Халява закончилась…

Jan 07, 2013 17:21



Я уже писал о том, что в Портланде очень хорошо развита система общественного транспорта Public Transportation. Особенно мне нравится ездить на трамвае. Хотя для людей с инвалидностью доступно все; и трамваи и автобусы.

Для трамваев весь центр города (downtown) является зоной бесплатной. Точнее, являлся до сентября 2012-ого года. В сентябре все стало платным, но как я понял, какое-то время для людей было некое снисхождение, чтобы дать им возможность привыкнуть к новым условиям.

И вот, последовало предупреждение и начать решили с баскетбольных болельщиков. Дело в том, что остановка, ближайшая к стадиону, как раз входила в ту, бесплатную зону.

OK, Blazer fans who ride the MAX to games, it’s time to stop putting on the fake Yugoslavian accent and telling fare inspectors, “I did not know that MAX requires me to pay.”

Or maybe you just forgo the acting and play dumb: “What? When did the Free Rail Zone go away?”

Four months after TriMet eliminated the free zone to help balance its budget, the agency said that it plans to start a full-court press on sports fans without a valid transit fare starting Monday.

“For the first part of the winter sports season,” said agency spokeswoman Rober Altstadt, “TriMet staff has been reminding MAX riders heading to the Rose Quarter that they need a valid fare. During this education phase, we allowed most riders without fares to purchase them after de-boarding trains.”

No more. Beginning Monday, “fare enforcement efforts will be stepped up and riders should expect to present a valid fare at the Rose Quarter or face a citation,” Altstadt said.

Полностью.

Кстати, сейчас уже тестируется и, возможно, весной будет введена в действие система, когда с мобильного телефона можно будет в любое время купить билет и он будет действителен на тот момент, когда это человеку будет нужно и удобно.



TriMet is on track to offer riders an easy way to buy tickets on the move by using their smartphones.

The transit agency said Monday it has signed a contract with GlobeSherpa, a Portland-based software company, to offer paperless ticketing for buses, MAX and WES commuter rail starting next spring. Once it’s launched, the system will save riders the frustration of wrestling with ticket machines or diving into their wallets for exact change.

“It introduces enormous customer convenience,” said Nat Parker, chief executive of GlobeSherpa. “It also reduces the overall cost of fare collection.”

The company is not charging TriMet development fees. Instead, the agency will pay GlobeSherpa a commission. Mary Fetsch, TriMet spokeswoman, said the commission will be based on ticket sales, with the agency paying a maximum of 11 percent.

“That’s the ceiling, but it’s likely to be less than that,” Fetsch said.

Полностью.

Запись оттранслирована из моего журнала
Комментировать можно здесь или по ссылке
http://www.a-borisov.com/2013/01/07/halyava-zakonchilas/

my life, news, crossposting, trimet, lytdybr, transportation, accessibility, high tech, blazers

Previous post Next post
Up