Руїна

Jun 21, 2013 07:40

Переклад статті з Канадійського THE NEW PATHWAY число 24 - June 20, 2013
Стурбованість з приводу нинішнього українського режиму обертається навколо двох тем: загроза національної української ідентичності, яка походить від русифікаційної політики уряду, і недолугість, жадібність і некомпетентність окремих чиновників, які представляють режим.

Добре відомо вислів: "Якщо буде нація, буде і держава." Між тим, ніхто інший ніж держава (тоді - радянська держава) нищив українців в Україні Голодомором, а потім привозив мільйони поселенців з Росії на звільнені східниі і південні землі. Тепер українці зіткнутися з дилемою: або прийняти Україну як вона є, зі значною частиною населення російськомовною, серед яких дехто схиляється до Росії, або піти на федералізацію, і в кінцевому підсумку втрату деяких історичних частин України. Існує і третій варіант - українізації Сходу і Півдня, але це займе десятиліття, якщо її не проводити репресивними методами радянського стилю. З точки зору української державності, необхідність третього варіанту викликає сумнів, бо є вже рух російськомовних українських націоналістів, і більшість на сході і на півдні підтримують незалежність. До того ж чим більше тиску з боку уряду, за радянською традицією, тим більший опір він викликає. Гарним прикладом є цьогорічні вступні іспити: після трьох років агресивних зусиль Дмитра Табачника по русифікації кількість кандидатів, які хотіли написати вступний твір до університету російською виявився небувало низькою, всього 2-3%.

У будь-якому випадку, який варіант ми не розглянемо, майбутній розвиток України вимагає сильного і послідовного управління. У цьому випадку "сильне" не означає, м'язи правоохоронних органів. Більше 1% українців працюють у Міністерстві внутрішніх справ. Проблема в тому, що тільки 1% українців довіряють міліції, тобто - навіть не всі з міліціонерів довіряють МВС. "Сильний" означає, що уряд може контролювати ситуацію в країні, має підтримку нації, є достатньо компетентним, щоб ефективно проводити свою політику, і зважає на національні інтереси. Нинішня українська влада не відповідає жодному з цих критеріїв. Крім того, вона поступово доводить Україну до розрухи і занепаду. Варто згадати, що українська державність не була втрачена з підписанням Переяславської Угоди у 1654 році. Вона буда втрачена у результаті Руїни, яка почалася після смерті Богдана Хмельницького, більше десяти років по піднисанні Угоди, і тривала більше сорока років. Три наступних століття придушення всього українського є результатом цього короткого періоду Руїни. Управління Януковича поступово зіштовхує Україну назад в стан Руїни, і є ризик того, що історія повториться.

Некомпетентність уряду вражає.Владислав Каськів ініціював підписання мільярдного контракту з іспанським лижним інструктором для побудови терміналу для зрідженого газу на Чорному морі. Незважаючи на цей ганебний скандал уряд продовжував просувати цей термінал ще пів проку тільки щоб дізнатися, в червні цього року, що неможливо проштовхнути велетенькі танкери з Близького Сходу через чорноморські протоки. Вони перевантажені, і Туреччина не може пропустити танкери з СПГ. Уряд побудовав і відкрив з великою помпою міжнародні аеровокзали у Львові, Києві та Донецьку до Євро-2012. Київський міжнародний термінал в даний час використовує 33% потужності, в той час як Львів і Донецьк - менше 10%. Це монументальне марнотратство. "Надшвидкісні потяги", які уряд купив у HUNDAI виявилося приміськими електричками, які не можна використовувати для переїздів на високій швидкості не великі відстані українською (або будь-якою іншою) залізницею. Український виробник КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОННИЙ ЗАВОД робить кращі, швидші і дешевші поїзди, але коли український поїзд побив HUNDAI на випробувальних полігонах, водій українського потягу і кількох його начальників були звільнені.

Фінансовий сектор перебуває в стані кризи. Уряд закриває очі на величезні корупційні оборудки у розподвлі газу і втратив підтримку з боку МВФ. Схема була проста: російський газ купуємо, скажімо, за $400/1000 куб. м. (з ПДВ доходить до ~ $ 600), а потім його продаєио в державному секторі за $800 - $1000/1000 куб. м. Роздрібна ціна тримається штучно заниженою, ~ $ 160/1000 куб. м. а різниця покривається з державного бюджету. Це означає, що облгази (які в основному контролюються близьким колом Януковича) отримують субсидію в ~ $ 650-850/1000 кубометрів, з якиої їх чистий прибуток складає ~ $400-600/1000 куб.м після відшкодуванням ПДВ. Це ті субсидії, які МВФ вимагає припинити, і через які відносини з МВФ розвалились. Міжнародні банки або вже покинули Україну, або в процесі виходу і покинуть найближчим часом.

Перелік таких симптомів нескінченний. Розв'язання конфліктів не визначається законом та національними інтересами, включно з кримінальним переслідуванням Юлії Тимошенко, яка приводиться з помсти і страху, і є вкрай шкідливими для України.

Сума цих ознак вказує на одну дуже загрозливою тенденцією: Україна повільно, але неухильно сповзає до стану Руїни, або, як його тепер називають - стану failed state (держава, що провалилася). Якщо цей дрейф не зупинити, українська нація ризикує повторити історію, яка сталась після Руїни XVII століття.


ruin, ukraine, hictory, economy

Previous post Next post
Up