מדי פעם, לא הרבה, בחורה מוצאת סיבה לאחל בהצלחה אפילו לח"כים מקדימה והבית היהודי. גם תרנגולת עיוורת מוצאת לפעמים גרגרועם קצת מזל, הם יצליחו. ויאמצו את המודל השבדי בארץ. הפללה של כל הגורמים, לאורך כל השרשרת, מלבד המועסקת בזנות
( Read more... )
אפשר גם אחרת
anonymous
December 21 2009, 01:44:15 UTC
מה בדיוק הבעיה בזנות? ולמה עליינו להיפטר ממנה? למה לא לעזור לה להפוך לממוסדת? למה לא להגן גם על הבחורות וגם על הלקוחות בעזרת חוקים שיבטיחו בדיקות רפואויות ושיגדירו מהו יחס הולם. שידאגו לכך שהבנות יעבדו תחת חוזה המוכר בחוק?
ואז או אז כשיש אלטרנטיבה אפשר יהיה לרד בכל הכוח על כל אותם סרסורים וסוחרי נשים.
אבל לא, אנחנו לא נעשה דברים בצורה הבוגרת, זונות זה חולרע וזה כל מה שאנחנו יודעים, אז בואו נאסור גם את זה, כי הציבור במדינה מורכב מילדים קטנים ומסכנים שצריכים את ידה הבטוחה והתומכת של המדינה הגדולה והחכמה בשביל לשרוד את החיים המסוכנים האלו.
נו באמת...
הדבר הטוב היחידי שאני יכול להגיד הוא שלפחות המודל השבדי הוא בעל הגיון, ואם כבר לעשות שטויות אז לפחות לעשות מעט מהן,מה שבשום פנים ואופן לא אמור להראות כהסכמה לקישקוש הנ"ל.
נדמה לי שאתה מתבלבלet_umbraDecember 21 2009, 11:05:11 UTC
תגובה לרעיונות שלך רצית, נדמה לי, ממני (לאור העובדה שאני העליתי את הטענות איתן אתה מתווכח), ואני אכן יכולה להגיב לרעיונות שלך בלי לדעת מי אתה (אני חושבת ששחר צודק, אבל זה לא קשור). זה לא שינוי נושא - זה נושא חדש.
Re: אפשר גם אחרתet_umbraDecember 21 2009, 11:00:57 UTC
בעיה עקרונית עם יחסי מין תמורת כסף? אין. אבל במציאות הקיימת בחברה שלנו, לא רואה מצב שבו תתקיים זנות בלי ניצול ופגיעה וכפייה ברמה גבוהה מאוד, ואלו מחירים גבוהים מדי, שיתקיימו גם אם נחייב בדיקות רפואיות ומס הכנסה. על סוחרי נשים אפשר "לרדת בכל הכוח" גם בלי אלטרנטיבה חוקית, ראה ס' 3 בתשובה שלי לקיפוד, מעליך.
לא הבנתי את ההתקפה הכוללת ,ילדים קטנים ומסכנים". אני לא טוענת בזכות חקיקה פטרנליסטית שתגן על אנשים מזנות כי "זנות זה רע". רק בזכות הגנה על זכויות אדם שהיא, מה לעשות, אחת מהחובות של המדינה כלפי אנשים שנמצאים בתוכה. לא כי הם ילדים חסרי אחריות - כי הם ילדים שחוטפים מכות המבריון המקומי.
Re: אפשר גם אחרת
anonymous
December 21 2009, 19:32:06 UTC
אני מוכן לקבל את הטיעון שכיום זנות לא יכולה להתקיים מבלי כפיה קשה וזאת על סמך מקורות שאת אומרת שיש לך, לעומת זאת אני מעלה את השאלה: למה הזנות כיום לא יכולה להתקיים בלי כפיה קשה? ואני מאמין שהסיבה לכך היא שהזנות אינה ממוסדת
( ... )
Re: אפשר גם אחרת
anonymous
December 23 2009, 02:42:30 UTC
יש לי בעיה מאוד קשה עם זה שאת טוענת שמיסוד זנות יתן חותמת רישמית למוסד העבדות בלי שום בסיס אמיתי, ולעומת זאת לא מתייחסת לכך שאני טוען שמיסוד הזנות יעלים את הסחר בנשים מאחר והוא יספק אלטרנטיבה שאינה מערבת עבדות לאותו המוצר.
את יודעת הייטב שהכוונה בצורך אנושי בסיסי הייתה הצורך להיות מסוגלים לקנות סקס ולא הצורך בעבדות...
עבדות היא לא צורך אנושי בסיסי, עבדות היא פשוט דרך לעשות דברים, דרך רעה, במקום עבדות המצאנו את הפועלים השכירים, אבל נראה שהמהפכה לא הגיע לעולם הזנות והסחר בנשים. אני מציא להביא אותה לשם, את מציאה להוציא את זה מחוץ לחוק.
הטענות שלך לגבי חברה אשר נלחמת ברעיונות לא מוסריים, עכשיו אני רוצה לקוות שאת מתכוונת לסחר בנשים, אבל יש לי הרגשה שבראש שלך גם זנות נכנסת לשם כמילה נרדפת...
Re: אפשר גם אחרתet_umbraDecember 23 2009, 11:57:37 UTC
בלי להישמע חלילה כאילו אני תומכת בשירות לאומי חובה - ההנחה שמאחוריו היא שאתה משרת את החברה, את הטוב הכולל ו"מחזיר, קצת למדינה שדאגה לך לחינוך, בריאות, הגנה וכד'. לא שהנוחות של צד אחד מצדיקה שלילת החופש של הצד השני. למה שירות אזרחי יותר דומה לעבדות מצבא, אגב?
Re: אפשר גם אחרתlahedgeDecember 23 2009, 13:42:30 UTC
אני "מחזיר קצת" בכך שאני משלם מיסים. שאת הכסף המשולם אני מרוויח בכל דרך שנראית לי (ולמדינה) הולמת. אם המדינה צריכה אנשים שיחליפו חיתולים לקשישים, שתשכור אנשים שיחליפו חיתולים. לאלץ אותי לעבוד במשכורת רעב במשך שנתיים שלוש, הרי זה שעבוד.
צבא שונה, בכך שיש (נניח לצורך הדיון) כורך. וצבא שכיר הוא עניין בעייתי ביותר.
הפרטת תפקידי מדינהet_umbraDecember 23 2009, 14:15:04 UTC
יש לי מאמר על זה, מהמפגש הראשון הסדנה למשפט ציבורי וזכויות אדם. לשלוח לך? (זה לא היה קשור)
והטיעון של נוזיק, אגב, הוא שגם מיסים הם עבדות - בעצם זו פיסת זמן שבה אתה עובד ולא מקבל כסף. נכון, זה לא ישיר, אבל גם כאן - אתה עובד, והכסף הולך למטרה שלא אתה בחרת. לו הייתי מאמינה במדינות לאום, הייתי מנסחת את הטיעון הזה אחרת, אבל בוא נחשבו בקנה מידה קצת יותר קטן - נניח שיש חברה שבחרתי להיות חלק ממנה, ויש דברים מסוימים שנחוצים בה - לא אכפת לי לקחת חלק בדאגה שיתרחשו (אם הם דברים מוסריים ונחוצים). אני חושבת שזו צריכה להיות בחירה שלי, אבל בעבודה שאינה לצורך משכורת בשבילי בלבד אני לא רואה פסול עקרוני. (שזו, נניח, הסיבה שבחרתי להעביר שנה מחיי בשנת שירות ועוד שנתיים בפנימיה). השאלה האם החלק המשעבד פה הוא היעדר הבחירה או היעדר התשלום.
Re: הפרטת תפקידי מדינהlahedgeDecember 23 2009, 14:23:53 UTC
אם זה בלשון אדם - בטח בטח. אשמח. ברור שגם מיסים הם סוג מסויים של עוול. והייתי מעדיף כמובן לא לשלם מיסים. אבל נו, מישהו צריך לשלם לאנשים שעובדים עבורי. כי אחרת, אנחנו חוזרים למודל של עבדות.
יש דברים שצריך שיעשו, ויש דברים שראוי שיעשו. דברים שצריך שיעשו, שהמדינה תמצא כסף לממן אותם. דברים שראוי שיעשו? שמי שאכפת לו מספיק יקום ויעשה אותם. לא זה ולא זה קשורים אלי.
(וגם אני עשיתי שנת שרות, וגם אני הייתי מעורב במיני פעולות התנדבותיות. אבל מבחירתי שלי.)
ואז או אז כשיש אלטרנטיבה אפשר יהיה לרד בכל הכוח על כל אותם סרסורים וסוחרי נשים.
אבל לא, אנחנו לא נעשה דברים בצורה הבוגרת, זונות זה חולרע וזה כל מה שאנחנו יודעים, אז בואו נאסור גם את זה, כי הציבור במדינה מורכב מילדים קטנים ומסכנים שצריכים את ידה הבטוחה והתומכת של המדינה הגדולה והחכמה בשביל לשרוד את החיים המסוכנים האלו.
נו באמת...
הדבר הטוב היחידי שאני יכול להגיד הוא שלפחות המודל השבדי הוא בעל הגיון, ואם כבר לעשות שטויות אז לפחות לעשות מעט מהן,מה שבשום פנים ואופן לא אמור להראות כהסכמה לקישקוש הנ"ל.
יום טוב.
Reply
(The comment has been removed)
אבל יופי של שינויי נושא...
Reply
תגובה לרעיונות שלך רצית, נדמה לי, ממני (לאור העובדה שאני העליתי את הטענות איתן אתה מתווכח), ואני אכן יכולה להגיב לרעיונות שלך בלי לדעת מי אתה (אני חושבת ששחר צודק, אבל זה לא קשור).
זה לא שינוי נושא - זה נושא חדש.
Reply
בעיה עקרונית עם יחסי מין תמורת כסף? אין.
אבל במציאות הקיימת בחברה שלנו, לא רואה מצב שבו תתקיים זנות בלי ניצול ופגיעה וכפייה ברמה גבוהה מאוד, ואלו מחירים גבוהים מדי, שיתקיימו גם אם נחייב בדיקות רפואיות ומס הכנסה.
על סוחרי נשים אפשר "לרדת בכל הכוח" גם בלי אלטרנטיבה חוקית, ראה ס' 3 בתשובה שלי לקיפוד, מעליך.
לא הבנתי את ההתקפה הכוללת ,ילדים קטנים ומסכנים". אני לא טוענת בזכות חקיקה פטרנליסטית שתגן על אנשים מזנות כי "זנות זה רע". רק בזכות הגנה על זכויות אדם שהיא, מה לעשות, אחת מהחובות של המדינה כלפי אנשים שנמצאים בתוכה. לא כי הם ילדים חסרי אחריות - כי הם ילדים שחוטפים מכות המבריון המקומי.
איך המודל השבדי עושה מעט שטויות?
Reply
ולתפישתי לא באמת צריך אלטרנטיבה חוקית. כי כל עוד לא הוגדר אחרת, ברירת המחדל היא חוקית.
Reply
Reply
יש הבדל בין "לא עובדים במה שהיינו רוצים" ובין "קרבנות התעללות ואונס ( ... )
Reply
את יודעת הייטב שהכוונה בצורך אנושי בסיסי הייתה הצורך להיות מסוגלים לקנות סקס ולא הצורך בעבדות...
עבדות היא לא צורך אנושי בסיסי, עבדות היא פשוט דרך לעשות דברים, דרך רעה, במקום עבדות המצאנו את הפועלים השכירים, אבל נראה שהמהפכה לא הגיע לעולם הזנות והסחר בנשים. אני מציא להביא אותה לשם, את מציאה להוציא את זה מחוץ לחוק.
הטענות שלך לגבי חברה אשר נלחמת ברעיונות לא מוסריים, עכשיו אני רוצה לקוות שאת מתכוונת לסחר בנשים, אבל יש לי הרגשה שבראש שלך גם זנות נכנסת לשם כמילה נרדפת...
Reply
נראה שפיספסתי כמה משפטים ( ... )
Reply
ואני באמת לא רואה מה ההבדל בין זה ועבדות, מעבר לתחימה בזמן.
Reply
בלי להישמע חלילה כאילו אני תומכת בשירות לאומי חובה -
ההנחה שמאחוריו היא שאתה משרת את החברה, את הטוב הכולל ו"מחזיר, קצת למדינה שדאגה לך לחינוך, בריאות, הגנה וכד'. לא שהנוחות של צד אחד מצדיקה שלילת החופש של הצד השני.
למה שירות אזרחי יותר דומה לעבדות מצבא, אגב?
Reply
צבא שונה, בכך שיש (נניח לצורך הדיון) כורך. וצבא שכיר הוא עניין בעייתי ביותר.
Reply
(זה לא היה קשור)
והטיעון של נוזיק, אגב, הוא שגם מיסים הם עבדות - בעצם זו פיסת זמן שבה אתה עובד ולא מקבל כסף.
נכון, זה לא ישיר, אבל גם כאן - אתה עובד, והכסף הולך למטרה שלא אתה בחרת.
לו הייתי מאמינה במדינות לאום, הייתי מנסחת את הטיעון הזה אחרת, אבל בוא נחשבו בקנה מידה קצת יותר קטן - נניח שיש חברה שבחרתי להיות חלק ממנה, ויש דברים מסוימים שנחוצים בה - לא אכפת לי לקחת חלק בדאגה שיתרחשו (אם הם דברים מוסריים ונחוצים). אני חושבת שזו צריכה להיות בחירה שלי, אבל בעבודה שאינה לצורך משכורת בשבילי בלבד אני לא רואה פסול עקרוני. (שזו, נניח, הסיבה שבחרתי להעביר שנה מחיי בשנת שירות ועוד שנתיים בפנימיה). השאלה האם החלק המשעבד פה הוא היעדר הבחירה או היעדר התשלום.
Reply
ברור שגם מיסים הם סוג מסויים של עוול. והייתי מעדיף כמובן לא לשלם מיסים. אבל נו, מישהו צריך לשלם לאנשים שעובדים עבורי. כי אחרת, אנחנו חוזרים למודל של עבדות.
יש דברים שצריך שיעשו, ויש דברים שראוי שיעשו. דברים שצריך שיעשו, שהמדינה תמצא כסף לממן אותם. דברים שראוי שיעשו? שמי שאכפת לו מספיק יקום ויעשה אותם. לא זה ולא זה קשורים אלי.
(וגם אני עשיתי שנת שרות, וגם אני הייתי מעורב במיני פעולות התנדבותיות. אבל מבחירתי שלי.)
Reply
Leave a comment