ונעבור לפרסומות

Mar 30, 2008 17:40


יצא בתרגומי בהוצאת "אופוס" הספר "טבעת הטורקיז" של גרייס טיפאני, ספר שאפשר לקרוא לו "נובליזציה" של הסוחר מוונציה לשייקספיר, בעיבוד מנקודת המבט של שיילוק, הסוחר היהודי המושמץ ביותר בכל הזמנים. ספר מקסים שנותן נקודת מבט שונה על הסיפור השייקספירי, עם קריצות משעשעות למגוון מיצירותיו האחרות של שייקספיר (כולל אילוף הסוררת, אותלו, רומאו ויוליה ועוד). אם הוא היה כתוב פחות טוב, אפשר היה לכנות אותו פאנפיק שייקספיר (או אולי סלאש שייקספיר), אבל הוא לא, אז לא. מומלץ.
---
צפיתי אתמול ב"וויקד - המכשפה מעוץ" - מומלץ ביותר. מרהיב עין, שירה, כוריאוגרפיה ותלבושות נהדרות. ביצוע של "השכנים של צ'יץ'" (לא, זאת לא ההפקה הקהילתית שהייתה באייקון, גם התרגום שונה, אם כי עושה שימוש חלקי בתרגום ההוא, לפי מה שנאמר לי). המשחק פחות הרשים אותי מהשירה והריקודים (פרט לאלפבה שמשחקת מצוין, לא זוכרת אם היה עוד מישהו ששיחק טוב), אבל מאחר שיש שם מעט מאד קטעי משחק פרופר, זה לא באמת הפריע. יש עוד שתי הופעות, אחת היום ואחת נוספת ב-8.4. סביר להניח שאין לכם סיכוי להשיג כרטיסים להופעה של היום, אבל כדאי לכם להזמין להופעה הבאה. קחו בחשבון שההזמנה מראש היא דרך המשרדים של רוזין (03-6418262), שלא בדיוק חזקים בלענות לטלפון (רדפתי אחריהם לא מעט, וגם כשתפסתי אותם נדרשו כמה שיחות עד שהם הבינו מה אני רוצה מהם וגם הצליחו להתמודד עם זה - כשהצלחתי סוף סוף לתפוס אותם, באמצע השבוע שעבר, כבר הצלחתי להשיג רק שלושה כרטיסים במקומות נפרדים, מביטולים), אז הזמינו מראש כמה שיותר מהר.
---
The Colour of Magic, הפקת פסחא של רשת סקיי על פי ספריו של טרי פראצ'ט (צבע הכשף ואור מופלא), מהנה ביותר. אמנם הרבה פחות מצחיקה מהספרים, אבל כיפית להפליא כהרפתקת פנטזיה משובחת וססגונית, יפהפייה ויזואלית (אנק-מורפורק מעולם לא הייתה יפה משכנעת כל כך), ועם רגעים קומיים מוצלחים פה ושם (אבל אל תראו את זה בתור קומדיה. לכו לזה בראש של "הרפתקת פנטזיה ססגונית"). ג'רמי איירונס עושה את ה-Patrician באופן אלילי לחלוטין, עם הופעות של שחקנים מובחרים אחרים כמו שון אסטין וטים קארי (שאותו ראיתי גם לילה לפני כן, ברוקי-פורים, והניגוד היה משעשע), וכמובן, כריסטופר לי כקולו של המוות (כרגיל).
---
ואחרון אחרון חביב וחשוב ביותר: בכנס עולמות הקרוב (21-23 באפריל) יהיו שתי הופעות של "חלום ליל קיץ - גרסת הבאפירוקי", המחזה הקהילתי של רותם ברוכין ושלי, בבימויה של רותם ועם קאסט מחודש. הופעה אחת (21.4) תהיה ההצגה הרגילה, השנייה (22.4) תהיה "גרסת הבמאי", עם בדיחות פנימיות, בלגנים, סודות מאחורי הקלעים ושאר ירקות. מומלץ להגיע אליה לאחר שראיתם את הגרסה הרגילה. מומלץ להגיע באופן כללי. :-)

linkage, cons, sf community, reviews, work, translation, חלום ליל קיץ

Previous post Next post
Up