Leave a comment

lynx9 July 22 2018, 14:02:11 UTC
Второй Храм тоже... . Из той же Вики.

"בי' באב, עמדו הכוחות הרומיים בצדי ההר, והיהודים התבצרו בתוך המקדש. העייפות, הרעב והחרדה פוגגו את רוח הלחימה של המורדים, והם רותקו אל עמדותיהם. כוח רומי שיצא אל תוך רחבת הר הבית הצליח לגרור אליו את המורדים שהגיחו מהעזרה דרך עזרת הנשים. קרב שנמשך כשלוש שעות התפתח ביניהם, ולא הושגה הכרעה עד ששלח טיטוס כוח פרשים שהניס את היהודים אל מתחם העזרה. טיטוס שב לעמדת התצפית שלו בראש אנטוניה, ושם העלה את התוכנית לצור על בית המקדש ולתקוף את המורדים בתחילת היום שלמחרת.

שוב יצא כוח רומי אל ההר, והמורדים שבו אף הם ותקפו אותו. הכוח השיב מלחמה והבריח את היהודים עד לבית המקדש.

בעוד הרומאים עומדים בסמוך לבית המקדש, השליך אליו אחד החיילים גזיר עץ בוער. יוסף בן מתתיהו טוען כי הדבר היה נגד הוראתו של טיטוס שלא להחריב ולשרוף את בית המקדש, אך אחרים [דרושה הבהרה] סבורים כי הפעולה נעשתה בפקודתו הישירה של טיטוס. כך או כך, לקול זעקת היהודים, אחזה האש בלשכות המקדש והתפשטה אל כל עבריו. "

То есть Юд бе Ав - 10 ава Храм еще стоял. Согласно этому тексту стоял еще минимум до 11-го

Мне это напомнило, как одни добрые люди сдвинули на сутки гибель в автокатастрофе совершенно реальных людей, наших современников, чтобы она попала на день памяти христианских святых, о которых, по совпадению, эти погибшие люди написали книжку (хорошую). Я-то людей знала только как авторов книжки из жизни древней Руси, а кому-то могло быть очень неприятно...

Традиция традицией, а лучше бы такие вещи помнить.

А рассказ, конечно, интересный.

Reply


Leave a comment

Up