Площа біля львівського вокзалу майже на 9 місяців випадала з життя міста через масштабну реконструкцію, проект якої розробив львівський Інститут просторового розвитку. За цей час тут повністю трансформувалася східна частина біля автостанції і на заміну колишнім хаосу та розрусі прийшов багатофункційних транспортний хаб з перонами для трамваїв, міських та міжміських автобусів, місцями відстою, диспетчерским пунктом та іншими важливими штуками.
Днями сюди повноцінно повернувся громадський транспорт і я звісно пішов подивитися, як запрацювала оновлена площа. Пішов і залип на кілька годин. Це неймовірне почуття - бачити, як оживає те, що раніше бачив лише на планах та візуалізаціях, про що сперечався до хрипоти та сумнівався, до чого доклав чимало власних зусиль.
Моє відео з першого дня оновленої Двірцевої
можна побачити тут, а зараз фото. Багато фото.
2. Реконструйована зараз половинка площі призначена лише для громадського транспорту і для її захисту від приватних машин на в'їзді працює муніципальна варта.
3. Межа робіт. Реконструкцію вулиці Чернівецької мають почати наступного року, а поки вона стикується з оновленою площею ось так. На жаль, поки простір не надто зв'язаний і у деяких ситуаціях це стає непроємним сюрпризом.
4. В майбутньому ця алея з деревами, яка тепер починається від вокзалу, має дійти майже до Гордоцької.
5. Тепер цією частиною користується лише громадський транспорт та машини Укрпошти, яка має на Двірцевій свій перевалочний пункт. До речі, завдяки цьому на центральній алеї немає відчуття, що йдеш поміж двома проїзними частинами - вулиця, якої їздить лише громадський транспорт, стає значно спокійнішою.
6. Тут же добудовується фудкорт на місці старого диспетчерського пункту. Про всяк випадок нагадаю - це приватний проект, який не пов'язаний з реконструкцією самої площі.
7. Зупинки для посадки на трамвай, велосмуга та нова диспетчерська позаду них.
8. Накриття на цих зупинках зроблені максимально довгими, щоби захистити від дощу якнайбільше людей.
9. На опорах якраз розвішували світильники.
10. Можна роздивитися зблизька, як ці світильники виглядають. Для посадки у автобуси тепер є три паралельні платформи і щоби дійти до свого тепер не доведеться бігти стометрівку - достатньо просто перейти дорогу.
11. Ще погляд на зупинку. На кронштейні праворуч згодом мають з'явитися електронні табло.
12. Інформаційні таблички з номерами маршрутів будуть переробляти - через поспіх розмір шрифта а них вийшов занадто дрібним.
13. Кіоск посеред площі бореться за своє існування в судах і паралельно вирішив зробити ремонт.
14. Платформи для висадки з трамваїв тепер максимально близько до будівлі вокзалу. До речі, часто питають навіщо взагалі павільйони на висадкових платформах. Наприклад для того, щоби у дощ була можливість дістати із рюкзака парасолю.
15. Було побоювання, що люди будуть плутатися та підуть сюди на посадку, але більшість зорієнтувалися правильно. А ті, що сиділи тут, зізналися, що їм просто не вистачило місця на лавках на площі.
16. Незвична картина - два трамваї паралельно їдуть на свої платформи. Здається, у Львові такого більше ніде наразі немає.
17.
18. Як я вже казав, більшість людей йде сідати у трамвай до великих павільйонів. Це тішить.
19.
20.
21.
22. На жаль, у багатьох місцях плитку поклали дуже неакуратно і ці косяки, як видно, потихеньку почали поправляти.
23. Тепер люди, що виходять з потяга, мають де роззосередитися. Навіть не віриться, що не так давно вони були вимушені тіснитися на вузькому тротуарі.
24.
25.
26. Так наразі виглядає будівництво нового фонтану.
27. Ці платформи призначені для міжміських автобусів, але водії міських маршрутів дуже швидко зорієнтувалися та почали на них висаджувати своїх пасажирів. Чи зможе місто змусити їх висаджувати людей там, де треба - питання поки відкрите.
28. Навігація.
29. Місця для відстою автобусів, на яких відстоюється автобус. Приємно, коли щось працює, як задумано.
30. Громадський простір посеред транспортного вузла. До речі, в процесі реконструкції на площі висадили понад 40 нових дерев.
31.
32. Дуже сподіваюся, що автостанція зробить щось зі своїм термоядерним фасадом.
33. Вид на платформи зі сторони автостанції. Праворуч видно поворот до Укрпошти.
34. По всій площі окрім платформ бордюри мають висоту лише 2 см, тобто вона є максимально безбар'єрною. До речі, самі бордюри по всій площі гранітні.
35. Важко уявити собі таке на колишній Двірцевій, а тепер тут можна вільно котитися на дитячому велосипеді.
36. Таксисти-нелегали не розгубилися та швидко знайшли, куди втикнути свої таблички.
37. Коли проект реконструкції опублікували вперше, багато хто саркастично питав - кому взагалі біля вокзалу потрібні лавки? Тепер на цих лавках деколи бракує вільного місця. Ще би велостійки так само активно використовувалися :)
38.
39.
40. Велосмуга. На цих фото роверисти на жаль у кадр не попали, але у інші дні я їх тут зустрічав регулярно.
41.
42. Іржаві Богдалони тепер виглядають на площі настільки дивно, ніби їх сюди прифотошопили.
43.
44. Автобусна зупинка зсередини.
45. Якби не жовті рамки довкола знаків пішохідного переходу, то виглядало би зовсім по-закордонному. А так одна невелика деталь миттєво видає постсовкову країну. Шкода.
46. Як не мили площу перед відкриттям, все одно у перший день роботи вона виглядала дещо бруднуватою, про що багато хто поспішає написати у коментарях. До речі, на цьому фото також добре видно різницю між тим, яким поворот велосмуги задумувався та тим, як він вийшов у малювальників розмітки.
47. Одна з фішок проекту - сучасна чеська фурнітура для навіски та натягування контактного дроту. Деякі спеціалісти кажуть, що це найкраще, що є наразі у Львові.
48. Ось тут на виїзді з площі здається не завадив би дощоприймач.
49. Наступного року роботи продовжать на західній половинці площі, ще окрім фонтану має бути також і зона висадки з приватних авто.
50.
51. І наостанок ще трохи нічних фото. Відразу уточню - коли вони робилися, ще не були змонтовані всі світильники, тому це ще не кінцева картина.
52.
53.
54.
55.
56. На цьому наразі все. Так, можна було краще (завжди є куди краще). Так, якість вкладання плитки дуже розчаровує. Так, ще чимало нюансів потрібно доробити. Але все одно - це наразі найкраща реконструкція привокзальної площі в Україні. З чим я вас всіх і вітаю :)
До речі, хто ще не підписався на мій ютуб-канал - виправляйтеся :)
Click to view