Уже понад місяць у Черкасах на владному рівні ніхто не опікується туристичною сферою. Установа, компетентна в розвитку туризму, - Туристично-інформаційний центр Черкас - фактично припинила свою діяльність. Нова влада в особі Володимира Мамалиги не лише зупинила розвиток туризму в місті, а й знищила набутки попередньої команди, очолюваної Світланою Неухацькою.
«Черкаси можуть стати навіть космодромом, якщо брати правильні орієнтири, а не витрачати кошти на всілякі прожекти», - так 7 серпня Володимир Мамалига прокоментував виданню «Прочерк» свій вступ на посаду директора КП «Туристично-інформаційний центр Черкас». Однак уже через 42 дні директорства, 18 вересня, Володимир Володимирович звільнився, насамкінець сказавши журналістам: «Перед тим, як це місто показувати туристам, його треба прибрати. Тут ще дуже багато роботи. У місті поки не можна нікого водити. По-перше, в Черкасах немає туристів, а по-друге, їм тут немає чого показувати».
Чому ж не справдилися мрії Мамалиги про «космодром» і не спрацювали «правильні орієнтири»? З яких причин медіамагнат локального масштабу не спромігся зробити посутній внесок у розвиток туристичної галузі Черкас? Може, в усьому винні «попередники», на яких так любить посилатися нова владна верхівка міста? А, може, поганому танцюристу щось інше заважає?
Володимир Мамалига навіть звернувся по допомогу до прокуратури і держфінінспекції, аби вони перевірили підприємство щодо ефемерного «боргу в 166 тисяч гривень», та обіцяв негайно опублікувати скандальні результати. Однак перевірка вже давно пройшла, а обіцяних сенсацій так і немає.
Зате ми маємо Туристично-інформаційний центр Черкас, звідки звільнилися всі працівники і який існує лише на папері; туристичний бренд, який ніхто не використовує; розбитий туристичний стенд у центрі міста і туристичний сайт, де з червня не оновлювали інформацію; а також телефонні номери, за якими ніхто не відповість потенційним туристам.
За 42 дні було зруйноване все, що будували протягом двох років. Володимир Володимирович не зміг зберегти набутки попереднього директора Туристично-інформаційного центру та ще мав сміливість нарікати на «неприбраність міста». Які ж методи роботи сповідував ставленик нової влади?
Відомо, що Володимир Мамалига безуспішно їздив до Києва, аби отримати ліцензію туристичного оператора. Можна припустити, що, вважаючи, ніби в Черкасах нема що показувати туристам, він планував під прикриттям комунального підприємства відряджати черкасців у Єгипет і Туреччину. Також Мамалига хотів домогтися абсурдного злиття комунальних підприємств «Туристично-інформаційний центр» і «Екологія». Ось такі «правильні орієнтири»…
Згадаймо ж заради справедливості й «усілякі прожекти», які так критикував Мамалига. Перед тим, як піти з посади, Світлана Неухацька, попередній директор Туристично-інформаційного центру, представила громадськості детальний звіт про роботу з конкретними результатами та статистикою. Ось лиш деякі з них: проведення конкурсу і розроблення туристичного бренду Черкас; випуск комплексу рекламно-інформаційної продукції про Черкаси; участь у найвідомішій світовій туристичній виставці «ІТВ-2013»; презентація черкаського стенду на найбільшій вітчизняній туристичній виставці «UITT-2013»; запуск туристичного порталу «Черкаські туристичні» (www.visitcherkasy.com).
Надалі команда Світлани Неухацької планувала запустити проект до 200-річчя з дня народження Тараса Шевченка; організувати туристичну раду з координації всіх туроператорів і турагентів міста; налагодити партнерські зв’язки з українською діаспорою. На превеликий жаль, владний переворот у Черкасах і поява на ключових посадах представників провладної партії зашкодили цим планам і повернули місто до бюрократичного застою семирічної давнини.
- Володимир Мамалига є лише одним із представників нової влади, що не є фахівцем у певній галузі, але попри це береться за складні проекти, - вважає Світлана Неухацька, колишній очільник Турінфоцентру Черкас. - Замість конструктивної роботи, Володимир Володимирович на новій посаді встиг дати кількадесят коментарів для ЗМІ. Судячи з його публічних рішень, дій і свідчень колег, здається, що він прагнув знайти шляхи, як викачати гроші з підприємства. Засліплений жадобою, він, певно, забув, що Туристично-інформаційний центр Черкас працює згідно з чітким планом і бюджетом. Шкода, що дворічні зусилля обернулися цілковитим знищенням усіх туристичних здобутків. Тепер лише щоб відновити партнерські домовленості, контакти, позитивний імідж і плани роботи, треба понад рік часу, не кажучи вже про те, щоб починати якісь нові ініціативи. Ось попереду 200-річчя з дня народження найвидатнішого черкасця Тараса Шевченка, але відповісти на численні туристичні запити та пропозиції з усієї України в Черкасах нема кому.