Сьогодні на відкритті нової експозиції в "ЯГалереї" я подумала, що після самого відкриття всі картини можна прибирати. Бо без поянень автора дивитись це безглуздо. Сумніваюсь, що навіть прожжонні мистецтвознавці отак з нальоту розкусять, що мав на увазі автор. А з поясненнями - зовсім інша справа. Це таке дивне відчуття, коли за 5 хвилин промови художника враження від виставки змінюється від "Тююю" на "Ахххх!". Кому цікаво - запрошую під кат.
Це от, власне, автор. Олександр Король. А далі я наводитиму його дослівні (ну майже) пояснення до картин.
"Вечеря".
О.К.: "Це робота про зв*язок поколінь, про наступність. В ній є елементи класичного голандського натюрморта, а поверх нього написані сучасні образи та предмети. Цим я хочу сказати, що мистецтво - це поступовий розвиток, нічого не народжується на пустому місці, все має своє коріння, тільки треба його побачити".
(прим. Тані: не зрозуміло тільки, навіщо до "класичного голандського натюрморта" домальовувати такі страшні обличчя. Автор хоче сказати, що заміть тих пропорційних обличь, які змальовували наші предки, в сучасному світі люди стали такими страховиськами через колу та макдональдс? Ну має право, чо")
Це - шматок роботи під назвою "Колос".
її частини зроблені з чеків
це ще частина картини
і остання її частина.
А тепер пояснення автора.
О.К. : "Це робота на тему суспільства, споживання. Работа про те, що за кожною людиною стоїть особистість, у кожного свої смаки та вподобання".
(прим. Тані: ідея охрєнєнна. Я коли роздивлялась ці чеки, відразу відчула, що це - майже інтимне. Вміст магазинних чеків - це як плейліст в плеєрі, як вміст сумки, як дрібнички в особистій шафі. В сучасному світі улюблена марка пива, проукти, що смакують і.т.п. є значною частиною індивідуальності. А от щодо втілення ідеї не впевнена, що мені подобається. Ну це стиль автора, має право на існування).
***
"Питання часу".
О.К.: "Мені цікаві работи китайських художників 13-го століття, дзен-мистецтво, будизм. Ця робота - відсилка до китайських художників".
(Таня полізла гуглити китайських художників 13-го століття)
«Класікі».
О.К.: "Це тема розвитку життя, руху, життєвого шляху. Мені подобається образність, знаковість цієї роботи".
(прим. Тані: ніколи не розглядала класіки, як образ життєвого шляху, а й справді цікаво, щось в цьому є. До речі, як "класікі" будуть українською?")
"6-7". Продовження попередньої теми.
"Deus ex machina"
О.К. "Дослівний переклад - "Бог з машини". А значення має загальне - неочікуваний поворот подій, допомога зі сторони. Ця робота - ілюстрація відомого вислову".
(Таня: Вичитала також, що в античних театрах так говорили, коли в спектаклі Бог неочікувано спускався з небес, щоб все порулити. Тож на картині сліди бога! Ах! Тільки чому бог спускається з гнізда?)
«Людина в тумані"
О.К.: "У кожної людини є момент, коли вона замислється над тим, хто вона, де вона, що робити далі, навіщо все це. Словами класика "Кто виноват и что делать?". Робота про це.
Прим. Тані: під це пояснення можна підвести будь-яку картину, де намальоване щось схоже на істоту. Або будь-яку картину взагалі. Але ж художник має право малювати роздуми про сенс життя, як йому заманеться. Спосіб змалювання Короля може просто подобатись чи ні. Хоча гадаю, що автору пофіг, чи комусь це подобається :)
"Квіти та кості"
О.К.: "Робота про тимчасове і вічне, про красиве та страшне, про протилежності".
(прим. Тані: Красномовніше та глибше було б намалювати зверху смачну їжу, а знизу лайно. Художники, хапайте ідею!).
«Конвалії».
О.К.: "В мистецтві є таке поняття, як "Тема Лоліти". Це відображення підліткового становлення, дорослішання, про юнацькі страхи, максималізм. Ця робота про це.
(Таня замисленно чухає потилицю)
А це куратор виставки Павло Гудімов. Ех, люблю я його все-таки )
так люблю, що навіть ще одну фотку продемонструю
А ці роботи автор пояснити забув. Тож у вас є унікальна можливість придумати пояснення самостійно =)
Фух, шось аж заморилась писати цей пост =)
УПД: а ось наш 9 канал зробив сюжет про виставку. Хороший сюжет )
Click to view