nicht mit der spiderman, wieder

Mar 15, 2008 12:28



התחלתי להכין לחם, התוצאות בינתיים מעורבות.
הסיבה העיקרית, שלא עשיתי את זה עד עכשיו היתה שלא הצלחתי למצוא את השמרים בסופר (הם מחביאים אותם, אני לא צוחק). אז הכנתי לחם לבן (התפקשש לגמרי), לחם ממולא (תחשבו כיכר לחם, אפויה כשהיא ממולאת בבשר טחון עם צנוברים. זה דווקא יצא מאוד מוצלח) ולחם מלא (שיצא בסדר). זה לא כל כך הרבה עבודה כמו שאמא שלי תמיד גרמה לי לחשוב (מצד שני, אני לא קולע אותם לצמות).
מה שכן, זה משתלב נפלא עם הלבנה שהתחלתי להכין בבית.
_________
אני לא ישן בצורה יציבה בזמן האחרון, זה מתנקם בי חזק. אני יכול להסתדר עם הכאבים, אבל הטשטוש ממש מגביל.
_________
קצת קומיקס.
אחת הבעיות המעצבנות בקומיקסים של החברות הגדולות (נקרא לילד בשמו Marvel ו-DC) היא העדר הקוהרנטיות שיש לפעמים לכותרים. זה לא כל כותר, באטמן הוא כמעט תמיד אותו באטמן, הדמות מספיק מוגדרת כדי שזה יהיה רק "כתוב טוב" או "לא כתוב טוב", כנ"ל וולברין.
יש גם כותרים ששינוי כותב פשוט מתאים להם מספיק כדי שזה ישתלבל בצורה טבעית (בעיקר כותרים של צוותים כמו אקס-מן שבהם הדינמיקה משתנה פשוט מזה משחליפים דמות אחת בצוות ואז השינוי של הכותב דווקא מסתדר היטב).
ויש כותרים שבהם זה לא רק מורגש, זה מורגש מאוד מאוד חזק. ספיידרמן הוא דוגמא מעולה לזה.
עד לא מזמן (עד ינואר למעשה) היו מספר כותרים של ספיידרמן (Amazing, Sensational [שלפני זה נקרא Marvel Knights], ו-Friendly Neighborhood Spider-Man). כל אחד עם הצוות היצירתי שלו (אבל אותו עורך).
די התעללו בספיידרמן בשנה האחרונה, בעיקר ב-Amazing (להלן AMS, תסלחו לי). אבל זה היה מאוד מוצלח, סטרז'ינסקי (כן, זה מבבילון 5, הוא פתאום למד לכתוב דיאלוגים) בנה דמויות מעולות ועלילות מאוד מהודקות שהוציאו המון מהדמות הזאת עד גליון פרידה חזק מאוד שבסופו ספיידרמן חותם עיסקה עם השטן.
ואז העורכים החליטו שזה לא מתאים יותר (בעיקר כי "An unmarried Spider-Man just works better" והעדר ביצים לעשות את זה כמו שצריך) ולחצו על הריסט קצת יותר מדי חזק ומחקו בערך כל מה שקרה בכותר הזה ב-20 שנים האחרונות.

סטרז'ינסקי היה הכותב של AMS מאז יוני 2001, כמעט שבע שנים (מגליון 473 עד 545). לפניו כתב אותו בחור בשם Howars Mackie שפשוט לא ידע לכתוב.
הבעיה היא שעכשיו כותבת את הכותר הזה ועדה (כי הוא החליף את כל שאר הכותרים של ספיידרמן ויוצא שלוש פעמים בחודש). מהמ שיוצא מזה, בינתיים, זה כותר חסר מיקוד עם דמותיות שמוגדרות ממש גרוע ועלילה קופצנית שהולך מקשת עלילית אחת לשניה בלי ללכת באמת לשום מקום.

סוף קיטורים, להשבוע.
_________
היה לי רעיון ממש מגניב למם אתמול בערב, אבלל אני לא זוכר אותו עכשיו ושכחתי לרשום אותו (הערה לעצמי - צריך פנקס חדש).
_________
לבקשת הקהל free gamer בלוג חביב המרכז משחקי מחשב חינמיים ופתוחים.
_________
מילה או שתים על קומיקסים ברשת (אם אני כבר עם התגית) - order of the stick מתחיל להיות קצת פוליטי לאחרונה עם יריות לעבר רשתות חדשות, פאנטים דתיים ואלימות יתר במשחקים (ובהקשר זה, המשפט: it's really only adventurers who think, "Hmm, how can I solve this problem? Oh, right, bloodshed! צריך להופיע על חולצה וישא"ק!).

בית, קומיקס

Previous post Next post
Up