Раскопал тут в архивах старый аналитический отчет (ну, к
конференции, конечно, готовлюсь), и заново порадовался правильному выводу (одному из), который еще долго должен висеть за знамени всех, кто понимает и умеет работать по философии Enterprise 2.0.
In challenging times, companies are forced to make
tough decisions and deliver difficult messages.
But our study found that high-performing companies
don’t shy away from tough messages. They make
communication a priority and use every tool
available to reach out to a workforce in desperate
need of information and direction. In the absence
of consistent messages, employees will fill the void
with rumors and speculation. And it takes 10 times
the effort to correct misinformation than it does to
deliver correct information in the first place.
источник:
Отчет 2009/2010 Communication ROI Study Report “Capitalizing on Effective Communication. How Courage, Innovation and Discipline Drive Business Results in Challenging Times”.
Тем, кто не понял по-английски, кратко суть: результаты исследования (в очередной раз) показывают, что в бизнес-коммуникации гораздо проще, дешевле, выгодней и менее рискованно не скрывать информацию от тех, кому она полезна и нужна, и говорить правду.
Удачи!
P.S. Что такое “говорить правду” и “что есть правда”, - конечно, отдельная тема, выходящая за рамки этого поста, и тем не менее…
Technorati Теги:
enterprise 2.0,
e20,
social business,
communication,
socbiz,
corporate social network