>>Ну что ж, будем надеяться, не знаю, на сюжетное дополнение, которые расширит последнюю часть игры и добавит концовок...
В Стим, спустя несколько дней после релиза, главная тема, обращённая к разработчикам была "И это всё? Выпустите дополнение, сделайте хоть какой-то осмысленный и не такой убогий финал, уебаны!".
Авторы сначала отмалчивались, потом видимо их всё же допекло и они выпустили обращение к игрокам в котором артикулировали, что: - история получилась какая получилась, увы, если кому-то не понравилось
- тратить ресурсы на то, чтобы её всерьёз доделывать хоть до какого-то промежуточного результата они считают нерациональным, "что выросло - то выросло".
- игру предложено рассматривать как "вступление" для серии игр, объединённых общим сеттингом и историей (фоном звучит песня "Не прячьте ваши денежки" в исполнении Л. Алисы и К. Базилио)
текст обращения (появился на странице игры в Стим через полдня после того как я написал в ЖЖ этот пост):
Greetings brethren! We'd like to answer the burning questions that you've been asking about the ending of the game. Stygian: Reign of the Old Ones ends with the sacrifice that your player character has to make in order to return to Miskatonic University in their search for the dreaded book called Necronomicon. Opening up new possibilities for the continuation of its story. During the development of Stygian: Reign of the Old Ones, we had to make a tough decision: hurry the finale and exclude some of the best content we worked on or complete the game on a cliffhanger, giving later parts of the saga the attention they truly deserve in future installments. It was the only way for Stygian: Reign of the Old Ones to see the sunlight (or shall we say moonlight) and eventually become the complete story we envisioned. So we created Reign of the Old Ones as a beginning of a longer saga. Although Reign of the Old Ones is a complete game in itself, it does not conclude Stygian's full narrative cycle as we expressed in the update we published right before the release. We'd love to see this story continued in the future and have already begun concepting and designing on what will follow Reign of the Old Ones. We are more than ready to jump on board for the next part of the Stygian saga if that is what the stars foretell. For now, we have a clear mission: Fixing the issues that some of you have been encountering and adding some of the features you've been asking for to make Stygian: Reign of the Old Ones a better game. We'd like to thank everyone for their feedback and constructive comments. We'd also like to tell to the folks whom we’ve unintentionally frustrated, that we will be working on the game and will keep you updated on the issuesthat you have shared. Until we meet again in the lightless corridors of this data vault once again. Team Cultic
Вот этого я больше всего и боялся. Разрабатывать дополнение размером с четверть игры - абсолютно дохлая затея с точки зрения соотношения затрат сил и полученного профита. Тут либо мелкие длц, либо тогда уже полноценная новая игра - промежуточный вариант смысла не имеет.
>>Разрабатывать дополнение размером с четверть игры - абсолютно дохлая затея с точки зрения соотношения затрат сил и полученного профита
Думаю, зависит от степени готовности того, что планировалось изначально. С другой стороны, если бы эта степень была достаточно высокой - вряд ли бы они обрубили игру где-то на середине если не на первой трети. А выпускать гигантское дополнение - это действительно, усилий ввалят сравнимо с новой игрой, а аудитория станет резко меньше потому, что даже не все купившие основную игру потом захотят приобретать дополнение.
Выйдет вторая - возьму, но перед этим подожду пару месяцев, наверное, чтобы довели до ума. Сейчас это уже превращается в печальную необходимость.
В Стим, спустя несколько дней после релиза, главная тема, обращённая к разработчикам была "И это всё? Выпустите дополнение, сделайте хоть какой-то осмысленный и не такой убогий финал, уебаны!".
Авторы сначала отмалчивались, потом видимо их всё же допекло и они выпустили обращение к игрокам в котором артикулировали, что:
- история получилась какая получилась, увы, если кому-то не понравилось
- тратить ресурсы на то, чтобы её всерьёз доделывать хоть до какого-то промежуточного результата они считают нерациональным, "что выросло - то выросло".
- игру предложено рассматривать как "вступление" для серии игр, объединённых общим сеттингом и историей (фоном звучит песня "Не прячьте ваши денежки" в исполнении Л. Алисы и К. Базилио)
текст обращения (появился на странице игры в Стим через полдня после того как я написал в ЖЖ этот пост):
Greetings brethren!
We'd like to answer the burning questions that you've been asking about the ending of the game.
Stygian: Reign of the Old Ones ends with the sacrifice that your player character has to make in order to return to Miskatonic University in their search for the dreaded book called Necronomicon. Opening up new possibilities for the continuation of its story.
During the development of Stygian: Reign of the Old Ones, we had to make a tough decision: hurry the finale and exclude some of the best content we worked on or complete the game on a cliffhanger, giving later parts of the saga the attention they truly deserve in future installments. It was the only way for Stygian: Reign of the Old Ones to see the sunlight (or shall we say moonlight) and eventually become the complete story we envisioned.
So we created Reign of the Old Ones as a beginning of a longer saga. Although Reign of the Old Ones is a complete game in itself, it does not conclude Stygian's full narrative cycle as we expressed in the update we published right before the release.
We'd love to see this story continued in the future and have already begun concepting and designing on what will follow Reign of the Old Ones. We are more than ready to jump on board for the next part of the Stygian saga if that is what the stars foretell.
For now, we have a clear mission: Fixing the issues that some of you have been encountering and adding some of the features you've been asking for to make Stygian: Reign of the Old Ones a better game.
We'd like to thank everyone for their feedback and constructive comments. We'd also like to tell to the folks whom we’ve unintentionally frustrated, that we will be working on the game and will keep you updated on the issuesthat you have shared.
Until we meet again in the lightless corridors of this data vault once again.
Team Cultic
Reply
Reply
Думаю, зависит от степени готовности того, что планировалось изначально. С другой стороны, если бы эта степень была достаточно высокой - вряд ли бы они обрубили игру где-то на середине если не на первой трети.
А выпускать гигантское дополнение - это действительно, усилий ввалят сравнимо с новой игрой, а аудитория станет резко меньше потому, что даже не все купившие основную игру потом захотят приобретать дополнение.
Выйдет вторая - возьму, но перед этим подожду пару месяцев, наверное, чтобы довели до ума. Сейчас это уже превращается в печальную необходимость.
Reply
Leave a comment