last post or my last interaction here. Sorry. Health issues and RL are driving me crazy. I wasn’t in the fandom for two month not even for post the “HIATUS” phrase.
Is quite unbelievable I don’t follow JE for that short and everything changes.
The retirement of Tackey surprised me a lot. I’m happy he accedes to a management position in the JE. He was a great johnny and the most wonderful Jr of all times. He was the one who all jr respected back then.
In the other hand I’m sad about Tsubasa. He is too the image of the golden era. He was bright back then. Like him sometimes, my own health put limits on my career. I believe he could have some management desk in JE too, but maybe the full retirement was his decision.
We are close to the 20th anniversary of Arashi and maybe this make the news more painful. In this year retired from Johnny's 3 of most powerful JR of all times: Subaru, Tackey and Tsubasa. Since 1995 the jr. were divided into “Kansai johnnys jr” and “johnnys jr” (for all those who doesn’t belong to kansai). From this sub units remain in the agency: Arashi, KAT-TUN 3, Yamapi, Ikuta Toma, Kazama Shunsuke and Yara Tomoyuki. From Kansai side the part of the Yu Yokoyama Yu, Murakami Shingo, Maruyama Ryuhei, Nishikido Ryo. The other K8 members joined the agency after 1999. There were other Jr in that time, they were the Jr more young of the agency they have 10 years or less: ふぉ〜ゆ〜, ABC and Fujiyawa Taisuke.
Less than 10 johnnys remain in the agency after 200 jr pool at 1999. The most awesome and bright era of Johnny’s begun with NHK “Idol on Stage” where Arashi begun their path.
I know everyone has the right to leave the agency for pursue their own career, but I’m sad about the treatment they had in the agency. Sometimes the three of them didn’t receive the correct publicity in the media or the right work offers. How did they turn the most successful Jr into talents in the bottom of the agency?. T&T didn’t have not even the half of the work of TOKiO.
I found awful the common japanese philosophy of the end of the career at 40. Normally Idols has an “expiration date” at the age at 30, SMAP was the first idol whom surpass the 30 years mark in the top of the success.
And I have the worst proof of that way of thinking: Aiba. Yes, my own ichiban says so. He thinks he can’t reach anything else since the day he reached 30 years old (zero G making). I’m 10 years younger than him but I still love him like he is right now. I don’t want to believe him, Arashi has much more to do in entertainment industry. I hope he changed his mind by now.
Most of the newspapers in japan says the end of Heisei era is the end of the idol era too. They compared the popularity of Idols like the end of the bubble at the 10th of Heisei.
I’m sad… truly. Even if they aren't my group is still sad, they are from the same generation as Arashi and shared with them most of the precious moments during their teenage.
I want them to enjoy their new life now, they deserve it.
タッキーと翼、ありがとう!
Hola, ha pasado un tiempo desde mi última publicación o mi última interacción por acá. Perdón. Problemas de salud y RL me están volviendo loca. No estuve en el fandom durante dos meses ni siquiera para publicar la frase "HIATUS".
Es bastante increíble, no sigo a JE por poco y todo cambia.
El retiro de Tackey me sorprendió mucho. Estoy feliz de que haya accedido a un puesto directivo en el JE. Fue un gran johnny y el jr. más maravilloso de todos los tiempos. Él era el único a quien todos respetaban en aquel entonces.
Por otro lado estoy triste por Tsubasa. Él también es la imagen de la época dorada. Él era brillante en ese entonces. Como él, a veces, mi propia salud pone límites a mi carrera. Creo que él también podría tener un puesto de administración en JE, pero tal vez la decisión del retiro es suya.
Estamos cerca del vigésimo aniversario de Arashi y quizás esto haga que las noticias sean más dolorosas. En este año se retiró de Johnny's 3 de JR más poderoso de todos los tiempos: Subaru, Tackey y Tsubasa. Desde 1995 el jr. se dividieron en "Kansai johnnys jr" y "johnnys jr" (para todos aquellos que no pertenecen a kansai). De estas subunidades permanecen en la agencia: Arashi, KAT-TUN 3, Yamapi, Ikuta Toma, Kazama Shunsuke y Yara Tomoyuki. Del lado de Kansai, la parte de Yu Yokoyama Yu, Murakami Shingo, Maruyama Ryuhei, Nishikido Ryo. Los otros miembros de K8 se unieron a la agencia después de 1999. Hubo otros Jr. en ese tiempo, eran los Jr. más jóvenes de la agencia que tienen 10 años o menos: ふ ぉ 〜 ゆ 〜, ABC y Fujiyawa Taisuke.
Menos de 10 johnnys permanecen en la agencia después del grupo de 200 jr hasta el debut de Arashi. La era más asombrosa y brillante de Johnny comenzó con NHK "Idol on Stage", donde Arashi comenzó su camino.
Sé que todos tienen el derecho de abandonar la agencia para seguir su propia carrera, pero estoy triste por el tratamiento que recibieron en la agencia. A veces, los tres no recibieron la publicidad correcta en los medios de comunicación o las ofertas de trabajo adecuadas. ¿Cómo convirtieron al Jr más exitoso en talentos en el fondo de la agencia? T&T no tuvo ni la mitad del trabajo de TOKiO.
Me parecie horrible la filosofía japonesa común del final de la carrera con 40 años. Normalmente, los ídolos tienen una "fecha de vencimiento" a la edad de 30 años, SMAP fue el primer ídolo que supera los 30 años en la cima del éxito.
Y tengo la peor prueba de esa forma de pensar: Aiba. Sí, mi propio ichiban lo dice. Piensa que no puede alcanzar nada más desde el día en que cumplió los 30 años (zero G making). Soy 10 años más joven que él, pero aún lo quiero como es ahora. No quiero creerle, Arashi tiene mucho más que hacer en la industria del entretenimiento. Espero que haya cambiado de opinión ahora.
La mayoría de los periódicos en Japón dicen que el final de la era Heisei es también el final de la era de los ídolos. Compararon la popularidad de los ídolos como el final de la burbuja en el 10 de Heisei.
Estoy triste ... de verdad. Incluso si no son mi grupo, todavía me resulta triste, son de la misma generación que Arashi y compartieron con ellos la mayoría de los momentos preciosos durante su adolescencia.
Quiero que disfruten su nueva vida ahora, se lo merecen.
タッキーと翼、ありがとう!