Математика = расовая дискриминация!

Oct 26, 2017 10:25

Оригинал взят у digital_plant в « Математика = расовая дискриминация!» от 2017-10-26 09:56:00.

Это не шутка. Это вывод профессора из Иллинойского Университета США.

Вот профайл профессора.

Вот она сама:



Дадим слово профессору:

«On many levels, mathematics itself operates as Whiteness. Who gets credit for doing and developing mathematics, who is capable in mathematics, and who is seen as part of the mathematical community is generally viewed as White».

Это что же получается, - сетует Гутиерра, - кому дают кредиты на развитие математики? Кто более способен в математических науках? И из кого в основном состоит математическое сообщество??? Это - Белые!

Но, простите, а это не чистой воды, рафинированный расизм? Говорить, что никто, кроме белых, не способен на равных «шарить» в математике?

Заговаривается Гутиера…

Но послушаем профессора дальше:

«curricula emphasizing terms like Pythagorean theorem and pi perpetuate a perception that mathematics was largely developed by Greeks and other Europeans».

Ага, названия теорем, а также различные математические термины увековечивают мнение: якобы математику в основном разработали греки и другие европейцы! Теорема так называемого Пифагора! Как нетолерантно… Пора бы и за физические законы браться… А то - законы Ньютона! Типа, он придумал…

А чем же вообще занимается наш профессор?

«Dr. Gutierrez' scholarship focuses on equity issues in mathematics education, paying particular attention to how race, class, and language affect teaching and learning. Through in-depth analyses of effective teaching/learning communities and longitudinal studies of developing and practicing teachers, her work challenges deficit views of Latina/o and black students and suggests that mathematics teachers need to be prepared with much more than just content knowledge, pedagogical knowledge, or knowledge of diverse students if they are going to be successful. Her current research projects focus upon: developing in pre-service teachers the knowledge and disposition to teach powerful mathematics to urban students; the roles of uncertainty, tensions, and «Nepantla» in teaching; and the political knowledge (and forms of creative insubordination) that mathematics teachers need to effectively teach in an era of high-stakes education».

То есть она как раз изучает: каким образом раса, родной язык, положение в обществе влияет на процесс обучения. Ну и к каким выводам пришла она? К махровому расизму!!!
Previous post Next post
Up