výprava - realistická, první jednání bar U Polky, druhé zimní krajina +vnitřek Minniina domku, třetí ulice v tom městečku, kde je bar, kde se zlatokopové snaží oběsit Johnsona (banditu Ramireze). Ramireze vyvlekli kamsi nahoru, s oprátkou na krku, děsila jsem se, že jim tam Giordani spadne, případně už i zavěšený, no to by se pojišťovně fakt líbilo:-)
kostýmy-taky z té doby, jako z westernů - při rozhovorech účinkující i dirigent říkali, že toto znají z amerických westernů, ať už to byli italští nebo američtí účinkující, tak vzpomínali na westery, že sledovali Clinta Eastwooda a Johna Wayna, Petra FOndu a už nevím koho.
kouření, alkohol, karty, střelba, rvačky (shození z prvního patra), koně
Dirigent - Nicola Luisotti
Režie - Giancarlo del Monaco, syn Maria del Monaca.
Marcello Giordani - Dick Johnson (bandita Ramirez) - pěkně vypadal i zpíval, scény s Minnie byly velmi dobře zahrané, opravdu moc dobře působili dohromady, a vůbec se mi poměrně líbí jeho hlas, i když teda zpívá na doraz, ale nevadí. troška adrenalinu, jestli ten zpěv přežije nebo ne, mi nevadí :-)))
Deborah Voight - Minnie - samozřejmě pěkně zpívala, i když některé pasáže spíš ze začátku mi její hlas přišel tak nějak nepříjemně, no nevím, nejsem odborník, jestli to dají na metplayer, tak možná zase zjistím, že se mi to líbí o dost víc než v kině, třeba mi jen nesedl zvuk, ale aspoň že to vypadávalo vždycky jenom tak na vteřinu, dost jsem se vyděsila, když se konečně objevil Giordani a vypadalo to, že se nám udělá pěkný výpadek... Voigt bude zpívat taky ve Valkýře v květnu.
Lucio Gallo - šerif Jack Rance - v prvním dějství árie se mi třeba líbila, herecky taky, povedl se, taky udělal vtip
Dwayne Croft ! - Sonora, jeden ze zlatokopů, ten, kterého jako prvního MInnie přesvědčí, ať nechají Johnsona jít
Byla jsem moc spokojená, ale publikum během představení moc netleskalo, ale dost možná byli diváci jenom tak zabraní do děje. Je to přece jenom takový souvislý celek, těžko to přerušovat. Na konci ale celkem tleskali, jenomže to už jsme moc nesledovali, neb jsem zapla mobil, abychom si zjistili , kolik je hodin, rychle se oblíkala, atd., protože se spěchalo na autobus, s dopravou to tak pozdě fakt nemáme jednoduché.
Rozhovory dělala Sondra Radvanovsky, zpívá Tosku, bude v Trubadúrovi. A je moc sympatická.
první rozhovor byl s představiteli hlavních rolí (Marcello Giordani a Deborah Voight) -oba prý zatím nějak ve Fanciulle nezpívali, ale budou zpívat spolu v téhle opeře ještě hned po MET někde jinde v USA. a že se jim spolu dobře pracuje.
majitelé firmy, co dodává zvířata na různé produkce, i slony, šváby a pavouky, říkali, že ty koně (měli jich nachystaných pět) naučili, aby si spojili s výstřelem mentolový bonbon a neplašili se a že Voigt dost dobře ty koně zvládá, původně měli jezdeckou školu, ale pak po nich ZEfirelli chtěl koně , myslím do Carmen , a tak rozšířili byznys:-))) - Minnie i Dick přijeli na jevišti v druhém aktu na scénu - Radvanovsky říkala,že jednou zpívala Micaelu a koně s ní byli na jevišti a jeden z nich při její árii udělal bobek, takže zřejmě odvrátil veškerou pozornost od jejího zpěvu, jo, účinkovat se zvířátky může být náročné:-))) (teda se zvířátkama a s dětma:-) )
pak tam byl učitel boje pro bojové scény a nějací jeho svěřenci, jeden, co padal při rvačce z prvního patra a druhý, co ho chytal. no bylo to chvilkama divoké
dirigent- říkal, že si zpívá při zkouškách oper a orchest ho umravňuje, ať zpívá víc potichu
rekvizitář
stage manažeři - hlídají, kdy má ze stropu kapat krev na Rance, kdy má sněžit a tak (na Giordaniho vlasech vypadal sníh moc dobře)
režisér a s ním John Adams, dirigent (+ skladatel) z příštího představení, tj. Nixona v Číně - říkal, že se inspiroval swingovou hudbou v této opeře a že Amerika vzala při té Nixonově návštěvě na vědomí pětinu světa. Stále uvažuju, že bych šla i na Nixona, ovšem nepředpokládám, že se k tomu odhodlá moc diváků... ale Adamsův Doctor ATomicus nebo jak se to jmenuje, co jsem viděla na Metplayeru, byl zajímavý.Myslím, že z Nixona jsou nějaké ukázky na youtube, ale asi si to nechám na kino, spíš bych se měla důkladně před audiopřenosem SImona Bocanegry podívat na video s Domingem, které je na metplayeru, z přímého přenosu.
baritoni Gallo a Croft, Gallo na dotaz, jestli je Rance odlišný od Scarpii, že Rance není padouch, padouch je v téhle opeře tenor:-)))
Po technické stránce byly výpadky úplně minimální, minule to bylo horší, ale zase se jim povedlo spustit zařízení, které před plátno natáhne oponu, to byla taky zase sranda, já nevím, že si nemůžou v kině při ceně těch vstupenek na takové banality dát pozor.
Ukašlaných diváků bylo taky dost, ale nebyla to taková úděsnost, jak ti dva, co za mnou seděli při Prodané nevěstě, tolik různých druhů zakašlání a v takové hlasitosti, to jsem asi v životě neslyšela.
Se mnou byla taky sranda, kdykoli se objevil Florez v ukázce ("Florezek!"), tak jsem na něj doprovodu s nadšením ukazovala a na Dmitriho taky, ale ten se objevil asi dvakrát jenom,co jsem tam seděla, možná jsme tentokrát přišli moc pozdě.
Mimochodem
tady na youtube je skoro padesát minut Florezova koncertu.