За последнюю неделю случилась какая-то очередная крупнейшая конференция разработчиков игры (GDC), на которой разработчики Fallout 3 успели наговорить откровенной хуйни.
Начнем с самого замечательного:
Incredibly Awkward Moments From GDC: When East Meets West Meets FalloutAfter sarcastically revealing that he drinks cold medicine to find game design inspiration, Goichi Suda asked Pagliarulo whether Bethesda was planning on "a Japanese version of Fallout" to which the Fallout 3 designer said, "Well, what can we destroy in Japan?"
Японцы немного охуели. Сиди молча, узкоглазый, смотри «Хадаси но гэн» и не вякай.
GDC 2009: Fallout 3 lead opens game design vaultConsidering that Pagliarulo and Howard both had young kids, they wanted a father-son relationship to be central to Fallout 3's story. He found it particularly ironic that the script had just been completed when Cormac McCarthy's novel The Road was released in 2006. "It's basically the same story--a father escorting his son across postapocalyptic America," he said.
Не знаю насколько автор хорошо вам знаком автор, может быть по экранизации его романа «Старикам здесь не место» (No Country for Old Men). Однако за книгу «The Road» он получил Пулитцеровскую премию в 2007. Мне очень понравился один из комментариев на форуме NMA по этому поводу: Take yesterday - I walked around the town where I live, chatted with people, and thought about stuff. So my day was "basically" like James Joyce's Ulysses. Bah.
Но дальше совсем круто:
In terms of writing, Pagliarulo said that he resents professional writers coming in and trying to write a game when they don't play any. He disdains cutscenes and "too much text," preferring to tell the story through gameplay. Throughout, his top priority is player experience, from the moment they look at the game's cover to the time they finish the main quest.
Писатели, конечно, мудаки все. Ведь сюжет Fallout 3 так здорово сопоставить с The Road. Писатели они в играх ничего не понимают. Их туда пускать не надо. А отношения отцов и детей надо искать не у Маккарти и Тургенева, а в Fallout 3.
Такие у нас замечательные разработчики.