Де факто. Зеленський узурпатор.

May 29, 2024 06:56


 Я ж можу навести лище свої професійні міркування.

1.Отже, відповідно до ст. 103 Конституції України (далі - КУ), президент України обирається громадянами України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п'ять років.

2. Чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю березня п’ятого року повноважень Президента України. У разі дострокового припинення повноважень Президента України вибори Президента України проводяться в період дев’яноста днів з дня припинення повноважень.

3. За ч. 1 ст. 104 КУ, новообраний Президент України вступає на пост не пізніше ніж через тридцять днів після офіційного оголошення результатів виборів, з моменту складення присяги народові на урочистому засіданні Верховної Ради України.

4. Відповідно до ч. 1 ст. 108 КУ,Президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента України. Ось основні положення Конституції, якими слід керуватися при розгляді нашого питання.

Жодна норма КУ не передбачає продовження строку повноважень Президента в умовах воєнного чи. іншого стану.

Прихильники ідеї продовження повноважень посилаються на норми ст. 104 КУ, мовляв, ось же, продовжує виконувати повноваження. Однак, ця норма стосується звичайної ситуації, коли новообраний президент ще не встиг вступити у свої права.

Саме формулювання означає, що новий президент ВЖЕ обраний.



Основним аргументом прихильників продовження строку є ч. 1 ст. 19 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", відповідно до якої в умовах воєнного стану забороняються проведення виборів Президента України, а також виборів до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим і органів місцевого самоврядування.

Що стосується виборів до ВР, то я охоче погоджуся, оскільки в цій частині норма перекликається з положеннями ч. 3 ст. 83 КУ, відповідно до якої у разі закінчення строку повноважень Верховної Ради України під час дії воєнного чи надзвичайного стану її повноваження продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної після скасування воєнного чи надзвичайного стану.

Тобто, КУ прямо передбачає, що повноваження ВР в умовах воєнного стану продовжуються до моменту обрання нової ВР після скасування цього воєнного стану.

Однак, що стосується повноважень президента, то КУ такого автоматичного продовження не передбачає, вона взагалі не встановлює ніяких особливостей щодо строку повноважень президента, чи його виборів.

Отже, закон про воєнний стан прямо суперечить КУ, не більше й не менше.

Що стосується Виборчого кодексу, то у липні 2020 року до нього було внесено зміни, відповідно до яких у випадку запровадження воєнного стану на всій території України, чи її частинах, там припиняються всі виборчі процеси.

Зауважу, що при Порошенко, який у 2018 році «хотів узурпувати владу», ввівши воєнний стан, такої норми у ВК не було. Але то ліричний відступ.

Отже, як ми можемо бачити, КУ не передбачає продовження строку повноважень президента незалежно від будь яких умов. Воно й логічно, оскільки це - запобіжник від тиранії, який завжди є у демократичних суспільствах.

Не передбачає КУ й заборони виборів президента. Відповідно до ч. 2 ст. 8 КУ закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. !!!!!!

положення законів, які скасовують вибори президента, суперечать КУ. Крім того, навіть скасовуючи вибори, ці закони НЕ продовжують строку його повноважень.

А як провести вибори, коли в країні війна, запитаєте ви?

Я не робитиму висновків, залишу це вам, оскільки це той випадок, коли я й сам не знаю, як буде правильно. Скажу лише, що думати про те, як вийти з цієї ситуації, потрібно було значно раніше.

Зе-мафія загнала країну в ситуацію , що ми не знатимемо, як називати главу держави - президент, в.о. президента, чи узурпатор ?

Previous post Next post
Up