Цими днями у Львові перебуває з робочим візитом британський експерт із транспортної безпеки Алан Росс (на фото ліворуч). Вчора йому показували деякі проблемні львівські перехрестя, а наприкінці дня він поділився британським досвідом та розказав про те, на які граблі наступали їхні міста і як ці помилки виправляють. У цьому дописі деякі кадри з його презентації та окремі занотовані моменти, що запам'яталися.
2. У багатьох містах житлові квартали свого часу були заплановані так, що у багатьох місцях відсутні прямі пішоходні зв'язки і для виходу на головну вулицю доводиться чималу зайву відстань. Якщо ти їдеш на авто, то зайві кількасот метрів не проблема. Це стимулює пересування на авто та збьільшує навантаження на вулиці.
3. Схожа річ відбувається на перехрестях - замість переходу напряму пішоходів часто змушують обходити довкола.
4. Звісно, це обгрунтовують турботою про безпеку пішохода, але чи справді це так?
5. З часом британці зрозуміли, що перетворення міських вулиць на автобани значно погіршуєякість життя і почали змінювіати підходи, зокрема - забирати з вулиць огороджувальні паркани, які перетворюють вулиці на в'язниці.
6. Вуличні огородження стимулюють водіїв підвищувати швидкість, через що наслідки аварій стають значно серйознішими. До того ж, якщо людина опиняється на проїжджій частині вулиці, відмежованій від тротуару парканом, то потрапити на нього стає значно складніше, що наражає пішохода на додаткову небезпеку. "Якщо люди хочуть переходити вулицю будь-де - краще дозвольте це, знизивши швидкість руху транспорту
7. Якщо магістральна вулиця має велику довжину, то це зовсім не означає, що на всій її довжині треба застосовувати однакові рішення (в тому числі і кількість смуг руху), адже на кожному відрізку вулиця може бути наповнена різними функціями, які потребують зовсім різних підходів.
8. Знайома всім картинка ліворуч, та графік, який показує, що зі зменшенням швидкості пропускна здатність вулиці зростає за рахунок більш рівномірного руху.
9.
10. Залежність смертності пішоходів від швидкості та потрібності озеленення від ширини вулиці. Якщо вулиця широка, британці членують її за допомогою дерев, щоби зменшити проглядність тротуарів для водіїв та змусити їх цим зменшити швидкість. Інша подібна хитрість - на трасах при наближенні до кільцевих розвязок зменшують інтервал між світильниками, щоби водіям здавалося, що вони їдуть швидше і вони пригальмовували.
11. Для збільшення безпеки використовують різні засоби заспокоєння руху - острівці безпеки, антикишені, зменшення радіусу поворотів на перехрестях.
12. Ще приклад з Дубліна - спеціально висаджені по центру вулиці дерева, щоби погіршити оглядовість та змусити водіїв їхати повільніше. Крім того збільшення кількості вуличного озеленення є дієвою альтернативою нарощуванню потужності дощової каналізації. Зокрема так вчинили у американському Портленді.
13. Більш гострі кути для автомобілів змушують їх сильніше уповільнюватися на перехрестях, що робить простір безпечшішим. Крім того утворюється додатковий пішохідний простір.
14. Занадто великі перехрестя дають водіям багато можливих варіантів проїзду, що породжує хаос та робить рух неконтрольованим. Щоби уникнути цього, проїжджу частину зменшують, збільшуючи при цьому тротуари.
15. Приклади типових рішень.
16. Важливий момент - аналіз місць концентрації ДТП та факторів, які до них призводять.
17. Якщо один із факторів постійно повторюється, то вплив на нього може суттєво покращити ситуацію.
Ось такі замітки на полях. Трохи сумбурно, але хотів поділитися цікавим.
Дивіться також:
Вольфганг Кунц про Львів і не тільки