Реббе о тинойкойс шэнишбу (евреях вырасших вне еврейских традиций)

Jan 01, 2013 23:44

Любавический Реббе о тинойкойс шэнишбу (евреях вырасших вне еврейских традиций).

Вопрос: для чего спустились в этот мир души людей, которых мы называем “детьми плена”, которые ничего не знают, от которых нельзя требовать исполнения Торы и заповедей?

Ответ: со временем ему предоставят Небеса возможность исполнить по крайней мере одну заповедь, с которой он познакомится и которую он сможет исполнить.
И так как всю свою жизнь (до этого момента), он не знал ни о каких запоеведях, и эту заповедь ему очень тяжело испольнить, Так как для него тяжело исполнение заповедей, и он в течение своей жизни не знал о них, и он сделает ее наверняка с хаюсом... акт исполнения этой заповеди очень драгоценен пред Всевышним, ради этого даже стоило спустить его душу в этот мир на долгие годы, настолько драгоценно перед Б-гом исполнение этой одной мицвы!.
__________________________________________________________

136

ירידתו לעולם הזה היא לכאורה ללא תכלית, וא"כ, למה ירדה נשמתו לעולם הזה?

בנוגע ליהודי סתם - הרי אפילו אם אינו מקיים תומ"צ כראוי, אין מקום לשאול למה ירדה נשמתו לעולם, כי, מה שאינו מקיים תומ"צ הרי זה מפני שיש לו בחירה, וכך הוא עושה בבחירתו, אבל כוונת ירידת נשמתו לעולם היא כדי שאכן יקיים תומ"צ; משא"כ "תינוק שנשבה לבין העכו"ם" ואינו יודע מאומה - הרי אי אפשר לדרוש ממנו לקיים תומ"צ, וא"כ אינו מובן, למה ירדה נשמתו לעולם?

והתירוץ הוא - ע"פ הנ"ל:

במשך הזמן - בוודאי יזמינו לו מלמעלה לכל הפחות ענין אחד שייוודע לו אודותיו ותהי' לו היכולת לקיימו. וכיון שכל ימיו (עד אז) לא ידע אודות שום מצוה, וגם מצוה זו (שעתה נודע לו עלי') יעשנה מתוך מס"נ, כיון שיהי' קשה לו כו' ("ס'וועט עם אָנקומען שווער") - הרי בוודאי יעשה את המצוה מתוך חיות ביותר. וענין זה הוא יקר ביותר למעלה - שכדאי להוריד נשמה לעוה"ז למשך כו"כ שנים, מצד היוקר באותה מצוה יחידה שיקיים בחיות ובמס"נ.

יב. ענין זה נוגע לא רק ל"תינוק שנשבה", אלא נוגע גם לכאו"א מישראל:

כיון ש"אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא"41 - אפילו להפירוש בתורת החסידות42 ש"יחטא" הוא מלשון חסרון, ובפרט שאצל חלק גדול מבנ"י הפירוש הוא כפשוטו... - הרי כאו"א הוא בבחינת "תינוק שנשבה".

- כ"ק מו"ח אדמו"ר אומר43, ששנותיו של יהודי ("אידישע יאָרן") אינן נמנות לפי ה"פּאַספּאָרט"; יתכן שב"פּאַספּאָרט" נרשם שהוא בן שבעים שנה, אבל לפי שנותיו האמיתיות (השנים שהשתמש בהם לעניני תומ"צ) אינו אלא "תינוק". -

ועל זה אומרים ליהודי שאין לו להתייאש.

הן אמת שלא מדובר כאן אודות "תינוק שנשבה" בגשמיות, אלא אודות מי שהביא את עצמו - בבחירתו - למעמד ומצב של "תינוק

http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=%2Fadmur%2Ftm%2F11%2F13%2F136&search=%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8

тинок шэнишбэ, Ребе

Previous post Next post
Up