Всеволод Максимович, український художник епохи модерн (ар-нуво)

Sep 02, 2013 00:48

Натхнена відвідинами Мистецького Арсеналу, хочу поділитись з вами відшуканою інформацією про витонченого українського художника зламу століть, що іменувався у світі ар-нуво, югендсиль, сецессія, а в Росії - руський модерн.


Всеволод Максимович, (1894-1914)

Згідно вікіпедії, вважається українським художником-авангардистом. Народився у Полтаві, а помер самогубцею, покінчивши життя через нещасне кохання. За іншою версією, причиною смерті могла бути його провальна персональна виставка. Втім, не слід забувати, що Максимович вів модне на той час богемне життя в обіймах наркотиків.

Сумбурність його богемного життя підтверджує і те, що Всеволод Максимович знімався в головній ролі у трагікомічному фільмі "Драма в кабаре № 13" постановки мистецької групи "Віслючий хвіст".

В середині 1900-х Максимович брав уроки живопису у Івана Мясоєдова. Від Мясоєдова Максимович набрався не лише любові до мистецтва творення образів, але і до мистецтва творення тіла. Відтак, юний митець став членом художньо-філософського об"єднання Мчсоєдова під романтичною назвою "Сад богів". Втім, в народі та тогочасній пресі це називалось не так високопарно: нудистський гурток чи нудистсько-спортивна колонія Мясоєдова.

Найважливішими для робіт Максимовича видаються образи античності, огололені тіла (переважно чоловічі, витончені, але з чіткою промальовкою м"язів), міфічні сюжети.

Обрамлені візерунчастими рамками чи з цілком вкритим дріьним узором тлом, його картини зачаровують і ніби "всмоктують" увагу глядача. Дрібновізерунчатість тла чимось нагадує нам картини австрійця Клімта, а графічні лінії фігур - англійця Обрі Бердслея.
Дуже точну характеристику цим полотнам дав у своїй статті про український модернізм «Роздоріжжя» історик Джон Боулт: «Липкі щупальця його композицій охоплюють освітлений бурштиновим світлом простір, заполонений збожеволілими ефебами, порочними аполлонами, діонісійськими німфами і любителями розкоші аргонавтами».

20-річний митець пішов з життя, але лишив нам хай невеликий, порівняно з іншими, але ємний творчий спадок: наповнені символізмом напівреалістичні картини, перед якими можна провести в спогляданні цілий-цілісінький день. Приємного перегляду!



Аргонавти. Argonauts. 1914.
Олія, полотно. 210х335 см. Національний Художній музей України, Київ

[Spoiler (дивитись далі)]

Бенкет. Banquet. 1914.
Олія, полотно. 210х350 см. Національний Художній музей України, Київ



Карнавал. 1913.
Олія, полотно. 200х303 см. Національний Художній музей України, Київ



Нудізм (декоративна панель). 1914.
Олія, полотно. 243х101 см. Національний Художній музей України, Київ



Поцілунок. 1913.
Олія, полотно. 100х100 см. Національний Художній музей України, Київ



Трітон.
Олія, полотно. 230х106 см. Національний Художній музей України, Київ

Роботи Максимовича можна побчити в Київському національному художньому музеї. Жодне фото не передасть краси твору! Робота "Бенкет" до 29 вересня 2013 року всиатвлене в Мистецькому Арсеналі, Київ, в рамках виставки "Велике і Величне".

image Click to view



Про організацію виставки робіт Макимовича в Полтавській галереї мистецтв у лютому 2012: http://zazerkalie.org.ua/index.php/interesnoe-v-seti/kreativ/135-kak-sdelat-svoyu-zhizn-krasivoj-i-interesnoj

Хороша стаття про українське авангардне мистецтво на зламі століть: http://nasledie-rus.ru/podshivka/8215.php

митці, арт-піар, http://uart.ucoz.ru, корисне

Previous post Next post
Up