Jei sulėtėjo kompiuterio darbas

Aug 16, 2006 15:31

1. Patikrinkite, ar veikia maitinimo šaltinio ventiliatorius ir ar jame nėra dulkių. Taip pat patikrinkite ir prireikus išvalykite procesoriaus, vaizdo plokštės ir kitus radiatorius bei ventiliatorius. Sistemos darbas gali sutrikti ir dėl sugedusios operatyviosios atmintinės. Net jei sistemos įkrovos metu nėra jokių klaidos signalų, dirbant sistema gali "pakibti". Jei įdiegti keli RAM moduliai, pabandykite pakaitomis išimti vieną ar kitą.

Type your cut contents here.
2. Taupykite RAM. Paspauskite Start-Run, įveskite msconfig, pasirinkite Startup ir pašalinkite varneles, esančias prie nenaudojamų programų (prieš pašalindami pažiūrėkite skiltyje Command ir įsitikinkite, kad žinote, ko atsisakote). Paspauskite OK ir perkraukite operacinę sistemą. Įsikrovus operacinei sistemai, pasirodys pranešimas. Jame pažymėkite varnele "nekartoti" ir paspauskite OK.

3. Išvalykite kompiuterį. Iš www.iolo.com svetainės atsisiųskite System Mechanic Professional paketą, kuriuo galima valyti, defragmentuoti, taisyti RAM ir HDD. Taip pat galite pasirinkti My Computer, spragtelėti dešiniuoju pelės mygtuku ties C ar D disku ir pasirinkti Properties. General laukelyje galite pasirinkti disko valymo funkciją (Disk Cleanup), o Tools laukelyje - Error-checking ir Defragmentation.

4. Jei naudojatės WinXP, įkrovę kompiuterį Safe-Mode režimu įjunkite System Restore funkciją (Pradėti > Valdymo Skydas > Sistemos Atnaujinimas).

5. Kol kompiuteris dar veikia, sukurkite Windows atkūrimo CD.

6. Pirmiausia turite žinoti, ar "pakibo" visas kompiuteris, ar tik viena programa. Jei pelės žymiklis juda, paspauskite klavišus Ctrl+Alt+Delete, pasirinkite skiltį Applications, pažymėkite "pakibusią" programą ir spragtelėkite End Task. Jei pasirodys patvirtinimo prašanti lentelė, spūstelėkite End Now.

7. Jei nematote nė vienos piktogramos ir Start juostos, paspauskite Ctrl+Alt+Delete, skiltyje Applications spragtelėkite New Task... ir, įrašę žodį explorer, paspauskite OK.

8. Jei kompiuterio darbas sulėtėjo ar įrenginys visiškai "pakibo", greičiausiai naršydami internete "prisigaudėte" įvairių šiukšlių. Kompiuterį išvalysite šiomis programomis: Adaware - www.lavasoftusa.com/support/ download/#free ; Spybot - Search &Destroy - www.safer-networking.org/en/download/index.html (prieš tikrindami sistemą, atnaujinkite programas!)

9. Kompiuteris gali persikrauti ir dėl nepakankamo aušinimo, maitinimo bloko nepakankamumo, pagrindinės plokštės ar RAM kaltės. Procesoriaus stabilumą patikrinkite CPU burn programa (http://users.bigpond.net.au/cpuburn/), RAM darbą - http://www.memtest86.com/. Temperatūrą galite stebėti Everest programa - http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1.

10. Norėdami sužinoti, kodėl persikrauna kompiuteris, padarykite taip, kad jis ne persikrautų, o parodytų klaidos kodą. Pasirinkite Start > Control panel > System > Advanced > Startup and Recovery > Setings > Automaticaly restart ir pašalinkite varnelę.

11. Kai kurios programos (pavyzdžiui, "Windows 98" diegimo programa) gali "pakibti" įsijungus BIOS antivirusinei apsaugai. Antivirusinės programos kartais trukdo kai kurioms programoms.

12. Pagrindinė plokštė apie gedimą gali pranešti garso signalu. Jei negirdėti jokio garso, tačiau dega lemputės, visiškai tikėtina, kad yra sugedusi pagrindinė plokštė. Jei kompiuteris nerodo jokių gyvybės ženklų, greičiausiai neveikia maitinimo blokas.

13. Jei sistema nuolat "pakimba" atliekant daug išteklių reikalaujančias užduotis, iš pradžių patikrinkite procesoriaus temperatūrą. Jei prasto darbo priežastis - perkaitimas, nusipirkite galingesnį aušintuvą arba patikrinkite, ar aušinimo įrenginys gerai pritvirtintas. Jei trikdžiai kartojasi ir toliau, patikrinkite darbinę atmintį. Tam galite naudoti nemokamą "CST DocMemory RAM Diagnostic" programą.

14. Patikrinkite, ar kompiuteryje nėra įvairaus tipo kenkėjų. Jei neturite jokios antivirusinės programos, atsisiųskite nemokamas Stinger (http://vil.nai.com/vil/stinger/) ir SpyBot Search & Destroy (http://security.kolla.de/).

15. Kartais kompiuterio darbas sutrinka dėl programinės įrangos ar tvarkyklių nesuderinamumo su operacine sistema. Išvalykite sistemoje susikaupusias šiukšles labai gerai vertinama nemokama CCleaner (www.ccleaner.com/) programa.

16. Dažna problema - prastai veikianti garso plokštė (nesigirdi, trūkčioja garsas). Pabandykite perrašyti garso tvarkykles. Jei tai nepadeda, atverkite Advanced Audio Properties nuostatų langą (Control Panel > Sounds&Audio Devices > Audio > Advanced) ir patikrinkite, ar nustatyta Hardware acceleration reikšmė Full. Jei ir tai nepadeda, galbūt jūsų garso plokštė nesuderinama su kitais įrenginiais. Tai taip pat galite patikrinti tame pačiame nuostatų lange, Hardware skiltyje.

17. Patikrinkite vaizdo plokštės tvarkyklių nuostatas. Išjunkite Antialiasing ir Anisotropic funkcijas (jos labai apkrauna vaizdo plokštę). Jei tvarkyklės pasenusios - pakeiskite jas. "Radeon" plokščių savininkai galėtų pasidomėti OMEGA tvarkyklėmis (http://www.omegacorner.com)
Previous post
Up