Ведаеце, мае некалькі кшталтаў праваслаўнае рэлігіі. Мае расейская, азыяцкая, нэстарыянская, якой дзядзя пуця ды "медвед" "хозямі" ёсьць. Слова "хозя" ідзе яшчэ з арды, бо ардынцы ня былі магаметанамі. Ардынцы глядзелі, дзе выгоднейша, таму, каб "бабло" зарабіць яшчэ з тых старых вякоў, заўвек вагаліся.
А мае яшчэ сапраўднае праваслаўе, якое да-гэтуль у сэрпскіх краёх: там ня трэба кабеце пакрыць голаў, напрыклад. Ня трэба дзьве гадзіны выслухаць імшу на стары баўгарскі язык, які ня цямяць людзі. Таму гэтыя царквы выглядаюць зусім іначай, як было якая расейская з цыбулінамі, якая палюе на "Пусі Райатс". Мяне пытае народ тут: а што азначае расейскі "праваслаўны" крыж? А хуй яго ведае, як шчыра. Да мяне - расейская царква ня ёсьць праваслаўнай. Я да яе ня йду.
Гэтак, свае годы Васіль Астроскі прабавіў тут:
Божа, прабач мяне, але я вельмі ня шмат ведаю пра тыя годы.
У Твырдошы мае сутоньне, дзе манахі робяць сапраўднае віно з вінавай лозы.
Ды выява кажа, як Сьвяты чалавек дбае пра віновую лозу.
А манах дбае пра свае ўлёбёныя колы. Вось ня трэба яму мэрсэдэс.
Праз гэтыя вінаграды настае вельмі цудоўнае віно. Але на восень, манахі робяць віно салодкім да ймшы:
Гэта - Попава Поле. Родная хата Сьв. Васіля Астроскага. Яно мінавана, бо праз яго быў фронт ці мяжа паміх дзьвюмя хрысьцянскімі канфэсіямі:
І там мае міны, пра што кажуць знакі, таму палі, замест вінаградаў, нясуць сьмерць да гэтуль.
Але мае яшчэ манастыр Завала, дзе каталікі ходзяць, як прад вайною, бо мейсца сапраўды Свьятое да ўсіх, бо тут шануюць Сьвятога Васіля ўсе, было якія канфэсіі, мо за выдаткам мусульманаў. Але тыя, дзякуй табе Божа, тут не дайшлі.
Ля манастыра мае пячора "Вяцерніца". Зь яе дзьме продзьмух. Таму на сонцы можа й 40 ступеняў па цэльсіі, але ля яе будзе толькі 12. Такі вось гэты край...