Скандал з Volkswagen матиме продовження.
Шановний наш френд
tyura_tam звернув свою гостру увагу на новину про скандал між Агентством з охорони навколишнього середовища США і концерном VW. Я вирішив викласти декілька думок із цього приводу, бо є лише один самий суттєвий аспект, як події навколо цього гучного скандалу вплинуть і змінять глобальні процеси в світі. Це програма боротьби зі зміною клімата, відома як Climatechange.
До проведення 21-ї Конференції Рамкової Конвенції ООН з питань зміни клімату, так званої СОР21, зостається все менше часу, вона проходитиме з 30 листопада по 11 грудня в цьому році в Парижі. Зрозуміло, що події будуть приймати все більшу щильність. Як виявляється, міжнародні декларації і договори це зовсім не жарти і не прості папірці. І якщо в Елмау була прийнята декларація G7 де питання Climatechange стоїть у підсумковій частині окремим пунктом - то і дії будуть такими ж глобальними.
Справа в тому, що концерн VW є найбільшим виробником автівок в світі. Навіть не дивлячись на колосальний штраф в 18 млрд. долларів, він все одне це зможе пережити. А може і не зможе пережити. Сенс в будь якому разі в тому, що цей скандал підрубає під корінь виробництво дизельних і бензинових автівок. Концерну доведеться оптимізовувати виробничі потужності, а це повна відмова від праці на слабких ринках, таких як Роіся, де є Калузський завод по виробництву авто, або Бразилія, де виробляють доволі непогані двигуни для основних виробництв.
Що ж трапилось? Скандал виник через нібито заниження методом якогось програмування відповідного реле контролю за викидами СО2. Тобто - дизелі було запрограмовано на оману щодо справжньої кількості викидів. Американське агентство з охорони навколишнього середовища виявило в автомобілях Audi A3, Jetta, Beetle, Golf і Passat пристрій, який під час проходження тестів на вміст шкідливих речовин у вихлопі включає спеціальні фільтри, а при звичайній експлуатації вимикає їх. Зараз концерн вточнив, що ці проблеми має лише один двигун, ЕА-189 об’ємом 2 літри, яким комплектувались машини з 2009 по 2012 рік. Відкликано може бути з США 482 000 авто, які вже продані. Взагалі скандал може торкнутись 11 млн. автомобілів VW, а сума, вже зарезервована концерном на відкликання авто складає 6,5 млрд. евро.
Вчора міністр транспорту Німеччини Александер Добріндт заявив, що концерн визнав провину і висловив готовність до співпраці з владами США і Німеччини на час розслідування. Але представник Мінюсту США також заявив, що якщо буде доведено умисне технічне шахрайство - то буде відкрито окреме карне впровадження по факту таких дій.
В принципі, якщо комусь потрібна суть скандалу - вона в кольорах є в мережі. Ось коротеньке повідомлення.
Джерело:
http://nv.ua/ukr/business/markets/kontsern-volkswagen-opinivsja-v-tsentri-skandalu-z-falsifikatsijeju-pokaznikiv-ekologichnosti-avtomobiliv-69786.html Своїм завданням я вважаю звісно не коментування падіння акцій на 21%, і не підрахунок втрат концерну, чи податків Німеччини, а зовсім інше: роздивитись картину, яку утворять аспекти цього скандалу для світових глобальних процесів. Причому шановне товариство розуміє вже, що я не стану вираховувати відсоток втрат робочих місць в Німеччині, і показники, наскільки (на 2,7%, десь порахували вже) може впасти економіка Німеччини у разі продовження скандалу. Це теж зрозуміло і ми будемо бачити і враховувати всі ці нюанси надалі.
Але сталось головне, абстрактно головне: автоконцерн, котрий є гігантською корпорацією і суто теоретично може викупити вузеньку берегову смужку по кордону всіх США (це авжеж перебільшення) опинився під інституціональним ударом владних структур США, що відповідальні за життя і добробут свого Платника Податків. Ось що є головне, я вважаю, і чому хотів про це написати. Тобто - я вітаю всіх тих, в кого шаблон всемогутності корпорацій перед державними структурами викликав відтік сил і життєвого настрою. Відновлюйтесь будь ласка. Чуєте, щось тріщить? Це черговий шаблон тріщить. Разом із могутністю ТНК.
Ми можемо обговорювати інші аспекти цієї справи, їх буде ще дуже багато. Авжеж,
чомусь виявлено це було в штаті Каліфорнія, де є основний ринок іншої корпорації, місцевої,
Tesla Motors, стартапу Силіконової долини, яку я теж тримаю постійно в своєму колі зору. Силіконова долина - це недосяжна для декого мрія про Сколково, яка вже давно здійснена і працює на всю потужність, але в США.
Можна угледіти в діях природоохоронних органів США навіть корупційну, або протекціоністську складову - але факт є факт. В Каліфорнії Фолксвагену, лідеру світових продажів авто в 1-му півріччі 2015-го року, яким він став і мав надію закріпитись, скориставшись скандалом навколо Toyota і його співробітниці
Джулії Хемп, яка була затримана в червні в Токійському аеропорту зі знеболювальним, забороненим до ввозу в Японію - тепер нема чого робити.
Можна угледіти в цих діях свавілля чиновників США, що таким чином вислужуються перед владною верхівкою, виконуючи вказівки пожвавити процес зменшення впливу нафтових корпорацій на ринку США. Бо цей скандал б’є не в останню чергу і по виробникам дизельного палива, і авжеж по такому чутливому вже більше року ринку нафти. Тому що урядові дії країни одного з найпотужніших ринків споживання нафти явно свідчать про тиск в сторону зменшення такого споживання, через виконання програм по охороні довкілля і боротьби зі зміною клімату, пріоритетність котрих виявляється важливішою за оборудки корпорацій.
Можна навіть говорити - і я думаю, що наші сусіди будуть галасувати про це в кожній своїй газетьонці, що Сполучені Штати таким чином показують, хто на планеті хазяїн. Хоча зараз вже пішло розслідування цього, скажімо прямо, шахрайства і в Південній Кореї, і в низці інших країн, котрі теж не хочуть, щоб їх оманювали за їх же рахунок.
В світовій пресі вже лунають порівняння скандалу з VW із забрудненням Мексиканської затоки корпорацією BP в 2010-му році. Але навіть ці порівняння не на користь концерну VW. Бо ситуація із платформою Deepwater Horizon визнана нещасним випадком. А тут - шахрайство.
Але головним авжеж є те, що майже всі американскі видання згодні з тим, що ми попрощаємось не тільки із дизельними двигунами, але і з системою поблажливості до виробників, які не роблять висновків щодо якості продукції впершу чергу для життя і здоров'я споживача. The Economist напряму стверджує, що мало того, що після скандалу на VW буде суровішати і відповідальність за дії, що впливають на випуск недоброякісної продукції. Ця газета транслює заяву помічника Генерального прокурора Сполучених Штатів
Саллі Квіліан Йатс про те, що відтепер, штрафування підприємств буде зайнмати друге місце в кримінальних і цивільних процесах по обвинуваченню проти окремих осіб. Обвинувачена фірма більше не буде отримувати пом'якшення за співпрацю зі слідством (вона каже, VW ще отримає), якщо вона не надасть федералам імена кожного менеджера або співробітника, хто бере участь у протиправних діях, і не прагнутиме сама зібрати і представити докази їх особистої відповідальності. Справа проти VW буде перевіркою цього нового підходу. Але, щоб уникнути підозр нападків лише на зарубіжні фірми, як це було у випадку з ВР Deepwater і в останніх банківських справах, американська влада також повинна притягти до відповідальності винних менеджерів GM.
А тепер найсмачніше. Яку основну тенденцію я бачу, на яку вплине цей скандал найближчим часом і ще цього року.
Продовженням цього скандалу будуть перевірки і підвищення вимог якості до виробників всіх готових продуктів, тобто тих, що потрапляють безпосередньо до споживача. А я попереджав бракоробів - готуйтесь до підвищення вимог до якості експортної продукції, не шкодуйте грошей на лабораторії з якості і кількість краш-тестів і інших тестів. Бо це були лише початкові наслідки одного скандалу з програмою climatechange між цивілізованим виробником і цивілізованим урядом. Але саме цей конфлікт викличе низку шалених скандалів з виробниками з «развєвающіхся стран»по іншій світовій програмі - healthcare, і станеться ця ланцюгова реакція може вже наприкінці осені, або на початку зими - щоб встигнути до нового року виправити нормативи контролю за якістю продукції. Я про це давно попереджав китайських товаріщєй, що вони дограються із випуском одноразових запальничок, що вибухають в руках, чайників, теж фактично одноразових, що утворюють неслабкі пожежі замість окропу, електродрелі, що замість просвердлювання дошки пробують її на міцкість, викликаючи подив коли деревина виявляється набагато міцнішою за свердло або електродвигунець - та такого іншого мотлоху. Годі вже казати про автомобілі з пластмасовими шаровими.
Найсмішнішим в цієї ситуації є, що Елон Маск, генеральний директор корпорації Tesla Motors, яка виробляє виключно електроавтомобілі, зараз якраз в Німеччині, і виступив вчора на семінарі в Берліні що організувало Федеральне Міністерство економіки та енергетики Німеччини. Він був схожий на Кота Леопольда. Із задоволенням надаю його фото. Це взагалі дуже видатна людина нашої епохи. І вона закликає - пора закінчувати еру мертвих динозаврів.
А ми чекаємо на підвищення вимог з якості до китайців, бо їх продукція не просто не відповідає стандартам якості, вона є небезпечною іноді для самого життя людини. А також пожвавлення виконання програми з охорони здоров'я, і як я вже писав в попередньому матеріалі - розширення програм досліджень з тривалості активного людського життя.
Що я упустив, і чого нема в цьому матеріалі, але те що ви хотіли б побачити, мої дорогі друзі, гості і просто читачі - я готовий почути це з великою радістю. Бо лише ваша мудрість тримає в мені надію, що я недаремно берусь за огляди якихось подій, і продовжуватиму це робити і надалі. З вашою допомогою.