Як працюють автомобільні страхівки у США

May 05, 2012 09:55

Мене постійно розпитують і родичі, і знайомі, як взагалі працюють страхові компанії у штатах. Переважно я щось там коротко пояснювала, але ось трапилась нагода розказати більш детально.
Як воно завжди стається, все навалилось на раз: і робота, і приватні справи. І в один день я, як завжди, спішила, вискочила в магазин 500 метрів від дому. В момент, коли я досить швидко їхала паркінгом, якийсь хлопчина вирішив вирулити з свого місця. Результат був отаким:


Хлопець вискочив з машини, почав страшно вибачатись, казати, що не помітив мене. Спитав, чи зі мною все добре. В цей момент мені стало шкода більше його, ніж себе, таким перестрашеним він був. Виявилось, що це службова кур"єрська машина, тому я відразу заспокоїлась - з службовими страхівками рідко бувають несподіванки, та й покриття у них завжди досить високе.  Так сталось, що вискочила з дому я навіть без телефону, тільки з правами і ключами, тому я позичила телефон у цього хлопаки, що трусився з переляку, і готовий був мені віддати що завгодно. Я подзвонила 911, пояснила ситуацію, назвала адресу. Мене перепитали, чи хтось потребує допомоги і чи машини пересуваються, після того запевнили, що офіцер прибуде за 10-15 хвилин. Тут треба зазначити, що викликати поліцію на місце не обов"язково, можна просто поїхати у відділок і там все оформити. Але я зрозуміла, що витрати на ремонт будуть значними, тому перестрахувалась, і викликала поліцію.
Офіцер справді приїхав через 10 хвилин, перепитав ще раз, чи ми добре почуваємось, пожартував про погоду (було хмарно і сонно), зібрав наші права і страхові поліси та пішов у свою машину писати рапорт.
Рапорт виглядає приблизно отак:


Якщо немає тілесних ушкоджень, схеми не малюють, просто констатують факт аварії, і виписують штраф винному. Мій випадок стався на приватній власності (паркінг магазину), тому хлопцеві повезло, і йому штраф не виписали. Зате виписали за стоянку на місці для інвалідів, з якої він власне і виїжджав ))). Ми отримали копії рапортів і роз"їхались кожен в свою сторону. Я спокійно все сприйняла, хоч це був мій перший випадок в житті, і їжджу я досить не мало - в середньому 800 км на тиждень.
Далі починається найцікавіше - як отримати найбільше, і витратити найменше. Є два шляхи - звернутись в свою страхову компанію (якщо умови страхівки дозволяють), або звернутись у компанію винуватця, що я й зробила. В такий спосіб легше негоціювати суму грошей і не маєш запису на своїй страхівці про аварію. Спочатку вони запропонували мені самій отримати оцінку ремонту. Я поїхала у дві дорогі майстерні, і отримала два приблизно однакові розрахунки у 5,5 тисячі доларів. Страхова компанія, оскільки сума значна, все таки вислала свого оцінщика, який вицінив знищення на таку ж суму і відразу виписав чек. Далі варінти можливі такі - їхати в одну з тих компанії, і там ремонтуватись, тоді якщо виникнуть якісь додаткові витрати, майстерня напряму буде отримувати гроші від страхівки. А можна знайти когось приватно, але в такий спосіб буде важче доотримати гроші. Зате можна зекономити досить багато. Особливо, якщо самому знайти частини на шроті, що я не проти і зробити, бо машина не дуже нова, і ставити нові частини зовсім немає сенсу. Та й на шроті можна знайти дещо новіше.
Поки авто буде в ремонті, страхова компанія оплатить мені оренду іншого. Ці гроші вони вже напряму перераховують. Якщо б у мене була можливість позичити машину у когось, я б могла просто отримати компенсацію за цей час, але такої можливості у мене нема. 
Якби були тілесні ушкодження - страхівка оплачує і це. В мене є знайомий, що місяць ходив на масажі, бо знайомий лікар написав йому, що в наслідок аварії, щось там змістилось в хребті.
Якщо відбувається руйнування майна (будівлі, знаків, огорож), то страхівка відшкодовує і це, тільки вартість інколи може бути астрономічна (якщо знищиться якась комунальна власність). Якщо суми покриття не вистачає, то наступає особиста відповідальність винуватця. Більшість автівок (особливо в приміській зоні) мають хороше страхове покриття, оскільки машини та лікування дорогі. Але в самому Чикаго багато водіїв взагалі без страхівки, або з мінімальним покриттям. В штаті Іллінойс мінімальною є формула 20/40/15 для кожного випадку:
-20 тисяч  - максимальна сума витрат на одну людину при тілесних ушкодженнях;
-40 тисяч - те саме, але на всіх, хто постраждав.
-15 тисяч на шкоду нерухомості і іншим предметам.
Маючи мінімальну страхівку, водій буде змушений оплачувати ремонт авто за свій кошт або за кошт винуватця, що може бути дуже небезпечно, якщо трапиться водій без роботи чи з малим доходом.
Срахівка, яка б покривала більшість випадків коштує в райні 350-400 доларів на 6 місяців залежно від багатьох факторів (марка і рік випуску авто, водійський стаж, вік водія, кілометраж, місце проживання, наявність гаражу, кількість штрафів та інше). Ціна є наслідком того, як часто використовують можливості водії. Мої знайомі купили собі старезне авто за 1000 доларів, два рази потрапили у незначні аварії, отримали сумарно коло 1500 на ремонт від страхівки, але не ремонтували її, і в кінці ще навіть продали його за якісь 500 баксів )))
Ось така от історія сьогодні :)

США, жизнь как она єсть, бувальщина

Previous post Next post
Up