Освіта та школа.

Feb 09, 2012 14:56

В полеміці з рашистами різних сповідань часто згадується аргумент "школи". Мовляв в совку була найкраща в світі освіта всіх рівнів. Мовляв зараз в часи вакханалії капіталізму людина не може отримати якісної освіти. Тут варто зазначити, що сучаний рашизм успадкував багато рис марксизму, з його софістичною теорією діалектики. Зокрема марксисти часто вдавалися до софізмів, що будувалися на неоднозначності слів та термінів.

Нагадаю, що під освітою можна розуміти дві речі. Перша, це діяльність людини спрямована на задоволення природньої допитливості, а інша це комплекс соціальних, педагогічних та економічних заходів спрямованих на соціалізацію дитини, тобто набуття нею певного фаху.

Так от я відповідально заявляю, що зараз умови для набуття освіти обох типів набагато кращі. Про допитливість навіть не варто щось доводити, бо для людини, яка читає цей текст з екрана монітору і так усе очевидно. Відносно здобуття фаху теж все набагато краще, бо людина може сама для себе визначити той рівень фахової освіти, який її влаштовує.

Нещодавно стався майже анекдотичний випадок з одним моїм знайомим, що безмежно закоханий в совок. В якійсь розмові зі мною він журився тим, що деякі люди зараз щиро вірять в те, що Сонце обертається навколо Землі. Я на це відповів, що це, мовляв, біда не велика, бо їхнє повсякденне життя мало залежить від того, що вони думають з приводу будови сонячної системи. Далі я зазначив, що є дуже багато деталей астрономії, про які пересічні громадяни навіть не здогадуються. Зокрема з'ясувалося, що мій знайоми совкофіл зовсім не знав тривіального факту, що на екваторі тривалість дня та ночі однакова в усі пори року.

Всього в школі не вивчиш.

полеміка

Previous post Next post
Up