Leave a comment

noddeat March 25 2017, 12:49:10 UTC
1. Приклад з США є нерепрезентативний: там є різні ситуації, в тому числі «громада проти». Із нещодавнього - протести корінних американців (в Україні їх називають індіанцями, але в Америці Indians - це вихідці з Індії, індіанці - це Native Americans) проти будівництва нафтопроводу з Канади в США через їх територію. Обама зупинив будівництво. Як з Трампом піде, невідомо, адже він прихильник нафтового лоббі.

2. У Німеччині «громада проти» відбувається регулярно, і компроміс досягається дуже довгими переговорами. Українцям таке «громада проти», як в Німеччині й зокрема Баварії, навіть не снилося.

а) Наприклад, в північній Баварії громада була проти вітряків. Так, проти уті-путі екологічних вітряків, бо вони псують ландшафт, шумні, і ще щось псують, я не сильно слідкував за арґументами. В результаті уряд Баварії прийняв правило 10H: вітряк має бути збудований на відстані не менше від 10-разової його висоти від найближчого поселення. Враховуючи типову відстань між селами, заборону будівництва у лісі, наявність вільної землі, це по суті бан на вітряки в Баварії. Трохи 200 км на північ, у Саксонію - а там вже громада не проти, просто ліс вітряків.

б) Закриття атомних станцій у 2040 році, бан на вітряки по суті означає, шо Баварія мусить імпортувати електрику з півночі країни. Для цього потрібні ЛЕП, і то потужні. А громада проти, при чому дико проти. Ніхто не хоче ЛЕП через їхню землю. Поки шо домовилися до того, шо будуть робити кабелі під землею, шо дико дорого, і тут фермери теж обурюються, шо нагрівання землі від цього кабелю якось вплине на врожай. Ну, коротше, моя абонплата зросла на 6 євро на місяць цього року. Я уже стомився рахувати, скільки коштує кіловатт-година, ціна все одно щороку росте, в тому числі на фінансування вибриків «громади проти».

в) Будівництво третьої злітної смуги в аеропорті Мюнхена заблоковано громадою. А у Франкфурті збудували четверту, але забанили польоти пасажирських літаків уночі - це теж компроміс з громадою. Чи треба писати, шо аеропорт за свої гроші звукоізоляцію всім мешканцям сіл будує? Бо це закон.

3. У Кракові (місто дуже туристичне і порівняне зі Львовм за розміром) теж були такі протести регулярно. При тому, шо це ЄС, і там всілякі норми суворіше контролюються. Ось стаття про те, шо мешканці таки передумали і більше не скаржаться:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19797524,spalarnia-odpadow-nie-taka-straszna-sasiedzi-sie-nie-skarza.html?disableRedirects=true

Це демократія, діти. Совок нарешті мертвий, ви ж цього хотіли самі, нє? Ну от такий наслідок, шо треба з людьми домовлятися.

Reply

alex_shutyuk March 25 2017, 16:47:21 UTC
Завжди з цікавістю читаю ваші коментарі, дякую за них)

Всі наведені приклади реально дуже цікаві і мабуть найбільш підходить приклад електрики в Баварії. Тут загалом зрозуміло, що це демократія, але вона ж не лише дає право зупинити будь-який процес, а й відповідно накладає відповідальність за це. В цьому плані цікаво, як вирішувалися аналогічні питання у інших містах, як велася комунікація з людьми?

Reply

noddeat March 25 2017, 19:31:53 UTC
Так, не дає, але в даному випадку можна пояснити, шо якщо завод не буде збудовано, сміття доведеться продавати в Польщу, це коштуватиме ххх гривень додаткової комуналки.

Гірше, коли будують шось, від чого місцевим мешканцям особливої користі нема (наприклад, додаткову смугу на автобані чи лінію швидкісної залізниці). Але і тут можна якось аргументувати (наприклад, автобан забирає трафік з локальних доріг, на них менше псується асфальт, менше загазованість). Створення робочих місць/податки в сільський бюджет це як правило аргумент за завод. Не знаю, чи в Україні це можна застосувати.

Reply

africanec1980 March 25 2017, 21:15:38 UTC
Интересно, когда цена за электричество растет в следствии таких "громада проти" то эта громада потом не кричит про "злочинну Меркель" и "тарифний геноцид"?

В Украине народ крайне инфантильный.
Люди против завода рядом, но и против повышения тарифов на вывоз мусора "подальше". И такой подход везде.

Reply

noddeat March 25 2017, 21:42:37 UTC
Ну, співвідношення комуналки до зарплатні не таке високе, так шо не кричить, але і задоволення теж не висловлює. Нє, до Меркель тут нема претензій, тут народ енергетичні концерни у всьому звинувачує, шо вони знущаються над бідними бюрґерами.

>Люди против завода рядом, но и против повышения тарифов на вывоз мусора "подальше". И такой подход везде.

Ну, скажімо так, протестувати проти атомної енергії, а потім протестувати проти ЛЕП (бо більшість енергії в Баварії була атомна) - то теж не надто розумно. Але якось воно працює, тобто такого, шо Баварія лишиться без електроенергії я не можу уявити: коли припікає, то німці якось вміють швидко домовлятися.

Reply

africanec1980 March 25 2017, 22:10:43 UTC
>>Ну, співвідношення комуналки до зарплатні не таке високе
Ну вот у нас сейчас по новому закону не должно превышать 15%. Разве это много?

>>коли припікає, то німці якось вміють швидко домовлятися.
К сожалению, у нас такой скил отсутствует :(

Reply

noddeat March 26 2017, 01:11:06 UTC
>Ну вот у нас сейчас по новому закону не должно превышать 15%. Разве это много?

Та ніби ні.

>К сожалению, у нас такой скил отсутствует :(

68 років демократії (1949-2017) versus, якщо рахувати з 1991 року, 26, хоча насправді вона в нас тіки після 2014 якось трохи почалася. Так шо скіл рано чи пізно з’явиться, треба з чогось починати.

Reply

labisqwee March 26 2017, 22:35:20 UTC
Та, картинка свідомих, акуратно організованих і чітко артикулюючих свої потреби громадок добряче засіла в стереотипному мисленні. А просто волаючим про свій неосмислений біль, не таким picture-perfect громадам довіряти ніхто особливо не хоче. Початки завжди некрасиві, а людям, які дивляться на няшний результат мільйонної ітерації, важко цю некрасивість прийняти.
То noddeat таки не зовсім deat =) Gut.

Reply

noddeat March 26 2017, 23:09:14 UTC
Ну, блог deat, але в коменти я ше буду приходити, поки є цікаві блоги, як цей.

Reply


Leave a comment

Up