Про Ґданськ. Частина восьма. Гдиня

Dec 31, 2017 10:05


Корабли в открытом море
Как птицы на воле.
В неизвестные просторы
Уносят смелых волны
И плывут они куда-то
Вслед за солнечным закатом
И веселые дельфины
Провожают корабли.
Про Ґданськ. Частина перша. Вуличне мистецтво.
Про Ґданськ. Частина друга. Перші враження
Про Ґданськ. Частина третя. Рухаючись до заходу сонця.
Про Ґданськ. Частина четверта. Світанок

Про Ґданськ. Частина п'ята. По воді
Про Ґданськ. Частина шоста. Сопот
Про Ґданськ. Частина сьома. Нічна

В агломерації Тримісто, Ґданськ - більш індустріальний, Сопот - більш курортний, тоді як Гдиня - це насамперед морcький порт .





Саме сюди ми і приїхали залізницею після відвідин Сопоту.
Місцевий вокзал прямо скажемо - не вражає.




Але напроти вокзалу вражає дуже "сильний" пам'ятник репатрійованим полякам.




Гдиня - дуже молоде місто, особливих історичних міст тут небагато, тож ми посунули прямо до основної атракції міста, до порту.




А поки ми йдемо чистими вулицями в сторону моря, то розкажу трохи історії.




До 1920 року Гдиня була невеличким приморським ценром відпочинку. Кілька пансіонатів, кілька кабаків.
Проте несподівано підсобили сусіди з Данцигу ( Ґданськ). Наслухавшись казок про комуністичний рай робітники порту вільного міста ( під егідою Ліги Націй) Данциг оголосили страйк під час Польсько-Радянської війни , чим гарно підісрали польському урядові.
Уряд подумав-подумав і вирішив створити портовоме місто, яке було б під повним контролем Польщі, економічно і політично.







Будівництво портового міста Ґдині було розпочато в 1921, але через фінансові труднощі будівництво проводилося повільно і з перервами.
Церемоніальне урочисте відкриття Ґдині, як тимчасового військового порту і рибальської бази відбулося 23 квітня 1923, і перше морське судно прибуло 13 серпня 1923.
До кінця 1930 були побудовані доки, пірси, хвилеломи і багато допоміжних і промислових установок (як наприклад термінали, крани і холодильники).
У 1931-1939 роки гавань Ґдині була розширена, щоб стати універсальним морським портом. У 1938 Ґдиня була найбільшим і найсучаснішим портом на Балтійському морі, а також десятим за величиною в Європі.
Місто і морський порт були окуповані у вересні 1939 німецькими військами і перейменовано на 'Gotenhafen' на честь готів, давнього німецького племені. Приблизно 50,000 польських громадян, після збільшення гавані було репатрійовано. Гавань була перетворена на німецьку військово-морську базу.
Як портове місто, так і верф, зазнали декілька повітряних нальотів союзників у 1943 році, але отримали незначні пошкодження. Область портового міста в значній мірі було знищено при відступі німецьких військ у 1945 (90% з будівель і устаткування були знищені).







Але досить сухих історичних фактів, бо ми якраз підійшли лр своєї мети.




В туристичній частині порту прикольно. Пришвартовано багато історичних суден. Деякі з них перетворені на музеї, деякі на ресторани.




Будівля адміністрації порту.




Пірс...




Музей-корабель «Блискавіца» - есмінець типу «Грім», який служив у ВМС Польщі під час Другої світової війни і є єдиним кораблем, нагородженим почесною медаллю військової доблесті за видатні бойові заслуги. В даний час корабель є музеєм.«Блискавіца» - найстаріший збережений есмінець в світі.







«Дар Помор'я» - вітрильний фрегат з трьома щоглами, побудований в 1909 році. В даний час вітрильник є музеєм і філією Центрального морського музею в Ґданську. У 1980 році «Дар Помор'я» виграв трофей в змаганнях Cutty Sark.







А це вже ресторан, стилізований під старовинну шхуну.




Але як завжди, головною цікавинкою є море.







Пам'ятник кораблям в порту Гдині.




Акваріум міста Гдиня. Не ходили. До того ж виглядає він трошки занедбаним.




Цікавий пам'ятник.




Ще одна цікава скульптура. Підозрюю це пам'ятник якомусь плавцю. але в скульптора щось пішло не так...




Маріна "Гдиня".




А це центральний пляж міста. Зрозуміло, що в Балтійському морі особливо не накупаєшся в кінці вересня.




Ресторани на березі.







Повертатися вирішили іншою дорогою. Не на центральний вокзал містечка, а на платформу.
Прогулялися пагорбами, подивилися на місцеве життя-буття.






















До костьолу так і не дійшли, тільки шпилі його постійно були в полі зору.




Але найбільше що запам'яталося в Гдині, так це нумерації будинків. Величезними символами, часто на всю стіну. І це класно). Шукати легко.




Стало темніти і ми на приміській електричці рушили назад в Ґданськ.




Нарід пішов відпочивати, а я фоткати ( ці фото ви могли бачити в минулому пості). Але це не все про подорож до Ґданську. Це буде, сподіваюся цікаво. Не перемикайтеся. Оригінал публікації ось туточки

гдиня, польща, фото, 650 d, гданськ, подорожі, фото16, ранок, вода, нічне, супер, краса

Previous post Next post
Up