Несуразицы Налогового Кодекса #ukraine2

Dec 24, 2010 22:53

Набуття Податковим кодексом чинності з 1 січня 2011 року суперечить Закону “Про систему оподаткування”
Більша частина Податкового кодексу http://www.marazm.org.ua/tax/4_136.html набирає чинності з 1 січня 2010 року, але власне Податковий кодекс вперше було оприлюднений лише 04.12.2010 р. в “Голосі України” № 229. Однак відповідно до частини восьмої статті 1 Закону України “Про систему оподаткування” зміни і доповнення до цього Закону, інших законів України про оподаткування стосовно надання пільг, зміни податків, зборів (обов’язкових платежів), механізму їх сплати вносяться до цього Закону, інших законів України про оподаткування не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року. Це правило не застосовується у випадках зменшення розміру ставок податків, зборів (обов’язкових платежів) або скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб’єктам підприємницької діяльності або фізичним особам.
Таким чином Податковий кодекс мав би набути чинності лише з 1 січня 2012 року, а не 2011. Таким чином є великі сумніви щодо законності дії Податкового кодексу протягом 2011 року. Дивує також традиційне порушення законності українською владою. Тому я не дивуюся, що на беззаконня влади підприємництво відповідає своєю беззаконністю, наприклад, у вигляді тіньової економіки. Адже влада сама примушує працювати саме в тіні...
Петро ПАТЛАТИЙ
18.12.2010
Разом з декларацією по прибутку підприємства тепер слід подавати і фінзвітність. Бухгалтерам слід швидше готувати річну фінансову звітність
Чим більше аналізую Податковий кодекс, тим більше суму. Аналіз Податкового кодексу показує, що мрії податківців, на відміну від мрій платників податків, стали реальністю. Зокрема це стосується подання фінансової звітності до ДПАУ. Раніше, наприклад, в 2008 році http://www.marazm.org.ua/tax_prib/4_52.html , податківці вимагали її незаконно при перевірках, а тепер вже узаконено її подання до ДПАУ. Це один з неофіційних непрямих методів визначення податкових зобов’язань, адже для акціонерів та власників подається більш гарна звітність, аніж в податкову, а бухгалтера мусять тепер доводити різницю між податковим та бухгалтерським обліком в податкових інспекціях. На інвестиційній привабливості України це відіб’ється боком. Досі фінзвітність потребували офіційно лише органи статистики, раз на рік державні реєстратори та від акціонерних товариств ДКЦПФР.
Факт такий - згідно з пунктом 46.2 статті 46 ПК платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
У складі фінансової звітності платник податків зазначає тимчасові та постійні податкові різниці за формою, встановленою Міністерством фінансів України.
Цей маразм посилюється ще тим, що для того, щоб подати фінзвітність разом з річною декларацією з податку на прибуток бухгалтерам тепер слід швидше готувати цю річну фінансову звітність! Адже відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. N 419, квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2, не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 20 лютого наступного за звітним року.
Але звітність за рік з податку на прибуток подається як квартальна за IV квартал  протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя), тобто до 9 лютого включно. А річна фінзвітність - до 20 лютого, через що бухгалтери на річній фінзвітності втрачають 11 днів...
Інший маразм в тому, чому одну і ту саму звітність, фінансову, платники податку на прибуток повинні подавати в два відомства - ДПАУ та Держкомстату, плюс державному реєстратору та ДКЦПФР по акціонерним товариствам але раз на рік. Чи це справедливо і законно? А давайте ще в п'яте, шосте і сьоме відомство подавати фінзвітність!

Узагальнюючих податкових роз’яснень тепер немає. Всі податкові консультації за Податковим кодексом - лише індивідуально
Закон №2181 передбачав механізм такий корисний механізм, як надання податкових роз’яснень як на індивідуальні запити, так і загалом (узагальнюючі податкові роз’яснень). Центральний (керівний) орган контролюючого органу проводив періодичне узагальнення податкових питань, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджував такі узагальнюючі податкові роз’яснення, які підлягаюли оприлюдненню з дотриманням правил комерційної та банківської таємниці. Тепер узагальнень в Податковому кодексі немає. Вочевидь його розробники вважають що і так все ясно, і залишилися лише податкові консультації, які мають індивідуальний характер (стаття 52 http://www.marazm.org.ua/tax/4_137.html#52 Податкового кодексу). Це є підставою для корупції та надання різнозмістовних консультацій, а також є зневагою до платників податків, оскільки не кожен має час та можливості писати запити для консультацій, а актуальні питання ДПАУ має сама оприлюднювати і без запитів.
Віталій МОСЕЙЧУК
16.12.2010
Центральный штаб спасения украинского предпринимательства, 050-163-63-29, press_shtab@ukr.net

предприниматель, Янукович, информационное общество, коммуникации, право, феодализм, укрепление демократии, развитие, я в шоке, рынок, общество, ввп, реформы, экономика, граждане, кризис, политика, Украина, мораль, собственность, вертикаль власти, конкурентоспособность, демократия, государство, коррупция, власть

Previous post Next post
Up