У
одному з минулих дописів я обіцяв детальніше розказати про сучасні райони Гренобля. Один із таких районів знаходиться на півночі від залізничного вокзалу і його добре видно із цитадельної гори. Сьогодні пропоную прогулятися ним та подивитися, як він виглядає зсередини.
2. Гренобль компактне місто і піша дорога із центру у район, про який піде мова займає близько 20 хвилин.
3. У цьому районі житлові будинки 1960-70-х років перемішані з усілякими промисловими будівлями, а на місці, де нещодавно побудували цей комплекс, раніше, судячи із супутникових знимків, раніше стояв чималенький логістичний центр, де розвантажувалися десятки фур. Загалом райончик тут значно менш вилизаний, ніж центр міста - асфальт у латках, на сусідніх ділянках ще збереглися якісь непривабливі напівзакинуті споруди за іржавими парканами.
Всі будинки цього комплексу виглядають по-різному і схоже, що одні з них є більш дорогими, а інші більш дешевими.
4. Будинки-вежі стоять по периметру кварталу довкола великого подвір'я.
5. Одночасно з будинками довкола них побудували і вулиці з паркомісцями у кишенях, деревами та припіднятими пішохідними переходами. Не до кінця зрозуміло, чи призначені перші поверхи для облаштування якоїсь комерції. Великі вікна-вітрини на це натякають, але жодних закладів наразі не видно.
6.
7. Поміж будинками зроблили нішу, у якій заховали в'їзд до підземного паркінгу, велопаоковки та трохи озеленення.
8. Зазирнемо у подвір'я. Воно відгороджене від вулиці і зайти всередину можна крізь ворота з різних сторін. Вдень вони були відчинені.
9. Подвір'я досить велике, але при цьому машини тут ніхто не паркує - воно суто для дозвілля мешканців.
10.
11. Більша частина двору вкрита щебенем та газоном і лише по периметру зробили доріжку з твердого покриття.
12. Пергола для обплітання виноградом.
13. Фасад одного з будинків.
14. Довкола ще достатньо пустирів, але майже одночасно з цими будинками навпроти них побудували школу - її якраз видно вдалині.
15.
16. Гренобльська відповідь вінницьким пластиковим хлопчикам - тут біля переходу, який веде до школи, поставили величезні жовті олівці з написом "Школа". Сам перехід при цьому мало того, що регульований, так ще і припіднятий.
17. А ми йдемо мостом над залізничними коліями далі.
18. Кілька років тому цю вулицю реконструювали та провели сюди трамвайну лінію, яка по цій кільцевій розв'язці проходить поміж великими бетонними чашами з водою.
19. Далі на самій вулиці мало того, що зробили трамайну виділенку, так ще й одну зі смуг руху віддали автобусам та роверистам.
20. Від одного з будинків повіяло чимось таким рідним. Для повного антуражу бракує тільки запаркованих на газоні автівок.
21. І ось починається ще один квартал новобудов.
22. Зараз цей район активно перебудовується. Раніше тут стояли якісь неоковирні ангари, але останніми роками їм на заміну приходять сучасні житлові комплекси. Цей збудували кілька років тому, сусідні ще продовжують будуватися.
23. Під час прогулянки погода була досить похмурою, тому доповню пост фотками, зробленими з вікна автобуса, коли погода була значно більш оптимістичною.
24.
25.
26. По периметру тут також проклали нові вулиці з паркувальними кишенями та озелененням.
27. Упс.
28. Тут же поряд ворота на територію залізниці. Вдалині видно будинки, повз які ми пройшли півгодини тому.
29. Паркомісце для автовласників з інвалідністю зроблене у одному рівні з тротуаром з похилим бордюром зі сторони вулиці.
30.
31. Всі будинки дуже відрізняються один від одного матеріалами фасаду та формами.
32. Проїзди між будинками всюди зроблені не прямими, а зигзагоподібними, щоби машинам було незручно занадто розганятися.
33. Зелені зони відгороджені парканчиком ну дуже сільського вигляду - прості дерев'яні кілки та сітка між ними.
34. Ніде не видно відкритого грунту - всюди або кора, або трава, або мощення. Причому останнього самий мінімум - більшість покриття водопроникна.
35. Внутрішні подвір'я тут ще не облаштували, але щоби мешканці, які вже заселилися, на занесли всередину бруду, на піску постелили червону килимову доріжку.
36. Один з будинків має фасад з текстурою зміїної шкіри.
37. Тротуар тут зробили досить широким та поділили на вільну від зайвих перешкод транзитну зону та технічну, у якій стоять ліхтарі, велостійки, парковати та інші потрібні на вулиці штуки. Будинки ще обживаються, тому кафешки та магазини відкрилися ще не всюди. Але місце під них є.
38.
39. На вуличних ліхтарях є окремі світильники для проїжджої частини та для тротуару.
40. У одному з будинків вже відкрилося кафе, вуличні столики якого стоять чітко на технічній зоні.
41. Круте поєднання дерева та бетону на фасаді одного з будинків.
42. Тут не зробили технічної зони під фасадом і відкриті двері перегороджують транзитну.
43. Ще один міжбудинковий проїзд.
44. Тут також зробили заспокійливий вигин, щоби авто не розгалялися.
45. На куті кварталу стоїть ось така багатоповерхівка з мідним фасадом.
46. Сонячне фото у повний зріст.
47. Біля деяких паркувальних кишень облаштували станції для зарядки електромобілів.
48.
49. Ось такий район. Важливо, що паралельно із будівництвом житла реконструюють вулиці та будують нові трамвайні лінії, завдяки чому мешканці цих нових районів відразу можуть комфортно пересуватися містом без допомоги авто.
50. На цьому завершуємо нашу прогулянку, сідаємо у трамвай та вартаємося у центр.
Дивіться також:
Прогулянка сучасним районом Стокгольма Різнокольорова журба