В эфире наша постоянная рубрика - учим удмуртский.
Сегодня читаем отзывы удмуртских блогерш о показе спектакля о художниках mono.log.prp.ART и спектакле "БРО" в день 75-летия Иосифа Бродского.
Лукерья Шихова
Ветлüм Les Partisans театрлэн mono.log.pro.ART спектакляз. Учким, кызьы быдэс дуннелы тодмо суредась Ван Гог нюръяськиз Ижкарысь суредасьёсын - Максим Веревкинэн (кудзэ соку ик нокаутэ уськытüз) но "Ижкар Бэнкси" нимаськись Дмитрий Коротаевен. Кельшиз, кыче амалъес пыр театр Ван Гоген но выльысь тодматüз, кызьы учкисьёслы асьме суредасьёсты но (татын ик улонзы, малпанъессы но суредъессы) усьтüз. Таче нюръяськонъёсты мон мукет суредаськисьёс вискын но учкысал на (гожъяськисьёс вискын но!) Туж усто малпамын! Кытын ке отын удмурт кылын плакат но вал, Бикузин сыче но таче шуыса (удмурт кылын, но одüг кылаз янгышен - актуально, ыы 😬). Жаляса верано, спектакль кöня ке ыльгес на, премьера луэмез вылэ янгышсэ куштом ни ☺️ Соин но, дыр, нюръяськисьёс вискысь комментатор Андрей Хмелев та рад аслаз суредаськыны кутскемез сярысь учыръёсыныз тужгес но сюлме пыриз. Мурт сярысь верано дышетэм кылъёс но ачид сярысь эмоциосын верам учыръёс асьсэ рользэс шудüзы. Мон понна вормисе потüз Хмелев - аслаз гопникъёслэн гадьёсазы суредам азьдагаосыныз но анаезлэн суредаськемзэ инэ басьтымтэеныз. 😄😎👍 Чуказе но та спектаклез шудозы на, одно ик ветлэ!
Мария Векшина
24-тӥ куартолэзе Ижысь Туала драматургияя но режиссурая Les Partisans центр «День Ро у «Бро» спектаклен пусйиз Иосиф Бродскийлэсь вордскем нуналзэ.
Та спектакль спиритической сеанс выллем луиз - вӧлдэтын лэйка езтылпульы , киын - сюсьтыл, нош учкисьёс борддор кузя пуко - ог-огзылэсь киоссэс кутысалзы ке, Бродскийлэсь лулзэ ӧтьыны луысал.
«День Ро у «Бро» спектакль Иосиф Бродскийлэн кылбуръёсызъя лэсьтэмын. Отын писательлэн улонзэ, сюлэмшугъяськонъёсыз усьтэмын. «Партизанъёс» Бродскийлэн биографиысьтыз тужгес но вӧсь карись люкетсэ возьматӥзы -1972-тӥ арын сое тунеядец шуо но кунгож сьӧры улляло. Кылбуръёсысьтыз луэ лыдӟыны, кызьы Бродскиез судъёстӥ кысказы, кызьы солэн странаысь кошкемез уг поты вал, кызьы со секытэн дышиз кунгож сьӧрысь улонлы. Озьы ке но писатель странаез вылэ ноку но ӧз йыркуръяськы, но вордскем палъёсаз но ӧз берытскылы. Вуылэ кӧня ке нуналлы, Нобель премилэн лауреатэз луэмез бере курылӥзы сое лыдӟисьёсыз. Бродский, пукон вылаз лэйкаса но дугдылытэк тамак пурккетыса, вазьылӥз: «Мон отын нокинлы кулэ ӧвӧл. Мыным но отын нокин кулэ ӧвӧл». Сыӵе ик мылкыдын пыӵамын вал спектакль но.
Подстрочный перевод от Юли Гавриловой:
"Лукерья Шихова.
"Сходили на спектакль les partisans моно.лог. про арт. Посмотрели как известный всему миру художник Ван Гог сражался с ижевскими художниками - Максимом Веревкиным (которого сразу же отправили в нокаут) и с ижевским бенкси - Димой Коротаевым. Понравилось, с помощью каких методов театр снова познакомил нас с Ван Гогом, как открыл зрителям наших художников. В таких битвах я бы и на других художников посмотрела ( и на писателей тоже!). Очень интересно задумано! Где-то там же был и плакат на удмуртском языке - Бикузин. (по-удмуртски, но в одном слове с ошибкой - актуально, да?) К сожалению, спектакль еще сыроват, после премьеры ошибки и отбросим. Поэтому , наверное, комментатор Андрей Хмелев среди бойцов, рассуждающий о своем призвании художника крепко запал в душу. Заученные слова о людях и эмоции насчет собственных историй сыграли свои роли. Для меня победителем стал Хмелев - со своими историями про то, как он рисовал крокодилов гопникам на спинах, и о маме, которая не принимала его художества. И завтра покажут этот спектакль. Сходите обязательно!"
Мария Векшина
"24 мая ижевский центр современной драматургии и режиссуры "День Ро у БРО" отметил спектаклем в День рождения Иосифа Бродского.
Этот спектакль был похож на спиритический сеанс - с потолка свисает лампочка, в руках - свеча, зрители сидят вдоль стен и кажется, если бы они взялись за руки, то можно было бы вызвать дух Бродского.
"День Ро у БРО" спектакль сделан на основе стихов Иосифа Бродского. В нем раскрыты жизненные перипетии писателя. Партизане показали жизнь Бродского очень волнующей и душещипательной - в 1972, объявив Бродского тунеядцем, правительство выгоняет его за пределы страны. Из стихов можно понять, как Бродского таскали по судам, как ему не хотелось покидать страну, с каким трудом он привыкал к жизни за границей. Но даже в этой ситуации на свою страну он никогда не ругался, но никогда в нее и не вернулся. Вспоминается момент, когда Бродского, ставшего Нобелевским лауреатом, попросили вернуться. Бродский же, качавшийся на стуле и непрерывно куривший, ответил: "Я там никому не нужен. И мне тоже никто не нужен." Таким настроением был пропитан и спектакль."