(no subject)

Apr 10, 2011 20:18

Tudorovci v opeře? Anna Bolena ze Staasoper.

Kostýmy jak z toho seriálu a k tomu zpěv.

Je to celé na youtube.

Netrebko je zatím výborná.

Ale jsem zatím u 3.videa.

Garanca- Jane Seymour

Enrico  - d´Arcangelo

Lord Percy - Fr.Meli

Smeton - Elisabeth Kulman

Všecky tři ty ženské jsou výborné.

Recenze na Oryho na Operadreamu od J.Sovinského. Na to celý den čekám!!!!!

dovolím si citovat:
Titulní role hraběte-donchuána se brilantně chopil peruánský belcantový tenor, Juan Diego Flórez (mj. čerstvý tatínek - blahopřejeme!!!). Disponuje hlasem mimořádného rozsahu, síly a šíře, jiskřivosti a čistoty, jistým i v nejvyšších polohách, jímž dosahuje fantastického účinku. Své pěvecké mistrovství jedinečně propojuje s mistrovstvím hereckým; v této opeře se objevuje ve třech podobách: jednak jako poustevník v prostém šedivém hábitu s umělým vousem, dále jako švihácký grand a svůdník a konečně jako již zmíněná „cudná“ sestra Colette. Všechny tyto podoby bravurně sehrál, tak, že plynule přechází z jedné linie do druhé a zcela nenuceně a zcela samozřejmě příslušné podobě dodává patřičných gest a výrazu. Nesmíme ovšem zapomenout, že poustevník i Colette jsou jednou a touže postavou, tedy převlečeným Orym, a jak praví klasik, liška mění srst, ale ne špatné vlastnosti. Chlípný hrabě se tak nezapře ani v hávu poustevnickém, ani v hávu jeptišky. V I. dějství přítomným venkovankám ani hradním dámám samozřejmě nevadilo, že je to poustevník, hlavně že je mladý a pohledný (toto hodnocení nechávám na divačkách, ty jsou k tomu povolanější!) a rády se mu svěřily se svými srdečními starostmi, o čemž pak svědčil blažený výraz v jejich očích, poté, co se vrátily z jeho poustevny (zde naopak já rád připojím, že sličných děvčat měl Ory na scéně skutečně řadu!). Podobně, když se na scéně objeví hraběnka, která je hlavním terčem Oryho plánů, a zahledí se do Isoliera, Orymu to nečiní problémy a v pozadí hned zulíbá hraběnčiny dvorní dámy, které rozhodně neprotestují. Tedy využívá každé příležitosti, stejně jako pak využijí příležitosti jeho kumpáni, aby ve II. dějství potěšili dámy na hradě; hradní dámy sice v úvodu II. dějství naoko naznačují, jak je Oryho troufalost hrozná, ale jejich výraz jednoznačně svědčí o tom, že v skrytu jsou rozmrzelé, že se ještě nekonalo žádné dobrodružství.

Mám radost, že i on píše, že kostýmy jsou směska, na rozdíl od spousty jiných recenzentů...

anna netrebko, francesco meli, ildebrando darcangelo, opera, comte ory, elisabeth kulman, anna bolena, elina garanca

Previous post Next post
Up