У режисерському середовищі давно зріє праведний бунт проти тупості рекламних сценаріїв, нав'язуваних замовниками. Є й перші яскраві приклади. Режисер Кейсі Нестайт, який зняв два рекламні ролики для Nike, взяв гроші на третій ролик і поїхав з ними шукати пригод, попутно знімаючи все це на плівку. Первісна ідея замовника була - показати, як звичайні люди роблять щось значне в своєму повсякденному житті. Ось Кейсі і вирішив, що цього разу головним героєм стане він сам і буде робити те, що він сам вважає значним. Виявилося, що "значне" в розумінні Кейсі - це подорожі та трата грошей на різні безумства!
Використавши всі гроші, виділені компанією, Нейстат з колегою Максом Джозефом створили найдорожчий в світі відеожурнал про подорожі. Хлопці побували в багатьох містах світу і привезли 29 годин відзнятого відеоматеріалу, які за 11 днів зібралися перетворити в повноцінний рекламний ролик.
«Я вирішив, потрібно забути про те, що таке Nike, про всі ці кросівках і так далі. Що означає "зробити щось значне" в моєму розумінні? Це означає хапатися за кожен шанс, не думаючи про наслідки. Якби я міг зробити все, що завгодно, що б це було? Чи справді я хочу зробити ще один звичайний рекламний ролик? Ні. Чого я дійсно хочу, так це взяти всі виділені брендом гроші і відправитися в подорож навколо світу, побувати у всіх місцях, які хочу побачити», - сказав Нестайт.
Монтаж фінального ролика дає глядачеві зрозуміти, як далеко може зайти пара авантюристів до того, як у них закінчаться гроші. А це сталося вже через 10 днів після початку подорожі. Під пульсуючий танцювальний трек від Tiga парочка на бігу досліджує традиції одного міста за другим. Кульмінація ролика - свіжа татуювання і захоплюючий стрибок з височенною скелі, знятий у стилі слоумоушн. Все це виглядає легковажно, спонтанно і весело - саме так, як мріє проводити час цільова аудиторія Nike - люди, які віддають перевагу активному відпочинку.
«Не те щоб ми особливо роздумували», - говорить Нейстат, - ми просто сказали собі: «Та до біса все», - і рушили в дорогу». Створений фільм творці прикрасили надихаючими цитатами Хантера С. Томпсона, Альберта Ейнштейна, Мерилін Монро та інших відомих особистостей.
«Це не мої ідеї - це, скоріше, універсальні тлумачення фрази "зробити в житті щось значне", - говорить Нейстат. - Найстрашнішим виявився проміжок часу, коли я відправив їм першу версію монтажу і чекав хоч якоїсь відповіді. У мене був досвід роботи як в дуже жорстких умовах, так і в дуже вільних. Nike - це, мабуть, найбільш відкритий в цьому плані клієнт. І все ж ризик був величезний. Коли до мене в офіс вперше прийшов менеджер Nike, щоб поглянути на те, що в мене вийшло, хвилювання зависло в повітрі. Правда, хвилювався саме він, мовляв, "Що ж ви наробили, хлопці?" А ось я був спокійний. Що ще таке жахливе могло статися?»
Одним з найстрашніших варіантів міг б стати судовий розгляд за порушення договору. Але сталося найкраще: рекламний ролик став справжнім вірусним хітом (790 000 переглядів всього за 1 день) і - о диво - на 100% потрапив в бриф. Пропоную подивитися, що вийшло у цих відчайдушних аферистів:
Click to view