London dag 1

May 19, 2011 08:36

's ochtends beginnen we met de prius baar de garage te brengen voor een grote beurt (die eigenlijk al veel eerder had moeten gebeuren). dat gedaan hebbende sjezen we naar station Tilburg west uhh universiteit (ik heb ff tijd nodig om aan die nieuwe naam te wennen :)). ik had er natuurlijk niet aan gedacht dt het rond 8 uur loeidruk is op de weg maar met wat slinkse omwegen vermijd ik de drukte en halen we het (met wat renwerk na het parkeren van de auto) nèt. Via Tilburg centraal gaat het naar roosendaal en dan (nadat we er achter komen dat dat station geen bruna heeft) door naar Brussel. We zijn iets voor 11en in Brussel na wat vertraging onderweg door een Belgische mijnheer die ruzie heeft met de Nederlandse conductrice. iets met z'n kaartje. de mevrouw loopt weg en niet veel later komt ze terug met de beveiliging (spoorwegpolitie? ik weet het niet, ze liepen met fleececevestjes met securail er op en keken gepast gemeen uit hun ogen). met de mijnheer uit de trein gaan we weer verder. we zijn ruim op tijd in Brussel, we moeten uiterlijk 12 uur inchecken dus een trein later had ook gekund maar ja, dan was het in Brussel erg krap geworden. nu hebben we tijd voor een kopje ijskoffie en een broodje. in Brussel kopen we ook nog wat leesvoer en een gids over London (waren we vergeten :)).

tien over 12 mogen we de trein in waarbij we redelijk vooraan lopen wat best handig blijkt te zijn ivm de bagage. over de reis valt verder weinig te zeggen, het ging hard en de tunnel was donker en ik heb best geslapen :).

London St. Pancras is een mooi station. een hypermoderne aanbouw voor de eurostar maar de rest is een prachtig oud gebouw. buiten pinnen we eerst wat geld voor we een taxi aanroepen. we hebben helemaal geen zin om met de koffer moeilijk te doen. niet veel later staan we voor ons hotel, het Blakemore hotel Hyde Park. hier is Jan vroeger een paar keer geweest en hij wilde wel eens terug. ik snap wel waarom. het is een mooi karakteristiek hotel. we hebben geluk, we kunnen al inchecken en krijgen ook nog eens een upgrade naar een club room. wat het verschil is weet ik niet maar het is een mooie kamer die net opgeknapt is. we zitten helemaal in een hoek van het hotel dus das best rustig. niet veel later hoor ik wat gerommel en blijkt dat we redelijk direct boven een metrospoir zitten. maar het is niet echt hinderlijk, denk ook niet dat we er wakker van gaan worden (blijkt ook niet zo te zijn).

na even wat gepierewaaid te hebben gaan we weer op pad. we lopen naar de metro waardoor we door een leuk winkelstraatje komen. daar duiken we bij een Italiaans restaurantje binnen voor een late lunch. dan op weg naar de O2. als we weer buiten stappen blijken we recht naast de O2 te staan. jeetje wat groot en mooi! we zijn watvroeg dus het is nog niet druk. we kijken wat rond en gaan dan bij een Starbucks zitten met vanille frappucinos. daar blijkt helaas geen koffie in te zitten dus dat neem ik niet meer. daarna dwarrelen we wat rond en gaan we op zoek naar onze plaatsen. we zitten weer eens erg hoog maar er wel redelijk recht voor. de O2 is ook van binnen mooi maar de stoelen zijn behoorlijk crappy, veels te krappe leuningen en nauwelijks beenruimte. ik kom al te kort moet je nagaan hoe het voor Jan is.

de show is echter geweldig. mooie muziek, mooie projecties, de muur die voor je ogen gebouwd wordt, kortom ti's erg gaaf! en het publiek is razend enthousiast.

na afloop zitten we redelijk vlot in de metro (dat hebben ze goed georganiseerd) dus rond een uur of 12 zijn we weer op onze kamer. moe maar zeer voldaan. we proberen de regendouche eens uit (wow wat een bak water krijg je dan over je heen) en gaan lekker slapen.

Posted via LiveJournal app for iPhone.