May 02, 2010 00:14
Keenlysidem a to DVD 1984, stále chci sehnat tu Kouzelnou flétnu, přes den jsem hodně poslouchala Simona v Tales of Opera a Schumannovy písně, taky nová cédéčka s Florezem a koukala na další kousek na DVD Don Giovanni, kde je pro změnu kupodivu zase Simon Keenlyside. Kdo ho viděl a slyšel, ten se tomu asi nepodiví.
Taky jsem si za velice dobrou objednala Arias for Rubini, s Juanem DIegem Florezem, ušetřím proti českému obchodu asi 150 Kč, to nepočítám poštovné, je to ebay i s poštovným proti ceně z Česka, ke které bych musela připočítat poštovné, leda bych si objednala nad 2500 Kč (což při cenách dvd a cd s operou není zrovna moc těžké, ale kdo to má při mém platu platiti:-)))) )
Taky jsem si četla detektivku Smrt ve stínu Mao Ce-tunga.
Dnes jsem byla na HD Live Armidě od Gioacchina Rossiniho, líbila se mi míň než Hamlet... ne že by to bylo špatné, to ne. Zítra o tom snad napíšu víc, ale to až pak.
Armida ale byla fajn, Brownlee zpívá dost schopně, Fleming má báječný hlas, a na začátku je velice těžká pěkná árie, kterou ale zpívá Gofredo nebo tak nějak se jmenuje a ta je náročná, pěvec, co to zpíval, se s tím popral se ctí.Dávali ukázky z další sezóny, pěvec, co zpívá Borise Godunova, má moc pěkný hlas dobrý postřeh, zpíval ho René Pape, podle toho, co jsem slyšela. Brownlee má taky dobrý hlas, a tak, ale tak nějak úplně mě to nevzalo, ta barva hlasu, nebo jak to vyjádřit. Každému se líbí něco jiného. Mně se třeba líbí Carrerasův hlas (a chystám se poslouchat dvě jeho nahrávky oper, jedna je Romeo a Julie od Gounoda, druhá nějaká neznámá italská, Donizetti myslím, ale to je jedno, je to pro mě španělská vesnice, tedy zatím, a taky bych si ráda udělala inventuru svých cédé, což bude šílená práce, nevím , kdo ji kdy udělá:-)))) ), ať si kdo co chce říká, že si ho zničil a tak,ale to jsem tu už taky asi psala... Je mi jedno, jaké výšky vyzpívá nebo ne. Je jedinečný.Wunderlich měl taky krásný hlas, úplně neuvěřitelně, Floreze slyším ráda...
Ještě před cca dvěma měsíci jsem se strašně těšila, až uvidím a uslyším Armidu, bude tam Fleming a několikero tenorů, a že tam bude pěkná výprava a tak, no prostě to bude lahůdka. Ještě před touhle dobou jsem zvažovala, je-li třeba viděti Hamleta, když tu operu neznám, samozřejmě, známé jméno, Nathalie Dessay, snad by se dalo vidět, říkala jsem si. Pak jsem taky uslyšela ukázku z představení Hamleta, se Simonem Keenlysidem, o kterém jsem slyšela prvně, a s Nathalie Dessay a přišlo mi, že má Simon Keenlyside pěkný hlas a vypadá pěkně docela a že ta hudba je taky tak příjemná, že by se to dalo risknout.
Největší legrace byla, že Dessay nakonec v MET Ofélii v HD Live nezpívala, údajně ze zdravotních důvodů, a že než jsem opravdu šla na tu Armidu, tak jsem už měla úplně jiné pocity: že lepší představení než Hamlet stejně neuvidím. A taky trapný pocit, že to je hrozné, že tam Simon nebude, že doma mám možnost ho slyšet na youtube nebo z těch mých nákupů, v kině ne... Několikero tenorů je najednou málo, hrozně málo proti jednomu barytonovi, což se mi v životě ještě nestalo, a to je ten Brownlee opravdu dost dobrý (ale dávám přednost Florezovi, neříkám, že by Brownlee byl lepší nebo horší, ale je to tak, je to osobní preference, přitom Brownlee nevypadá špatně, ale tak nějak jsem ještě na ten hlas nepřivykla, nejspíš se tomu pokusím napomoct na youtube). A ráda bych si ještě poslechla tu těžkou Gofredovu árii na začátku Armidu, třeba i s jiným tenorem, je dost hrozná, asi mohla být zazpívaná líp, ale i tak to bylo dost dobré, s tím nezahřátým hlasem, chudák... pak se rozezpíval ještě líp a ta úvodní árie mi přišla pekelně obtížná, to pak i říkali v rozhovorech, navíc je ten pěvec poměrně hezoučký, i když má vousy, což je u mě výrazné mínus, promíjené tak ještě Alanovi, ale to je skoro vše :-)
no víc o ARmidě snad zítra.
Co ještě stojí za zaznamenání, byla jsem asi před týdnem na perfektní degustaci vína, to se taky ještě rozepíšu snad zítra.
Co ještě : objevila jsem zajímavou fantasy sérii, čtu první díl Kushielova střela. Dochodila jsem kurz o obrazech.Z toho jsem načerpala inspiraci pro , viz níže, novou povídku, dala bych sem odkaz na ten obraz, ale nevím, jestli bych neprozrazovala. Jenom řeknu, že je od Van Dycka. Hromadí se mi DVD (koupila jsem si jednu bondovku se svým oblíbeným Bondem Daltonem:-) a taky Vicky, Cristina, Barcelona, zejména kvůli Barceloně:-) a z čeho mám čím dál větší radost, taky DVD s Formanovým Amadeem, objevuju teď Mozarta, některé jeho árie jsou prostě úžasné, materiál na megahity, dnes by asi psal muzikály a tak a Andrew Lloyd Weber by si ani neškrtnul, což je co říct. Zvažuju, že bych šla na Alenku, ale s českým dabingem? BUdou tu hrát Oslí kůži s Jeanem Marais, starý film, to by možná mohlo být zajímavé. Někde mám jeho Krásku a zvíře, stále jsem to neměla čas vidět, musím s těmi filmy, co se mi doma válí, trochu pokročit, ale teď mám asi Simonovo období a vůbec období operní:-))
Pro ty, co čekají na dopsání Seriózní nabídky: fakt se na to nevykašlu, některé další kapitoly už mám vyrobené, jenom to propojit, rozhodnout se, co a jak moc ještě rozepíšu a bude to.. ne že bych neměla napsané nic dalšího, kromě toho, co jsem uveřejnila. Navíc mám napsané docela hodně z jedné povídky, která asi bude trochu delší, no ne moc ,ale nevím, uvidím. A potom aspoň kousek z jedné zase spíš kratší povídky. Zatím jsem sem nic nedávala, protože nevím, je-li to,co je už napsané opravdu začátek a nebude-li se to měnit,a tak....
renée fleming,
lawrence brownlee,
simon keenlyside,
books,
juan diego florez,
alan rickman,
boris godunov,
jak jsem daleko se psaním?,
nákupy,
armida,
music,
josé carreras,
nathalie dessay,
hamlet simon keenlyside,
hamlet,
opera,
films,
rené pape,
výtvarné umění,
fritz wunderlich