Про безпеку вулиць - фейкову та справжню

Mar 15, 2020 17:48



Поки всі обговорюють коронавірус, в Україні вирує ще одна напасть - вірус імітації боротьби за безпеку пішоходів. У цього віруса є багато різних симптомів і один із них - встановлення біля пішохідних переходів яскравих пластикових манекенів хлопчиків з рюкзаками, які за задумом повинні привертати увагу водіїв, змушувати їх бути уважнішими та пригальмовувати перед переходом. Днями цю бацилу підхопила і Служба автодоріг львівської області, яка похвалилася в себе у фейсбуці про встановлення таких хлопчиків на дорогах області.

2. Зараз вже важко сказати, звідки саме в Україні почалася пошесть, але одною із перших, схоже, була Вінниця.


3. Далі - Івано-Франківська область.


4. І пішло-поїхало. Господарники різних міст почали активно вивчати здобутки одне одного та обмінюватися досвідом.


5.


6.


7. Київ також не втримався.


8. Відповідь на питання "А що не так?" дає це прекрасне фото - реальний хлопчик поряд із яскравим пластиковим істуканом зливається з оточенням і стає практично непомітним. В результаті його поява на переході може стати для водія неприємним сюрпризом. До того ж з часом водії звикнуть до того, що біля переходу постійно стоїть щось яскраве та перестануть звертати увагу на реальних пішоходів.


9. До речі - ціна одного такого манекена - понад 10 тис. грн.


10. А як же правильно? В Україні вже є достатньо хороших прикладів, а також можна звернутися до досвіду країн зі значно меншим рівнем смертності на дорогах, які послідовно впроваджують принципи Vision Zero.
Базовим принципом програми Vision Zero є неприпустимість дорожньо-транспортних пригод з летальним наслідком. Згідно з ним не можна ставитися до смертей на дорозі як до неминучого зла, пов'язаного з автомобілізацією. Люди помиляються, але ціною помилки не повинно бути чиєсь життя.
Основний підхід програми до цієї проблеми покликаний зняти з водіїв основну провину за смертельні випадки на дорогах і зробити так, щоби у вирішенні проблеми брали участь і ті, хто будує і обслуговує дороги, виробники автомобілів. І щоби зробити міські вулиці безпечнішими, треба зробити так, щоби на авто було незручно їхати з такою швидкістю, при якій ймовірне ДТП стане смертельним. Будувати у містах вулиці-автобани зі знаками "50" та сподіватися, що ніхто не буде розганятися на них до 120 - це шлях внікуди.


11. Як знизити швидкість до безпечної? Один із найдієвишіх способів - звуження смуг руху. Їхня ширина повинна бути такою, щоби летіти сотню з телефоном у одній руці було максимально некомфортно. Як приклад - один з центральних проспектів французького Ліона. Не дуже розженешся, коли до дзеркала сусідньої машини лічені сантиметри.


12. Для порівняння - близька за масштабом вулиця у Львові. І це ще далеко не найширші смуги.


13. Щодо переходів, то один з головних принципів - на переході повинно бути максимально добре видно саме пішохода. Для цього у темну пору доби переходи та тротуар біля них потрібно яскраво освітлювати. Важливо, щоб колір та яскравість світла на переході відрязнялися від загального вуличного освітлення. У Львові таких освітлених переходів вже понад 200 і на цьому фото - один з них.


14. Ще один освітлений перехід зі словенської Любляни, який тут до того ж ще й припідняли до рівня тротуару.


15. Припіднятий перехід одночасно робить перетин вулиці максимально простим та безбар'єрним для пішоходів та реально стимулює водіїв бути уважнішими та зменшувати швидкість.


16. Ще один важливий елемент хорошого пішохідного переходу - острівець безпеки. Ось приклад з вулиці Сахарова у Львові. Його мінус - гігантський дорожній знак, за яким може легко сховатися пішохід.


17. Для порівняння - його майже еталонний колега зі швейцарської Женеви. Тут ідеальна геометрія, нічна підсвітка та акуратні компактні стовпчики, які не погіршують видимість.


18. Там де вздовж тротуару паркуються авто, на переходах роблять антикишені, щоби покращити оглядовість для водіїв та пішоходів.


19. Деколи для примусового уповільнення машин (наприклад на в'їзді до села чи міста) використовують такі острівці, які змушують водіїв маневрувати та бути уважнішими. Ось приклад зі швейцарської глибинки.


20. І аналогічна штука з Угорщини.


21. Ще одне місце, де ймовірність ДТП різко зростає - перехрестя. Багато хто пам'ятає резонансне ДТП у Харкові, що забрало життя шістьох людей. Звісно, що кожен випадок є індивідуальним, але загалом перехрестя у вигляді асфальтового поля, яке можна пролетіти на великій швидкості, буде регулярно провокувати небезпечні ситуації.


22. У таких випадках використовують різноманітні напрямні острівці для розділення потоків. Приклад з нідерландського Ейндховена.


23. Облаштовують припідняті перехрестя.


24. Чи роблять кільцеві розв'язки. Ось, наприклад, Женева.


25. А ось хороший приклад зі Львова.


26. Так що, щоби отримати безпечні вулиці потрібен цілий список різних дуже важливих елементів (а на додачу до нього - ще й ефективне законодавство, дієва поліція та фотофіксація порушень) і пластикові чоловічки до цього списку явно не входять. Дуже би хотілося, щоби українські дорожники зрозуміли це та скерували свою енергію у правильне русло.


Дивіться також:

Чому надземні переходи не зроблять місто кращим?


вулиця, безпека

Previous post Next post
Up