Христос воскресе! Был на выходных в Суздале. Зашел в Воскресенский храм в центре города. Заинтересовала фреска в верхней части. Помогите братья и сестры разобраться, что за святой изображен на этой фреске.
Ветхозаветный сюжет о восстании костей человеческих. На фреске, видимо и изображен Пророк Иезекииль.
Иез.39:1-14 И бы́сть на мнѣ́ рукá Госпóдня, и изведé мя въ Дýсѣ Госпóдни и постáви мя́ средѣ́ пóля: сé же бя́ше пóлно костéй человѣ́ческихъ:
и обведé мя о́крестъ и́хъ о́коло, и сé, мнóги зѣлó на лицы́ пóля, и сé, сýхи зѣлó. И речé ко мнѣ́: сы́не человѣ́чь, оживýтъ ли кóсти сiя́? И рекóхъ: Гóсподи Бóже, ты́ вѣ́си сiя́.
И речé ко мнѣ́: сы́не человѣ́чь, прорцы́ на кóсти сiя́ и речéши и́мъ: кóсти сухíя, слы́шите слóво Госпóдне:
сé глагóлетъ Адонаи́ Госпóдь костéмъ си́мъ: сé, áзъ введý въ вáсъ дýхъ живóтенъ и дáмъ на вáсъ жи́лы, и возведý на вáсъ плóть и прострý по вáмъ кóжу, и дáмъ Дýхъ мóй въ вáсъ, и оживетé и увѣ́сте, я́ко áзъ éсмь Госпóдь.
И прорекóхъ, я́коже заповѣ́да ми́ Госпóдь. И бы́сть глáсъ внегдá ми́ прорóчествовати, и сé, трýсъ, и совокупля́хуся кóсти, кóсть къ кóсти, кáяждо ко состáву своемý.
И ви́дѣхъ, и сé, бы́ша и́мъ жи́лы, и плóть растя́ше, и восхождáше [и протяжéся] и́мъ кóжа верхý, дýха же не бя́ше въ ни́хъ.
И речé ко мнѣ́: прорцы́ о дýсѣ, прорцы́, сы́не человѣ́чь, и рцы́ дýхови: сiя́ глагóлетъ Адонаи́ Госпóдь: от четы́рехъ вѣ́тровъ прiиди́, дýше, и вдýни на мéртвыя сiя́, и да оживýтъ.
И прорекóхъ, я́коже повелѣ́ ми́, и вни́де въ ня́ дýхъ жи́зни, и ожи́ша и стáша на ногáхъ свои́хъ, собóръ мнóгъ зѣлó.
И речé Госпóдь ко мнѣ́ глагóля: сы́не человѣ́чь, сiя́ кóсти вéсь дóмъ Изрáилевъ éсть, тíи бо глагóлютъ: сýхи бы́ша кóсти нáшя, поги́бе надéжда нáша, убiéни бы́хомъ.
глава 37, далее с 15 стиха. нашел про 2 жезла в руках пророка. один жезл Иосифа (это крест, в одном из постов это разбиралось) и жезл Иуды (вероятней всего тоже крест). но на фреске этого не видно.
Иез.39:1-14 И бы́сть на мнѣ́ рукá Госпóдня, и изведé мя въ Дýсѣ Госпóдни и постáви мя́ средѣ́ пóля: сé же бя́ше пóлно костéй человѣ́ческихъ:
и обведé мя о́крестъ и́хъ о́коло, и сé, мнóги зѣлó на лицы́ пóля, и сé, сýхи зѣлó.
И речé ко мнѣ́: сы́не человѣ́чь, оживýтъ ли кóсти сiя́? И рекóхъ: Гóсподи Бóже, ты́ вѣ́си сiя́.
И речé ко мнѣ́: сы́не человѣ́чь, прорцы́ на кóсти сiя́ и речéши и́мъ: кóсти сухíя, слы́шите слóво Госпóдне:
сé глагóлетъ Адонаи́ Госпóдь костéмъ си́мъ: сé, áзъ введý въ вáсъ дýхъ живóтенъ
и дáмъ на вáсъ жи́лы, и возведý на вáсъ плóть и прострý по вáмъ кóжу, и дáмъ Дýхъ мóй въ вáсъ, и оживетé и увѣ́сте, я́ко áзъ éсмь Госпóдь.
И прорекóхъ, я́коже заповѣ́да ми́ Госпóдь. И бы́сть глáсъ внегдá ми́ прорóчествовати, и сé, трýсъ, и совокупля́хуся кóсти, кóсть къ кóсти, кáяждо ко состáву своемý.
И ви́дѣхъ, и сé, бы́ша и́мъ жи́лы, и плóть растя́ше, и восхождáше [и протяжéся] и́мъ кóжа верхý, дýха же не бя́ше въ ни́хъ.
И речé ко мнѣ́: прорцы́ о дýсѣ, прорцы́, сы́не человѣ́чь, и рцы́ дýхови: сiя́ глагóлетъ Адонаи́ Госпóдь: от четы́рехъ вѣ́тровъ прiиди́, дýше, и вдýни на мéртвыя сiя́, и да оживýтъ.
И прорекóхъ, я́коже повелѣ́ ми́, и вни́де въ ня́ дýхъ жи́зни, и ожи́ша и стáша на ногáхъ свои́хъ, собóръ мнóгъ зѣлó.
И речé Госпóдь ко мнѣ́ глагóля: сы́не человѣ́чь, сiя́ кóсти вéсь дóмъ Изрáилевъ éсть, тíи бо глагóлютъ: сýхи бы́ша кóсти нáшя, поги́бе надéжда нáша, убiéни бы́хомъ.
Тогó рáди прорцы́ [сы́не человѣ́чь] и рцы́ къ ни́мъ: сiя́ глагóлетъ Адонаи́ Госпóдь: сé, áзъ отвéрзу грóбы вáшя и изведý вáсъ от грóбъ вáшихъ, лю́дiе мои́, и введý вы́ въ зéмлю Изрáилеву:
и увѣ́сте, я́ко áзъ éсмь Госпóдь, внегдá отвéрсти ми́ грóбы вáшя, éже возвести́ ми вáсъ от гробóвъ вáшихъ, лю́дiе мои́: и дáмъ Дýхъ мóй въ вáсъ, и жи́ви бýдете,
и постáвлю вы́ на земли́ вáшей, и увѣ́сте, я́ко áзъ Госпóдь: глагóлахъ и сотворю́, глагóлетъ Адонаи́ Госпóдь.
Церковь Воскресенская, а пророчество, как предполагается прообразует будующее воскресение Израиля. там и четыре ветра изображены. Все сходится.
Reply
глава 37, далее с 15 стиха. нашел про 2 жезла в руках пророка. один жезл Иосифа (это крест, в одном из постов это разбиралось) и жезл Иуды (вероятней всего тоже крест). но на фреске этого не видно.
Reply
Leave a comment