Вуличне мистецтво в Росії

Mar 18, 2011 11:55



Зачем, Search and upgrade, С. Петербург

У міру поширення графіті-культури у всьому світі, з кожним новим художником, вступавшим в «езотеричне братство» вуличного мистецтва, виникала все більша потреба у винаході нових стилістичних форм і технічних прийомів з метою виділення свого «я» серед інших. Так, на початку 90-х європейські наступники культури пішли шляхом зміни характеру їх сигнатур в бік образів і конкретних зображень. Використовуючи досвід історії мистецтв 20 століття в поєднанні з комп'ютерними і поліграфічними технологіями, нове покоління вуличних художників сформувалось - на початку як одне з графіті дисциплін, а потім і як самостійний напрям - новий субкультурный рух, пост-графіті - стріт-арт.





Зачем, С. Петербург.

Стріт арт за мету ставить пристосування об'єктів під міське середовище (зазвичай такими об'єктами є стікери, постери, банери або зображення, отримані за допомогою трафарету, а так само будь-якого роду інсталяції, скульптури тощо). Так само як і в графіті, художник створює свій унікальний знак, стилізований логотип - «лого для его» - і маркує їм певну ділянку міського ландшафту. Але при цьому він не просто привласнює територію, а й диктує її прочитання глядачеві, залучає його в діалог, моделюючи різні сюжетні програми. Адаптовані під сприйняття публіки, образи (на відміну від шрифтових лакун графіті) несуть в собі певний емоційний заряд і мізкове навантаження, легке для читання на ходу.



Search and upgrade, С. Петербург


Search and upgrade, С. Петербург

Для досягнення найбільш адекватного прочитання закладаються смислів художники нерідко вдаються до допомоги шрифту, подібно до мови коміксів, озвучуючи або коментуючи зображення. Оскільки при цьому використовуються звичайні матеріали, зливаються з вуличною рекламою, в уряді не виникає необхідності повідомляти їм якусь кримінальність і встановлювати на них заборону. Більше того, публіка, так само як і влада, не реагують на стріт арт як на щось асоціальне навіть незважаючи на те, що гасла нерідко містять політичні заклики, а образи містять у собі яскраво виражений сексуальний імпульс.

Навпаки, стріт арт в більшості випадків максимально соціальний і злободенний, висловлює авторську рефлексію на навколишню дійсність. Послання так само можуть мати неоднозначне прочитання в залежності від місця свого розташування.


310 squad, Москва.

Стріт арт експериментує з середовищем і побудований на грі чітко промальованих образів з поверхнями будівель, на яких вони розміщуються, і так само зіткненні контрастних образів або розміщенні їх у незвичайній перспективі. Об'єкт тут включає в себе стіну як частина того, що повинно бути чітко видимим в якості обрамлення простору, графіті ж її просто стирають. У цьому полягають основні відмінності стріт арту від більш замкнутого леттерінга графіті культури і одночасно причина його широкого розповсюдження. На даний момент вулиці найбільших столиць світу покриті тисячами піктограм, абстрактних форм і всякого роду персонажами - логотипів вуличних художників. Практично в кожній країні вже сформувався свій самобутній стиль.



August, Москва.



Influx, Москва.



Search and upgrade, С. Петербург



Influx, Москва.



Scissor, Москва.



Visual artifacts, Москва.

стаття, арт, цікаво, свобода

Previous post Next post
Up