Отличный разбор. Общий вывод ("Сам по собі намір воскресити на початку ХХІ ст. історіографічні стереотипи ХІХ за допомогою містифікаторських тез, на зразок теорій Маршалла-Гроссмана, привертає увагу своєю курйозністю. ") можно применить ко многим "популярным работам" о супер-воинах в разных странах (в случае с Польшей тем более контрастно, что польская военно-историческая наука на очень высоком уровне). Посыл ведь в разборе - не постебаться над театрально-пафосным образом гусар, а показать, что нелепо, ненаучно в целом поддерживать такой образ в отношении воинов любой страны (Недвозначна емоційність суджень та образів Радослава Сікори: «незвичайна кавалерія, яку не можна порівняти з іншими тогочасними формаціями», «поляки - природжені вояки», «гусар - досконалий, оборонець Вітчизни і віри», «глибокий, непідробний патріотизм польського шляхтича», - мені, українському читачу, навіває до болю знайомі асоціації. Під пером доктора Сікори, безсумнівного патріота, гусар, слава польської зброї, виглядає братом близнюком свого заклятого ворога, опереткового шароварного козака, затиснутого у російсько-імперське, а пізніше радянське ідеологічне кліше. У ХХІ столітті така архаїка працює погано, якщо працює взагалі.).
Посыл ведь в разборе - не постебаться над театрально-пафосным образом гусар, а показать, что нелепо, ненаучно в целом поддерживать такой образ в отношении воинов любой страны (Недвозначна емоційність суджень та образів Радослава Сікори: «незвичайна кавалерія, яку не можна порівняти з іншими тогочасними формаціями», «поляки - природжені вояки», «гусар - досконалий, оборонець Вітчизни і віри», «глибокий, непідробний патріотизм польського шляхтича», - мені, українському читачу, навіває до болю знайомі асоціації. Під пером доктора Сікори, безсумнівного патріота, гусар, слава польської зброї, виглядає братом близнюком свого заклятого ворога, опереткового шароварного козака, затиснутого у російсько-імперське, а пізніше радянське ідеологічне кліше. У ХХІ столітті така архаїка працює погано, якщо працює взагалі.).
Reply
Reply
Leave a comment