После этой переписки в Фейсбуке Магомед не стал, видимо, даже читать мой
ответ на комментарии к посту.Про женщин с бокалом пива он в статье своей написал, а о том, что я им предпочитаю женщин с книгой в руках - промолчал.
Что бы ни говорил Магомед Бисавалиев, я аварский язык знаю и его статью на аварском спокойно прочитал. В статье одни эмоции, на которые я уже ответил в комментариях к своему посту. Ничего содержательного, что можно было бы обсуждать, в статье Магомеда Бисавалиева нет.
Но обращает на себя внимание два момента.
Первое. Называющий себя глубоко национальным и чтущим традиции Магомед Бисавалиев допускает для себя возможным уничижительно обращаться к человеку, который на 15 лет старше него. В переписке в Фейсбуке, приведённой выше, видно, что я исключительно уважительно обращался к своему оппоненту. Он же, видимо не находя других аргументов в пылу эмоций, опускается в тексте статьи на аварском языке до оскорблений. Магомед, Вы по сравнению со мной - мальчишка, и не доросли ещё до того, чтобы коверкать моё имя. И не Вам, Магомед, рассуждать о моих родителях. Они были достойными горцами, дагестанцами, людьми.
Второе. В своём тексте Магомед Бисавалиев выражает уверенность, что прочитав текст большинство аварцев не станет считать меня своим. Прочитав это, у меня тоже возникают сомнения: а аварец ли, а горец ли Магомед Бисавалиев, если он не научился горскому этикету? А насчёт меня, Магомед, не беспокойтесь. Аварцами являются не те, кто об этом кричит. Не те, кто этим кичится. И абсолютное большинство аварцев более воспитаны и более объективны.
И ещё, думаю бесполезно с Магомедом Бисавалиевым дискутировать о содержании и соотношении категорий "нация", "религия", "народ", "традиции". В маленьком тексте он умудряется показать наличие у него в голове полной путаницы, каши в понимании этих категорий.
Привожу текст статьи М.Бисавалиева в газете "Миллат", № 25(55) за 29 июня 2012 года. (а газета действительно хорошая!)
редакторасул калам
«ХIижаб ретIарай лъай бугей гIадан дида ятичIo»
mso-fareast-font-family:"Times New Roman"">МухIамад БисавгIалиев
mso-fareast-font-family:"Times New Roman""> Гьаб цо интернет абураб жо баккаралдаса нахъе гIемерал санагIалъабазда цадахъ гIезегIан санагIат гьечIолъиялги загьирлъана. Гьаб санагIат гьечIеб, нилъер гIадатгун гIамалалда данде кколареб хъвай-хъвагIай баккана гьал къоязда фейсбукалда Аркадий Гъаниев абурав чиясул цIаралда гъоркь. ТIоцебе дица хIисаб гьабуна гьеб Аркадийил цIаралда цойги чияс реххун батилин.
Макъала хъвалелде цебе дица хъвана гьесухъе кагъат, гьал мухъазул автор мун вугищан. БитIахъе гIаламалъе
кIвар бугеб асар жинца хъвараб гIадин тасдикъ гьабуна Гъаниевас гьеб хъвай-хъвагIай жиндир бугин. Гьале гьеб:
«Дун данде чIун гьечIо хIижаб ретIарал руччабазде. Гьезие гьарула роххел, талихI. Амма Дагъистан гьез гуро хвасар гьабизе бугеб, Дагъистан хвасар гьабизе буго лъай бугел, рагьараб светияб ретIа-къаялъул ва хъизамалъулгун эбелалъулаб тIалаб тIубазабулел руччабаца. КIиабилеб къо буго дир Дагъистаналде вачIун. Сон вукIана МахIачхъалаялъул цо рестораналда (цIар абиларо, диниял рекэтиразул гьеб рестораналде ццин бахъунгутIиялъе гIоло). Бищунго дие гьеб рестораналда рекIее гIуна гьенир хIухьбахъизе рачIарал руччаби. Гьез лезгинка бахъулеб букIараб гьайбатго! Гьез ихтилат гьабулеб букIараб куц! Гьел киналго рукIана тIад хIижаб гьечIого. Амма лъицаниги абиларо гьел тIадагьаб хьвада-чIвадиялъул руччабиян. Гьезул цо-цоял рукIана лъималгун цадахъ. ГIисинал ясалги васалги кьурдулел рукIана улбузда цадахъ. МахIачхъалаялда дирго ишаз батIи-батIиял организациязде щваравго, дида гIемер дандчIвана лъай бугел ва иш лъалел руччаби. Гьезул цонигияй йихьичIо дида хIижабалъулъ ва цониги хIижаб ретIарай лъай бугей, жакъасел тIалабазда рекъон иш лъалей гIадан дида дандчIвачIо. Ратизеги рес буго гьел, амма дида дандчIвачIо. Дагъистан жеги хун гьечIо. Хвезеги гьечIо хижаб ретIичIел, жакъасел тIалабазда рекъон хIалтIизе лъалел руччаби рукIаго».
Гьал тIадехун рехсарал пикраби хъван руго Аркадий Гъаниев абурав чияс. МагIарулав вугин гьеван рагIана, живгоги ЧIарада районалдаса. РакIчIун абизе кIола 99ялдасаги процент ЧIарада районалдаса магIарулаз гьеб пикруялъул рахъкколареблъи. Дун божуларо магIарулал гьадигIан хун ратиялда. РакIалде ккола гьал мухъал цIалун хадур гьезул гIемерисез гьев чи жидеравлъун хIазе гьечIевлъиги. Амма гьав вуго чIагояв, хIакъикъияв чи, живгоги гIумру гьабун Москваялда чIарав, гьоркьо - кодов Европаялъул ва гIурус культура малъизе нилъехъеги ваккулев.
Жакъасеб Россиялъул адабияталда гIезегIан машгьурай ва гIемерал литературоведаз гьунар тIокIайлъун рикIкIуней гIолохъанай хъвадарухъан Алиса Гъаниевалъул эмен. Гьелъ чанго соналъ цебе «Дебют» абураб литературияб премия босана «Салам, тебе Далгат!» абураб тIехьалъухъ. ГIемераб хъуй гьабун букIана Алисал тIехьалъ республикаялда. ГIемерисез рикIкIунеб букIана Дагъистан сурун бихьизабиялъ щванин гьеб асаралъе машгьурлъиян. Соцреализмалъулгун идеологиялъул тIалабал литератураялда цереги гьечIеб мехалда, дица рикIкIуна гьеб кутакалда махщалида жакъасеб Дагъистаналъул хIакъикъат рагьараб асарлъун. Алисал асаразулъ, жакъасеб Дагъистаналъул гIузраби рихьизариялда цадахъго, руго умумузул гIадаталги некIсияб гугьарги гвангъиги наслабаз билиялдаса ракIбекиги. Авар мацIалде гьаб пикру буссинабизе дун лъугьинаро, нужецаго къимат кье: «Где ты, мой Дагестан? Кто погубил тебя? Где законы твои, где тухумы, где твои ханства, уцмийства, шамхальства, вольные общества, военные демократии?... Где дивные платья и головные уборы твоих людей? Где языки твои, где песни твои, где вековые стихи твои? Все попрано, все попрано…"
Гьал руго Алиса Гъаниевалъул рагIаби. Гьале гьелъул инсул пикру: «И мне пока не встретилась ни одна высококвалифицированная современная женщина - специалист, которая была бы в хиджабе. Возможно, они есть. Но мне не встретились. Дагестан еще не погиб. И не погибнет, пока есть современные женщины-дагестанки!» Аркашал пикруялда, сардилъ пиводул гIортоги реххун гьасгун хурхункьурди гьабулеб мехтараб уммат- руччабаца хвасар гьабизе кколеб рагIула Дагъистан. Умумузул форма билиялъ инжилъанин ясалъ хъвалеб буго, толохIочорал руччабалъ хвасарлъи инсуда бихьулеб буго. Унго гьав чиясе тарбия кинав инсуцадай кьураб, кинай эбелалъдай гьав гьавурав? ЧIаго ругодай гьел, разилъилаандай гьасул пикрабазда?
Дида кигIан ургъунги гьасул хъвай-хъвагIай ритIухъ гьабизе гIиллаго батулеб гьечIо. ЦIадаса ХIамзатил руго цо лъугьинчIеб бачиде гьарурал рагIаби:
«Мун гьабураб гIакдал гъвари чIурхIизе
ЧIалгIаде бакараб канахъ хола ракI…» -
абурал. КигIан пайда гьечIебха бече букIине кколеб, гIакдал гъвари чIурхIизе бакараб канилцин багьа гьечIеб. Гьеб бачил къисмат ракIалде щвезабуна, жив аваравинги хьвадун, гIурусазухъе тирулеб халкъ берцин бихьарав Аркадий Гъаниевас. Гъаниев мун вугищали лъаларо, амма Аркаша вукIиналда щаклъизе бакI хутIичIо.