Про Будапешт. Весна 17. Частина п'ята. Колії

Feb 12, 2018 21:58


Я Павло Зібров, ви мене знаєте,
в потяг сідаєте, рушаєте!
Колеса стукають в такт - ось так, ось так!
Я на залізниці справжній мастак -рейки-рейки,
шпали-шпали. Не один потяг не буде відсталий.
Про Будапешт. Весна 17. Частина перша. Привіт улюблене місто. Я скучив
Про Будапешт. Весна 17. Частина друга. Похмура
Про Будапешт. Весна 17. Частина третя. Культурна програма
Про Будапешт. Весна 17. Частина четверта. Соціалістична

А розкажу но я вам трошки про цікавий транспорт Будапешту.





Після Угорської Національної галереї ми спустилися від замку і з пересадкою добралися до Будапешської дитячої залізниці. Так! Наявність оної в столиці Угорщини стала для мене несподіванкою, то Оленка десь про неї вичитала. Зрозуміло, що то совкове минуле, але хоч щось хорошого в ті часи таке було. Особливо тут. Дитяча залізниця в Будапешті шикарна. Особливо порівнюючи з нашими.

Київська дитяча залізниця
Луцька дитяча залізниця

На автобусі №26 добралися до кінцевої ( або початкової, бо залізниця не кільцева) станції Hűvösvölgy .




На станції всі працівники діти. Навіть квитки нам продала дівчинка років 13. Квитки коштують для дорослих 700 форинтів, для дітей 350.




Потяги курсують з інтервалом приблизно раз в годину. В теплу пору року Дитяча залізниця працює до 18 години, з листопада по квітень до 17:00.










Машиніст тепловозу, правда, дорослий. Але з ним в кабіні пару хлопчаків також є.




Як я казав, дорога не цтклічна. Тому при прибуттю на кінцеву станцію, тепловоз відчеплюється, об'їджає станцію і причеплюється до вагонів з іншої сторони.







Ну що, поїхали?)




Вагони різні ( в нашому потязі, наприклад, їх було два і різних), але доволі старенькі. Проте дуже атмосферні.













Ну що, трошки історії.

Будівництво Дитячої залізниці( до 1990 року вона називалася "Піонерською" ( Úttörővasút), зараз "Дитяча залізниця" (Gyermekvasút)) в Будапешті розпочалася в 1948 році з місця, де пізніше відкрилася головна станція Szechenyi-hegy. Першу ділянку дороги довжиною 3,2 кілометра запустили в тому ж році. В 1949-му її протяжність збільшилася більш ніж у два рази, а потім знову - ще через рік.

ДЖД сьогодні - це дев'ять станцій, протяжність між якими складає 11,2 км. Дорога прокладена мальовничими пагорбами Будапешту.




У вікна висовуватися не можна, звичайно. Але то не наш метрод. Зверніть увагу на рослиннісь.







Поїздка між кінцевими станціями займає близько 45 хвилин. Кондуктори, контролери, і продавці сувенірів в потязі також діти)).




Я от не даремно звертав вашу увагу на рослинність. Трощки піднялися пагорбом...




А тут зима ще...







Дитяча залізниця активно використовується місцевими як звичайний транспорт. Поки ми їхали заходили люди і з велосипедами і з собаками.
Доречі, біля одної з станцій посередині маршруту (János-hegy) знаходиться місцева канатка і башта "Ельжабет". Але їх ми залишили на наступний раз).







Хоча основний контингент тут, звичайно, діти і туристи.
При чому либи на обличчях і у тих і у інших приблизно однакові)).




Спадок...




На кожній станції потяги зустрічають і проводжають. Це мило.










От вам схема. Якщо розберете))




Час пролетів непомітно і ось ми вже на кінцевій ( та кінцева яка перша і головна) станції Széchenyi-hegy.




Па-па, паровозику.




На станції знаходиться музей Дитячої залізниці Будапешту. Але коли ми прибули туди він був вже зачиненим. Хоча стіни тут красномовні також.




З поїздами попрощалися, але тільки для того, щоб пересісти на ще один незвичайний транспорт. Я такого ще ніколи не бачив. Більше того, я про такий навіть ніколи не чув.

Придивіться. Бачите щось незвичне?




Уважніше...




А так?




Від дитячої залізниці ми поїхали до міста на зубчастому трамваї! ( якщо кому цікаво, то №60).




Таких трамваї в світіт не так вже й багато, а міста, де зубчастий трамвай використовується як звичайний міський транспорт всього кілька.
Як ви вже розуміли, третій рельс( зубчастий який) допомагає трамваю підніматися і спускатися під доволі великими кутами, тому їх найчастіше використовують в гірській місцевості.
В Будапешті проїзд в такому чуді коштує як і в будь якому громадському транспорті міста - 350 форинтів. Відмінність полягає тільки в тому, що водій квитки не продає, тож купіть заздалегіть. В нас були Budapest Cart, тож ми не переймалися.
Трамвай дуже широкий, виглядає низеньким, але то оптична ілюзія.
В середині дуже навіть просторий і зручний.







Їхати в одну сторону близько 20 хвилин. Гримить не дуже, тож можете спокійно насолоджуватися доволі незлими краєвидами).
Ось це кінцева ( нижня) станція Varosmajor.




Поки трамвайчик стоїть , можна його гарно пороздивлятися.







Для тих хто цікавиться як воно працює все показано )).




Колії так колії, подумали ми і вирішили скататися до вже дорослого вокзалу Келеті. Щоб добратися туди нам довелося їхати... звичайним трамваєм. а далі метро)). Шпали - наше все)).




Біля Келеті було підозріло мало бомжів і біженців....




Пішли подивилися будівлю вокзалу , погляділи на потяги ( мало нам , ага)...




І вирушили непоспішаючи в сторону центру пішки, шукаючи, де ж повечеряти.




Не знайшли, звичайно. Але це вже зовсім інша історія. Буде цікаво. Не перемикайтесь.
Оригінал публікації ось туточки

фото, 650 d, будапешт, подорожі, дорога, оленка, позитифф, машинки, фото17, дитяча залізниця, цікаве, супер

Previous post Next post
Up