Feb 20, 2008 19:06
А вот откуда, читаем в "Бхорот":
משנה מסכת בכורות פרק ז
משנה ו
[ו] המקיש בקרסוליו ובארכבותיו ובעל פיקה והעיקל איזהו עיקל כל שמקיף פרסותיו ואין ארכבותיו נושקות זו לזו פיקה יוצאה מגודלו עקבו יוצא לאחוריו פרסתו רחבה כשל אווז אצבעותיו מורכבות זו על זו או קלוטות עד הפרק כשר למטה מן הפרק וחתכה כשר היתה בו יתרת וחתכה אם יש בה עצם פסול ואם לאו כשר יתר בידיו וברגליו שש ושש עשרים וארבע רבי יהודה מכשיר וחכמים פוסלים השולט בשתי ידיו רבי פוסל וחכמים מכשירים הכושי והגיחור והלבקן והקפח והננס והחרש והשוטה והשכור ובעלי נגעים טהורין פסולין באדם וכשרין בבהמה רבן שמעון בן גמליאל אומר שוטה בבהמה אינה מן המובחר רבי אליעזר אומר אף בעלי דלדולין פסולין באדם וכשרין בבהמה:
Речь идет об изъянах, которые бракуют коэна, но не бракуют жертвы, среди них выделеным текстом:
.., сумасшедший, разомлевший, полностью покрытый проказой коэн, но не животное, бракуется; р. Шимон бен Гамлиэль говорит, что сумасшедшее животное нежелательно...
hidush,
judaism,
peisy vverx,
mishna