День оленя
Цієї неділі, десь близько полудня, коли їхав на Майдан, на моніторах реклами у метрі були застигле зображення: олень, що вирячився на глядача на тлі засніженого краєвиду, та час - 6.55. Щось там зламалося, і картинка, як то кажуть, зависла. Я не прийняв це за поганий знак, адже вагон був повен: на заклик всім вийти - всі відгукнулися. Ми знову приємно здивували себе, здійснили наступ, розширили блокаду, натиснули на владу як годиться в сподіванні, що вона нарешті нас почує.
Але
за неділею невідворотно слідує понеділок, а за понеділком - вівторок, за Маршем мільйону - напівпорожній Майдан, за аматорськими барикадами - нескінченні шеренги кремезних уніформістів, звезених з усієї України. Закрите метро, пограбовані партійні офіси, побиті до напівсмерті адвокати, громили в цивільному, розібрані барикади, витіснені протестувальники, суцільне торжество законності. Платівку заїло.
Є дотепний голлівудський фільм з Білом Мюрреєм у головній ролі - «День бабака». Мюррей грає столичного телеведучого-мізантропа, котрий приїхав зимового дня робити репортаж у маленьке провінційне містечко і потрапив у пастку замкненого часу: якась сила не давала йому покинути цю засніжену глушину, натомість доводилося проживати один і той самий день знову й знову, що б він не робив: навіть самогубство не допомагало.
Ось так і наша країна наче застигла на всесвітньому моніторі. Бабак віщує весну, а нам доводиться проживати день оленя по колу. Десь же є потрібна кнопка, аби знову все почало рухатися? Чи нема?
У «Дні бабака» герой Мюррея наприкінці таки вийшов з часового зашморгу, причому здобувши більше, аніж мав до цієї дивної оказії. Йому всього лише довелося змінитися самому.
Дмитро Десятерик, «День»