Včerejší Capriccio

Apr 24, 2011 11:30

Countess…………….Renée Fleming - ne že by mě úplně nadchla, ráda ji spíš slyším, než vidím ,ale hlavně na konci mě úplně zarazilo, jak nádherná tam byla jedna pasáž...
Clairon……………..Sarah Connolly
Flamand……………..Joseph Kaiser - má překrásný hlas, a jeho part je prostě moc pěkný
Monsieur Taupe……….Bernard Fitch - hrál nápovědu, co usne v divadle.
Count……………….Morten Frank Larsen  - herecky se mi líbil, pěkný na pohled, hlas je dobře slyšet, pěkný hlas, líbil se.
Olivier……………..Russell Braun - nemůžu zase moc kritizovat, ale myslela jsem , že se mi pěvecky bude líbit víc, ale pravděpodobně si to Capriccio ještě poslechnu:))) a budu vidět :)))
La Roche…………….Peter Rose - pěvecky i herecky se mi moc líbil, hlavně když se brání výtkám Flamanda a Oliviera a souvisle sděluje své názory na to, jak má operní divadlo vypadat
Major Domo…………..Michael Devlin
Italian Singer……….Olga Makarina
Italian Singer……….Barry Banks
Servants: Ronald Naldi, Paul Corona, Steven Goldstein, Christopher Schaldenbrand, Grant Youngblood, Scott Scully, Brian Frutiger, Kyle Pfortmiller
Musicians: David Chan, Rafael Figueroa, Dennis Giauque
Dancers: Laura Feig, Eric Otto

Capriccio lze slyšet například tady, na pár dní :)))  Zde jsou informace o opeře od  J.Sovinského na operadream.  A tady je jeho recenze.

Scéna na Capriccio byla jedna - zámek, otevřené dveře do zahrady, sošky, nástěnné malby, nádherné kytice, spinet (Flamand na něj „hrál“)), harfa (na tu zase „hrála“ hraběnka), ale kostýmy třeba předválečné...krásné šedé šaty v záv. scéně a obří vějíř z bílého peří měla hraběnka. Taky byly kostýmy „herců“ - amatérů, z doby třeba osmnáctého století, tipněme si, které chvíli hrabě a Clairon nosili, jinak vše moderní, Clairon coby herecká hvězda -tragédka oděna v civilu trochu extravagantně. Tj. scéna byla jakoby z doby Capriccia, jak to má být , 18.století, Francie před revolucí, kostýmy, četla jsem , měly být z třicátých let.

Nechápu, proč to posouvali, co to tomu kusu přineslo, přesně jak to kdosi na netu kdesi psal, že se postavy baví o Metastasiovi a Gluckovi, ale ne o Mozartovi, Verdim, tohle se odehrává v době před Verdim, o Mozartovi asi ještě taky moc v Paříži neslyšeli (pomineme-li jeho výstupy coby zázračného dítěte-virtuosa). Jaký má smysl přesadit operu z osmnáctého století do dvacátého? Nebo by člověk měl pominout zmínky o Gluckovi a Metastasiovi ? Koneckonců jestli je prima la musica nebo le parole, to asi ještě taky moc vyřešené není... a ředitelovy úvahy o tom, že se drží starých kusů a čeká, až mu někdo napíše nové a lepší, ale do té doby bude hrát staré dobré ... To asi pořád je zajímavé.

No v každém případě byli herci oblečení moderně (dvacátá,třicátá léta), až na převleky do úborů z osmnáctého století pro tu zkoušku na amatérské divadelní představení a hrabě odvezl paní Clairon do Paříže evidentně autem, dokonce na scéně chřestil klíčky od auta:))


Stále se vracejícím tématem je 4x táž báseň, kterou napíše Olivier pro hraběnku - nejdřív ji deklamuje hrabě myslím, celkem komicky (Larsen skvělý), pak seriózněji Olivier hraběnce, pak jí to  zpívá Flamand, pak u harfy sama hraběnka.

tanečníci - legrační bylo, jak se neměla ráda ta tanečnice a  Clairon, motají se až se s Clairon zamotají a srazí se všichni tři, naštvaná Clairon a tanečník s tanečnicí (klasický balet ukazovali) -hezky tancovali

zpěváci - legrační, v pruhovaném oblečku Barry Banks, legrační kudrlinka na čele, strach o účet za výstup o hraběnku, taková komická vložka v té opeře

Fritz Wunderlich a Lucia Popp jako italian singers tady na youtube :)

Legrační je scéna hraběte, jak si opakuje text s Clairon, jak to pletou a tak. Larsen byl herecky skvělý.

Mužským byla němčina vesměs velmi pěkně rozumět, když se na to člověk soustředil, líp než u Fleming.

žádná přestávka nebyla, publikum se prý nemá vytrhovat ze soustředění, ale bylo to náročné tenhle typ hudby bez přestávky, hlava mě bolela. Skoro tři hodiny bez přestávky.

rozhovor před začátkem byl jen s Fleming, provázela Joyce di Donato, jak jsem věděla už předtím. Vzpomínala, jak za studentských dob navštívila čtyřikrát ? nějaké představení Capriccia.

***
Nemůžu si pomoct, ale na internetu ten Trubadúr hodně zapadl, nikdo nekomentuje, ale předpokládám, že jiné to bude po přenosu online (audio) 27.4. a pak po přenosu v kině 30.4. hlavně :-))) Doufám. Už se nemůžu dočkat. Ale četla jsem i,že diváci byli spokojení:))) Celkem mi ani moc není jasné, jak bych s takovým obsazením mohla být nespokojená.

aha, tak přece se něco dělo, Alvareze někteří kritizovali po prvním představení :-( tady : "At tonight's performance of Trovatore at the Met, it was announced before Act 3, at he end of the one intermission, that Alvarez could not continue, and the name of the tenor was said so softly that I couldn't hear who his replacement was. I did not recognize him. It  sounded like a one syllable last name. He did a fine job, and his voice projected through the theater about twice as loud as that of Alvarez. In the Pira, he held the final note until the orchestra stopped playing, literally. He certainly saved the show. Does anyone know what his name is? This made me think that Gelb might be scrambling for a name Manrico for the HD performance next Saturday, since, at the very least, Alvarez cannot be counted on, it would appear. We shall see what transpires."

tady někdo píše i o Dmitrim:
 
Dmitri Hvorostovsky was much better than 2009 too, he has learned his lesson and except for
the cabaletta "Per me, ora fatale" (where he almost lost his voice) did not force his voice,
"Il balen" was delivered with beautiful pianos, giving it the dreamy quality it should have. He
got meaner too and delivered an impassioned and brutal Di Luna.

Pokud to Dmitri blbě zahrál minule, tak beztak dělal, co mu vymyslel režisér:)) Dmitri hrát umí, ale dělá, co mu řeknou, co taky jinýho.
A jak kdosi napsal správně na youtube, lépe zpívat krásně než hlasitě, a je to prostě stodola:)))
V Boccanegrovi byl prý slyšet bez problémů, nesnáším dirigenty, kteří neztlumí orchestr,
trošku, ab bylo slyšet zpěv.Já na operu chodím kvůli zpěvu a divadlu, ne
si vyslechnout orchestr, bóže.

Dmitri bude zlejší:)))))) coby di Luna.

Replacement chudáčka Marcela Alvareze se jmenuje  Arnold Rawls a prý se líbil.
"First I have to agree with Ed, his voice projected very well, easily double the size of Alvarez
and he held the note in "Di quella pira" forever! He must have nerves of steel, to sing the
3rd act of Trovatore at the MET replacing a famous tenor! Rawls sang a good "Ah si ben
mio" and I especially liked he sang pianissimo at the end of "Ai nostri monti" matching
Zajick. A most auspicious debut (Alvarez must be scratching his head right now).“


a tady někdo píše o chudáčkovi Dmitrim:
"I heard enough, however, to disagree with Sergio on two points: I thought Dmitri was
dreadfully strained and strangled-sounding in Il balen, and his face grew
frighteningly red while singing the high notes at the end. So I was surprised that it was
Alvarez who was "indisposed," because I was concerned that Dmitri had suffered an attack
of some sort."

Muselo to být drama:) větší než Trubadúr. Kdo asi bude v přímém přenosu zpívat Manrika????
a tady o tom píšou a je tam Rawlsův obrázek.

No jestli je na tom i Dmitri blbě, tak to ještě nakonec, radši nemyslet, na třicátý apríl se těším kolik měsíců....

K Rawlsovi ještě píše Unamplified Voice tady :

Note that Rawls is the second emergency debut tenor I've seen this season (after Roberto di Biasio in Boccanegra); both, along with second-time emergency replacement (after a 2003 Almaviva) tenor Bruce Sledge, were better than the guy whose agent hyped him to the NYT as "the next Pavarotti".


Je fakt, že mě se di Biasio taky hodně líbil, připomněl mi Josého Carrerase:)))

No tak uvidíme, třeba bude Rawls zpívat i pro kina, ale nějak to nečekám, spíš se dá Alvarez dohromady nebo taky ne a buď bude zpívat Alvarez (daný dohromady nebo nedaný:)) ) nebo tam dají někoho hvězdného jako záskok. Nebo trochu známějšího než Rawls. Ať už Rawls zpívá jakkoli.

joseph kaiser, il trovatore, marcelo alvarez, arnold rawls, peter rose, renée fleming, capriccio, barry banks, opera, russel braun, sarah connolly, morten frank larsen, fritz wunderlich, lucia popp, dmitri hvorostovsky

Previous post Next post
Up