Günlük Plan

Jul 29, 2012 14:14

O kadar hakkında gevezelik yapıyorum bir tane burada örneği olsun. İŞTE BENİM HAYATIM. :D Bir gün içerisinde çocuklarla yapmam gereken ve yaptıklarım onları içeren bir günlük plan. Her gün için bunlardan bir tane hazırlıyoruz. Tabi bu durum tadından yenmiyor.

GÜNLÜK PLAN

Tarih: 23.07.2012
Yaş: 0-2 Yaş
Kullanılan Strateji, Yöntem, Teknik: Sunuş yolu ile öğrenme stratejisi, model alma, gözlem tekniği, açık anlatım, soru cevap yöntemi,

Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 5: Sözel yönergereler uygun olarak koşar.

Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 2: Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
Kazanım 3: Nesneleri üst üste, yan yana , iç içe dizer.
Kazanım 7: El becerisi gerektiren bazı araçları kullanır.
Kazanım 14: Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.

Sosyal Duygusal Alan
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 2: Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.

Dil Alan
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanım 1: Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.

Amaç 5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
Kazanım 3: Dinlediklerini ilişkin sorulara cevap verir.

Bilişsel Alan
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi /durumu/ olayı fark eder.

Öğrenim Süreci
İlgi Köşelerinde Oyun
Sınıfa gelen öğrenciler ile selamlaşılır. İstedikleri ilgi köşelerine yönledirilirler. Kahvaltı saatine kadar çocuklar ilgi köşelerinde arkadaşları ile zaman geçirirken öğrenciler gözlemlenir. Kahvaltı sonrası temizlik ve öz bakım ihtiyaçları karşılandıktan sonra etkinliklere geçilir. Oyuncaklar çocukların serbestçe oynayabilmeleri için haızrlanır. Çocuklar oyuna başlar öğretmen bu sırada onları gözlemler. Gerekli yerlerde çocukların oyunlarına katılarak onlara eşlik eder. Oyunun zamanı çocukların isteklerine göre değiştirilebilir. Öğretmen çocukların oyunlarını inceler ve ‘ Aferin. Çok güzel yapmışsın.’ vb. pekiştireçler vererek etkinliği sonlandırır.

Sanat Etkinliği
Çocuklar masalara oturtulur. Öğretmen başlamadan önce nasıl bir etkinlik yapacaklarına dair çocuklara açıklama yapar. Çocuklara istedikleri renklerde elişi kağıtları dağıtılarak bunları yırtmaları istenilir. Çocuklar yırtma işlemini gerçekleştirirken öğrenmen onlara üzerinde büyük ebatta bir yuvarlak çizilmiş kağıtları dağıtır. Çocuklar yırttıkları kağıtları öğretmenlerinin sürdüğü yapıştırıcılı alana rengarenk yapıştırırlar. Peçeteleri burkarak çizili olan yuvarlağın dış sınırına yapıştırılır. Çocuklar sulu boyadan istedikleri bir rengi seçerek yapıştırılmış peçeteyi boyarlar. Etkinlik sonunda öğretmen ‘Aferim. Çok güzel olmuş’ gibi pekiştireçler kullanarak çocukları destekler.

Oyun Etkinliği
Çocuklar öğretmenin çevresinde bir araya getirilir. Birlikte bir oyun oynayacakları söylenir ve oyunun nasıl olacağı çocuklara açıklanır. İki kova sınıfın iki ucuna konulur. Her kovanın başına bir öğretmen geçer ve kovalardan içi topla dolu olanın başındaki çocuklara birer tane verek bunu koşarak diğer kovanın içerisine koymalarını söyler. Aynı süreç diğer kova dolduğu zamanda tersi şekilde gerçekleştirilir ve bu şekilde devam edilir. Etkinlik sonunda öğretmen hepsini tebrik eder.

Türkçe Dil Etkinliği
Çocuklar minderlere oturtulur. Hikaye okunacağı ve bu hikayeyi çok sevecekleri söylenir. Hikaye kitabı gösterilir ve üzerindeki resme dikkatlice bakmaları istenir. Resim hakkında küçük bir konuşma yapılır. Hikayeye başlamadan önce ‘Yaramaz’ tekerlemesi söylenir ve hikayeye geçilir. ‘Görültücü Ali’ adlı hikaye okunur. Hikaye sonrasında öğretmen öğrencilere hikaye hakkında sorular sorarak önce cevap vermek isteyen öğrencilere daha sonra bütün sınıfa söz hakkı verir. Etkinlik bittikten sonra öğretmen çocuklara onu sessiz dinledikleri için sözel pekiştireçler kullanarak diğer etkinliğe geçiş yapar.

Müzik Etkinliği
Çocuklar sınıfın içerisinde dağınık bir şekilde dizilirler. Öğretmen yapacakları etkinlik hakkında çocuklara açıklamada bulunarak birlikte şarkı söyleyeceklerini belirtir. ‘Kırmızı Balık’ şarkısı önce öğretmen tarafından bir kez hareketleri ile birlikte söylenir. Ardından çocuklardan da kendisine eşlik etmesini isteyerek birlikte söylenir. Etkinlik sonunda öğretmen kendisine eşlik eden çocukların ne kadar güzel söylediklerini belirten pekiştireçler kullanarak katılımlarını destekler.

Değerlendirme
Psikomotor alan amaç 1 kazanım 5 ve amaç 2 kazanım 2, kazanım 3 oyun etkinliği sırasında verilmiştir. Sosyal duygusal alan amaç 6 kazanım 2 ilgi köşelerinde oynana oyunlar ve müzik etkinliği ile verilmiştir. Psikomotor alan amaç 2 kazanım 7 ve kazanım 14 sanat etkinliği sırasında verilmiştir.

Plan sunuş yoluyla öğrenme stratejisi ile hazırlanıp ilgi köşelerinde oyun, sanat etkinliği, müzik etkinliği, oyun etkinlikleri sırasıda model alma, açık anlatım, gözlem teknik ve yöntemleri kullanılmıştır.

İlgi köşesinde oyun ve oyun etkinliğine tüm çocuklar katılmışken sanat etkinliği ve müzk etkinliği sadece katılmak isteyenler ile uygulanmıştır. Çocukların yaş grublarının etkisiyle diğer etkinlikler uygulanamamıştır.

Bilgi Yaprağı

Yaramaz
Seni gidi yaramaz,
Hiç yerinde duramaz,
Kapı önünde oynamaz,
Kızdırmadan yapamaz,
Ah seni haylaz,
Seni haylaz.

Kırmızı Balık
Kırmızı balık gölde,
Kıvrıla kıvrıla yüzüyor,
Balık Hasan geliyor,
Oltasını atıyor,
Kırmızı balık dinle,
Sakın yemi yeme,
Balıkçı seni tutacak,
Sebetine atacak,
Kırmızı balık kaç kaç.
Kırmızı balık kaç kaç.

me: life, me and my

Previous post Next post
Up