Оригинал взят у
varnava_mp в
Как приятно служить одному! У нас решили на Страстной служить с Великого Четверга. Ну, а мне, чтоб не бездельничать в келье, пришло в голову взять благословение на одиночное служение. Только что закончил утреню Великого Понедельника.
Как все-таки приятно служить одному! Клирос - конечно благо, но только в том случае, если он родной, созданный и выращенный священником лично. В противном случае он просто раздражает - непривычным пением, невнятным чтением и куцыми текстами Царской тематики. Вот откуда уныние и неудовлетворенность даже самыми типиконо-правильными службами.
Кроме того - фактор времени!
Как по мне, так утреню надо служить ночью (или поздним вечером). В 16-17 часов да еще и летом - совсем не то! Вот сегодня начал около 20 часов, так другое дело. Разжег кадило, покадил во время двупсалмия (читая по памяти), прочитал Крестныя тропари в нормальной редакции:
Затем одна монахиня помогла прочитать шестопсалмие. Дальше великая ектенья, "Се жених грядет в полунощи" и 3 кафисмы. После третьего седальна включил все люстры, одел фелонь и начал читать Евангелие. Евангелие замечательное, про проклятие смоковницы и про злых жидов-виноградарей. В
синаксаре Триоди очень интересно объясняется почему засохла смоковница. Можно даже писать об этом отдельный пост.
Текст Евангелия для вставки нашел русскими буквами.
18 (Зачало 84)Поутру же Иисус возвращься во град, взалка:
19 и узрев смоковницу едину при пути, прииде к ней, и ничтоже обрете на ней, токмо листвие едино, и глагола ей: да николиже от тебе плода будет во веки. И абие изсше смоковница.
20 И видевше ученицы дивишася, глаголюще: како абие изсше смоковница?
21 отвещав же иисус рече им: аминь глаголю вам: аще имате веру и не усумнитеся, не токмо смоковничное сотворите, но аще и горе сей речете: двигнися и верзися в море, будет:
22 и вся, елика аще воспросите в молитве верующе, приимете.
23 (Зачало 85) И пришедшу ему в церковь, приступиша к нему учащу архиерее и старцы людстии, глаголюще: коею властию сия твориши? и кто ти даде власть сию?
24 отвещав же иисус рече им: вопрошу вы и аз слово едино: еже аще речете мне, и аз вам реку, коею властию сия творю:
25 крещение иоанново откуду бе? с небесе ли, или от человекъ? они же помышляху в себе, глаголюще: аще речем, с небесе: речет нам: почто убо не веровасте ему?
26 аще ли речем, от человек: боимся народа: вси бо имут иоанна яко пророка.
27 И отвещавше иисусови реша: не вемы. Рече им и той: ни аз вам глаголю, коею властию сия творю.
28 (Зачало 86) Что же ся вам мнитъ? Человекъ некий имяше два сына, и пришед к первому, рече: чадо, иди днесь, делай в винограде моем.
29 он же отвещав рече: не хощу: последи же раскаявся, иде.
30 И приступль к другому, рече такоже. онъ же отвещав рече: аз, господи (иду): и не иде.
31 Кий от обою сотвори волю отчу? Глаголаша ему: первый. глагола им иисус: аминь глаголю вам, яко мытари и любодейцы варяют вы в царствии божии:
32 прииде бо к вам иоанн (креститель) путемъ праведным, и не веровасте ему, мытари же и любодейцы вероваша ему: вы же видевше, не раскаястеся последи веровати ему.
33 (Зачало 87) Ину притчу слышите. Человек некий бе домовит, иже насади виноград, и оплотомъ огради его, и ископа в нем точило, и созда столп, и вдаде и делателем, и отиде.
34 егда же приближися время плодов, посла рабы своя к делателем прияти плоды его:
35 и емше делателе рабов его, оваго убо биша, оваго же убиша, оваго же камением побиша.
36 Паки посла ины рабы множайша первых: и сотвориша им такоже.
37 Последи же посла к ним сына своего, глаголя: усрамятся сына моего.
38 Делателе же видевше сына, реша в себе: сей есть наследник: приидите, убиемъ его и удержим достояние его.
39 И емше его изведоша вон из винограда и убиша.
40 егда убо приидет господин винограда, что сотворит делателем темъ?
41 Глаголаша ему: злых зле погубит их, и виноград предаст иным делателем, иже воздадят ему плоды во времена своя.
42 глагола им иисус: несте ли чли николиже въ писаниих: камень, егоже не в ряду сотвориша [небрегоша] зиждущии, сей бысть во главу угла? от господа бысть сие, и есть дивно во очию вашею [нашею].
43 (Зачало 88) Сего ради глаголю вам, яко отимется от вас царствие божие и дастся языку творящему плоды его.
Пропел канон-трипесец, хвалитные псалмы со стихирами, ну и всё что положено.
В конце утрени опять же обратил внимание на традиционно-революционное обрезание молитвы "Небесный Царю", которая в Пост заменяет "Утверди Боже" и предваряет поклоны с молитвой Ефрема Сирина. Вот такая она должна быть: