Jan 10, 2010 13:10
ještě včera vypadala normálně zeleně, zalila jsem ji, dnes vypadá uschlá. doufám, že si nebudu muset koupit mucholapku Adélku 2. Klotynka zatím prospívá. achjo.
možná se omezím na tilandsie, ty jsou otrlejší a zřejmě pro mou péči víc vhodné.
v kanceláři si teď pěstuju kromě kytek i koření, abych měla nějaké čerstvé. tedy zatím pažitku a rozmarýn, ale ještě chci určitě tymián a možná bazalku.
byla jsem včera na opeře z MET, na Růžovém kavalírovi. Pěvecké výkony krásné, i když opera trochu nezvyklá, modernější, než co jsme zatím v kině absolvovali, ale fajn.
V hlavní roli Maršálky Renée Fleming. Krásná, krásně zpívala, i hrála. "Kalhotkovou" roli Oktaviana čili Růžového kavalíra hrála Susan Graham, a nejen zpěv byl výborný. Zvlášť potěšilo, že i herectví se dařilo, moc pěkné. Její pohyby byly mužské, vypadalo to moc pěkně. Hlasy samozřejmě Maršálka i Oktavian měly(i?) nádherné, je to tak napsané, že to nádherně vyniká, ale je to jiný styl než Verdi, kterého mám moc ráda. Sofii zpívala Christine Schäfer (jak na to dodatečně koukám, je to pěvkyně, která nahrála nějaké cd se simonem K.), Eric Cutler italského zpěváka, viz níže:-), Kristinn Sigmundsson zpíval barona Ochse a byl to jeho debut v MET, Thomas Allen zpíval otce Sofie, pana Faninala. Scéna byla taková správná rokoková, s překrásnými kostýmy, hlavně Maršálčinými a kostýmem Oktaviana, bílým, stříbrně zdobeným (růžový kavalír místo ženicha nese budoucí nevěstě jako žádost o ruku stříbrnou růži, etiketa vyžaduje, aby otec zmizel z domu:-))) ), když byl coby růžový kavalír žádat pro Ochse o ruku Sofie. No nakonec si Sofii vezme Oktavian, i když na začátku je milencem Maršálky, ale je o moc mladší než Maršálka (samozřejmě ty zpěvačky byly hodně podobného věku, myslím si). Proběhly i rozhovory, část z nich vedl Plácido Domingo, ukazovali tam i kousky z výpravy Armidy, ta bude asi perfektní minimálně po stránce výpravy, taky ukazovali býka z Carmen:-) a ptáky z Armida, byl rozhovor s Ochsem (zpěvák se původně věnoval biologii, než se z něj stal operní bas:-) ) a zase musím dodat, že zoologii vystudoval i Simon:-)))), Maršálkou, Sofií i Oktaviánem a taky představitelkou Carmen, kterou bude Elīna Garanča, viz níže, a taky jakási paní udělala rozhovor se zmíněným Domingem.
V kině bylo míň lidí než minule, či podstatně míň než třeba na Aidě. Není divu, Verdi je rozhodně populárnější.
Příště máme Carmen s Alagnou (a Carmen je tentokrát blondýna, štíhlá:-)) , rozhodně ne nad 150 kg, jak myslí moji jinak miloučcí kolegové), jinak už lístky koupené nejsou, takže to musím napravit. Určitě chci vidět i zbývající představení. Tj. Simona Boccanegru s Plácidem Domingem v titulní roli, strašně se těším, jak mu to bude asi zpívat, jsem zvědavá:-). Dále budou dávat ještě od Ambroise Thomase Hamleta, což vůbec neznám, tedy coby operu samozřejmě, snad ani notu, a taky Armidu, nevím už kterou, no a taky ji neznám vůbec, kde tu Armidu zpívá Renée Fleming a je tam kromě ní prý šest tenorů, těch jsme si v Růžovém kavalírovi zrovna neužili,ale aspoň tam byla ta árie zpěváka ve scéně, kdy je u Maršálky ráno plno lidí u jejího "levée" :-), zpěváka tam Maršálce poslal i s hudebníkem jeden z jejích ctitelů. O Carmen je koukám velký zájem, je prý vyprodaná nejen Praha, ale i jakési kino v Teplicích. Na Hamleta jsou ještě lístky dokonce i v Praze, ale Armida a Simon Boccanegra jsou už taky vyprodaní. U nás se to asi nevyprodá, to je v klidu, asi s lístky počkám, navíc vepředu je menší zájem o lístky a já blbě vidím. Což mi připomíná, že musím kvůli práškům na hubnutí a vůbec na kontrolu k očařce, neboť ty prášky nesmí brát lidi, kteří mají glaukom, praktik mi to předepsal, ty léky, ale vůbec se nestará, jestli nemám něco, co by braní léků tohoto
Ve městě se bruslí na náměstí a jsem se spolužačkou domluvená, že to půjdeme zkusit, brusle nemám, ale dají se půjčit. Možná bych si mohla koupit brusle a chodit na zimní stadion, na některou z 5 veřejných hodinovek týdně :-(
renée fleming,
roberto alagna,
sport,
thomas allen,
adélka,
květiny,
růžový kavalír,
christine schafer,
armida,
elina garanca,
hamlet,
simone boccanegra,
opera,
susan graham,
kristinn sigmundsson,
carmen