1000 АКРОСТИХОВ 067

Sep 24, 2019 00:49


1000 АКРОСТИХОВ

#1000ACROSTICS
№67

Алексей Иванович Зюзин (?-?). «Послание Стефану Матвеевичу» (кон. 10-х - нач. 30-х гг. XVII в.) содержит акростих МИЛОСТИВИИ ПРИЯТЕЛ МО<И>, числовую тайнопись, дающую в расшифровке фразу: СТЕФАНУ МАТВЕЕВИЧУ, литорею АСЕТЛЕЙ ФЮФИК (ОЛЕШКА ЗЮЗИН) и второй акростих: ГОСПОДЕ ЗДРАВ, с. 108-110.

Алексей Зюзин
Послание Стефану Матвеевичу
Великое убо светило на тверди небесней тогда пресветле сияет и вся твар уясняет,
егда лучезарнаго сияния темный облак не закрывает.
Мысленое же солнце тогда паче преизобилует славою,
егда не помрачено будет печалию многою.
Довлеет же, по апостолу, таковыя печали лишатися1, -
от нея же вражде на бога ражатися.
Печалование же стяжати нам таково,
иже покаяние нераскаянново
спасение соделовает.
Которое ж прежде возглаголю?
Свое ли скорбное другу возвещу?
И боюся, да не опечалую сим,
еже о нас дружелюбнаго сердца;
или вопрошу о настоящем благопребывании дружне,
негли сим ослабу печали своей восприиму, по реченному словеси.
Весть бо всегда слово полезно утешати скорбь
и беседа ближняго разсыпати печаль.
Искренняя ж и древняя наша любы,
вселшаяся в нас искра сердечное распаление распалает,
и паче невещественаго огня ревность твоего дружелюбия воспоминание вжигает,
и душевная ми чювства уязвляет;
не своя о своих благодеянии или злострадании изъявляти понуждает,
но яже о вселюбезных наших, паче же присных,
благопребывании уведати всеусердне желает.
Другу бо рече Сирахович: верну несть измены и несть равенства доброт его2.
Что же ли ныне, твое дружелюбие, преж изреку?
Или чему тя подобна сотворю?
Которое ж твое изрядное доброродство, паче ж в добродетелех удобство воспомяну?
Им же, от всех дающаго всем беззавистно благодать, преизобилно одарован еси.

*
Милостию всещедраго и всядержащаго бога
И его божественными лучами озаряему премного.
Люборачителнаго ради и к высоте вперяемаго разума,
Обаче же добродетелнаго ради жития и благонравия.
Совершено же чистоты ради светлости,
Творимо держимыя богом во твоей крепости.
И паки же к нашему малоумию неисповедиму благодателю,
Всеизящнаго божественнаго писания глубине открывателю,
И грубоумия моего светлостию сего озарятелю,
И превысоаго философскаго учения дивну сказателю.
По всему зрю, моего неразумия вразумлятелю
Радостию реку и веселием сердца,
Ибо в душе ми написася любов твоя, о блаженная верста.
Яве, яко ныне год безвременен нам ко всему наста.
Твоея же духовиыя любви воспоминание сия ми вся разгна,
Елма любовнаго душа всегда в души любимаго.
Любов бо истинную подобает имети аки столпа неколебимаго.
Мню, яко и твое боголюбие о сей подобно сице прилежит,
О еже в забвение духовныя любви по заповеди не подлежит.
Сторицею двоица < С > , десятицею десят трегубо < Т > и
дважды два со единем < Е > , и паки трижды три < Ф > , и
един < А > , и паки пят пятицею сугубо < Н > , к сим же
четверочастное сторицею < У > .
И паки десятое четыре < М > и един < А ;> , и трегубное
сторицею <Т>>, и дважды един <<В>», и три з двема < Е ]> ,
и паки пятица одииицею <СЕ>, и един двоицею < В ;> , и
трижды два з двема <СИ>, и паки десятица девятицею
и сторица четверицею <СУ>.
АСЕТЛЕЙ ФЮФИК (ОЛЕШКА ЗЮ ЗИН) челом биет.
*
Глагол множественных сокращение время належит прсминути,
Обаче же должно есть любовный соуз воспомянути.
Сего ради и сию епистолию вмале абие дерзнух написати,
Понеже бы светлосиянныя любви, по Спасову глаголу, не забывати,
О пребывании же кождаго друг другу возвещевати,
Да тем душя и сердця унывающа попремногу возвеселяти.
Рже благовозвещанием печал и уныние разсыпается,
Забытием же приятеля та в сердце зело вселяется,
Да тем человек, аще безпомощен и безнадежен, сокрушается,
Разумнаго устава и существа умнаго отрешается;
Абие же и в день светлости аки в темне нощи пребывает,
В суете ума своего дни своя, живя, препровождает.

#1000acrostics

Previous post Next post
Up