Цього вівторка 20 грудня відбулася чергова зустріч щодо обговорення можливостей розвитку площі Двірцевої та територій довкола залізничного вокзалу. Ця зустріч, у якій взяли участь представники міської влади, бізнесу, залізниці, Містопроекту та Львівської Політехніки була вже другою - попередня відбулася місяць тому і на ній говорили переважно про проблематику площі. Тепер же зосередилися вже на можливостях розвитку, розділивши їх на декілька окремих напрямків, над кожним з яких працювала окрема команда. Далі читайте про результати зустрічі детальніше.
2. На початку міцний господарник Павло Сирватка з управління транспорту коротко розказав про нинішню ситуацію та те, яким майбутнє бачить транспортна стратегія міста, розроблена 2009 році. На цьому слайді, згідно якого пересування велосипедами має стабільно залишатися на рівні 1 відсотка, німецькі учасники пустили сльозу. Наприклад, Ляйпциг до 2020 року планує зменшити використання приватних автомобілів в місті на 10%.
3. Одним з учасників зустрічі став начальник управління транспортного планування Ляйпцига Торбен Гайнеман.
4. Учасники були поділені на 4 групи, які працювали над такими темами:
- Реорганізація промзон;
- Перерозподіл пасажирської функції;
- Капітальний ремонт площі;
- Реорганізація руху транспорту та пішоходів.
У першій групі над реорганізацією промзон працювали головний архітектор Львова Юліан Чаплінський, Костянтин Баранюк (Управління транспорту ЛМР), Ростислав Білинський (Інститут просторового розвитку ЛМР), Юрій Столяров (ДП ДІПМ “Містопроект”), Богдан Ганайлюк (Концесійна корпорація), Юрій Піх (станція Львів Львівської Залізниці), Штефан Габі (Інститут міста ЛМР) та Антон Коломєйцев (НУ ЛП).
5. Основні ідеї, що запропонували учасники групи - ліквідація складів між головним та приміським вокзалами, часткова трансформація локомотиворемонтного заводу, перенесення приміського вокзала ближче до головного,
сполучення вулиць Кульпарківської, Шараневича і привокзальної площі.
6. У другій групі над перерозподілом пасажирської функції працювли Павло Сирватка (Управління транспорту ЛМР), Ігор Соловій (вокзал Львів-Головний ЛЗ), Андрій Герасимчук (Служба капітальних інвестицій ЛЗ), Богдан Антохів (Залізнична районна адміністрація) і я. Договорилися ось до чого:
Розвиток території між головним та приміським вокзалом (торгівля, паркінги, розвиток пасажирського обслуговування) між вокзалом та Левандівкою
Розвиток проміжних станцій (Сихів, Підзамче, Скнилів)
- Сихів - підвести громадський транспорт, приміщення очікування, підвести зупинки приміських автобусів (АС-5) та міського громадського транспорту, облаштувати зручне пішохідне сполучення з Сиховом та новим ринком;
- Підзамче - дотягнути до станції частину маршрутів приміських автобусів з АС-2, облаштування зручних місць для висадки з приватних авто, пішохідне сполучення з Високим Замком, пішохідна доступність малобільних груп населення.
Міська електричка.
- Колійний розвиток (з’єднання колій Личаків - Вашингтона);
- Сполучення Рясне на час реконструкції вул. Шевченка;
- Зручний графік та адекватний тариф з можливим дофінансуванням з боку міста.
7. У третій групі про капітальний ремонт площі дискутували Роман Тобеляк (служба з управління майновими і земельними ресурсами ЛЗ), Torben Heinemann (Департаменту транспорту Ляйпціга), Інеса Склярова (ДП ДІПМ “Містопроект”), Ігор Могила (ЛКП “Львівавтодор”), Роман Любицький (НУ ЛП), Орест Олеськів (Інститут просторового розвитку ЛМР). Вони пройшли до висновку, що потрібно працювати над розділенням громадського і приватного транспорту:
- влаштування зон громадського та приватного транспорту на протилежних половинках площі;
- відповідно віддати половинки вулиці Чернівецької під двосторонній рух приватного та громадського транспорту;
- влаштувати пішохідну зони навпроти головного входу вокзалу.
8. І остання четверта група працювала над реорганізацією руху транспорту і пішоходів. До цієї групи входили Ярослав Грибальський (радник міського голови з питань доступності), Василь Рудненський (Пасажирська служба ЛЗ), Максим Терлецький (Інститут Міста) та Ростислав Васюта (ГО “За громадський транспорт”).
Ця група прийшла до висновку, що потрібно зробити наступне:
Благоустрій тротуарів
- Заміна покриття на тротуарах
- Заборона в’їзду авто на тротуари
2. Впорядкований громадський транспорт
- Зупинка біля трамвайного кільця
- Рух по західній частині вокзалу до зупинки біля скверу
3. Впорядкування таксі і приватного транспорту
- Регуляція в’їзду приватного транспорту (15 хв) і таксі
- Місце для паркування таксі і приватного транспорту в західній частині вокзалу
4. Впорядкувати автостанцію
- Заборона зупинки між привокзальною площею та фонтаном
- Залишити курортні, міжнародні і туристичні маршрути
- Заїзд і виїзд автобусів східною частиною
9. Ось такі результати. Які ваші думки з приводу цього? І що би ви порадили робити далі?
Дивіться також:
Двірцева 3.0: Як розвивати територію довкола вокзалу?