05.12.2019 состоялся пуск CRS-19. Капсула корабля Dragon C108.3 уже дважды использовалась для миссий CRS-6 и CRS-13. Груз: 1693 кг в герметичном отсеке, 920 кг в негерметичном. Всего 2613 кг. Первый пуск для ступени 1059.
Dragon CRS-19 continues on the way to ISS, latest TLE (epoch 1900 UTC) shows it still in the 200 x 381 km x 51.6 deg insertion orbit. The second stage presumably has been deorbited but has no TLEs despite completing multiple orbits and possibly changing its inclination
- Jonathan McDowell (@planet4589)
December 6, 2019 Пуск был интересен тем, что была проведена очередная проверка способности верхней ступени к повторному запуску двигателя после 6-часовой паузы. Для этого пришлось отказаться от возврата первой ступени к месту старта и использовать посадку на платформу.
Reading the SpaceX comments on the second stage coast, it seems clear the only post sep burn was the deorbit burn. So, I like the following solution better: a burn at 2225 UTC, 1.8 km/s out of plane and 0.3 km/s retro to a -31 x 280 km x 58.6 deg path
pic.twitter.com/yQuUMKeRPd- Jonathan McDowell (@planet4589)
December 8, 2019 По результатам предыдущие двух демонстраций во время пусков Falcon Heavy Demo и STP-2 в конструкцию верхней ступени были внесены изменения.
A SpaceX official said Friday that engineers added baffles to the second stage tanks to help prevent liquid propellant from pooling on the tank walls. The official said SpaceX’s earlier long-duration coast demonstrations, such as the STP-2 mission on the Falcon Heavy, proved the upper stage could perform maneuvers over several hours, but that engineers did not quite see the results they desired.
Статья на SFN. Click to view