Карткова війна: чому бізнес свариться з банками і як постраждають споживачі

Apr 03, 2021 10:35





  • Анастасія Зануда

Відтоді, як Україна разом зі світом поринула у коронавірусну пандемію і карантини, частка безготівкових розрахунків в країні суттєво зросла.

Навіть ті, хто раніше віддавав перевагу готівці, переконалися у зручності використання карток при оплаті товарів та послуг, коли контакти обмежені, а магазини закриті.

За даними НБУ, восени 2020 року безготівкові операції з платіжними картками за сумою перевищили 55% (хоч за рік до того не доходили до половини), а за кількістю - перевищили 80%.

Але між бізнесом (великими торговельними мережами, дрібними торгівцями, рестораторами) та банками і платіжними системами розгорнулася справжня війна, у яку з часом втягнувся і парламент.

Сторони конфлікту та спостерігачі оперують термінами, досі незнайомим багатьом українцям, - такими як еквайринг чи інтерчендж. Але наслідки цієї війни можуть відбитися на кожному, хто має банківську картку.

За що б'ються сторони конфлікту і як він зачепить простих українців?

Що відбувається? Стисло

Кожного разу, коли ви розраховуєтеся за товар чи послугу карткою, банк, який її видав, надає послугу з еквайрингу - обробки платежів та обслуговування pos-терміналів, і отримує з цього комісію. За законом, її сплачує продавець.

Оскільки банки, які обслуговують продавця і покупця, можуть бути різними, в розрахунках з'являється комісія інтерчендж на розрахунки банків між собою та з платіжними системами (VISA та Mastercard). Ця комісія входить до вартості еквайрингу.



Представники бізнесу кажуть, що за рік пандемії розрахунки картками зросли, але банківські комісійні не знизилися, а навпаки зросли.

І це, кажуть власники торговельних мереж, заправок, ресторанів та кав'ярень, додатково тисне на бізнес, якому й без того зараз важко.

Вони вимагають знизити комісію на безготівкові транзакції. Понад те, вони пропонують зафіксувати ці обмеження в законі. Зниження вартості еквайрингу та інтерченджу буде вигідне не лише бізнесу, але й споживачам, які помітять це в цінниках на продукти та послуги, запевняють рітейлери.

Проте банкіри твердять, що жодних змін у цінниках для споживачів не буде. А от від таких зручних і приємних речей, як кешбек, розрахунки в Apple Pay і програми лояльності доведеться відмовлятися. Адже всі вони з'явилися завдяки тому, що банки вкладали значні суми в те, щоб клієнтам було зручно й вигідно розраховуватися картками.

Банки кажуть, що у разі, якщо їхні комісійні будуть обмежені, та ще й на законодавчому рівні, рівень тіньових розрахунків в економіці знову зросте. Держава отримає менше податків, а для споживачів картки і все, що з ними пов'язане, стане дорожчим, а от товари та послуги не подешевшають.

Дале - Карткова війна: чому бізнес свариться з банками і як постраждають споживачі https://bit.ly/321wEb9 #Україна #банки #платежи #фінанси

Украина, Бизнес, #фінанси, #банки, финансы, #платежи, #Україна

Previous post Next post
Up