Хороші (будівельні) манери

May 02, 2016 09:30



Сьогодні обливаний понеділок, тому пропоную трохи поговорити про чистоту.

Будівництво часто пов'язане із шумом, вібраціями, брудом, пилюкою та рухом важкої техніки, що неминуче створює більші чи менші незручності всім, хто живе та працює довкола будмайданчика. Особливо в нас, де більшість будмайданчиків являють собою суцільні грязьові ванни, по яких у гумових чоботях по кістку в багні ходять в зацофаних робах будівельники. Вантажівки, виїжджаючи на вулицю, тягнуть туди на своїх колесах бруд, розносячи його на сотні метрів довкола. Здавалося б, звична ситуація і чогось іншого в принципі бути не може.

Кілька років тому у одному з локальних випусків теленовин навіть показували сюжет про мешканців, які збунтувалися проти такої ситуації біля свого будинку. Журналісти тоді взяли коментар у одного з будівельників, який зі щирим здивуванням сказав на камеру "Та то ж будова! Мусить бути бруд!".

Але чи справді бруд "мусить бути" і чи існують способи зменшити негативний вплив будівництва на оточення? У цьому дописі невелика підбірка прикладів хороших манер будівельників.

1. Життя є життям і часто позбавитися від бруду на будові справді не вдається. Але у будь-якому випадку за територію будови вся техніка має виїжджати чистою, для чого хороші хлопці облаштовують спеціальні мийки на виїзді. Спочатку машина проїжджає крізь ряди форсунок, що подають воду під тиском, а потім все, що не змила вода, обтрушується під час спуску по апарелях зі спеціальними нерівностями. Після цього вже на КПП машину оглядає спеціальний працівник та при потребі домиває вручну Керхером.


2. Ще один приклад - з Канади. Добре видно обтрушувальні нерівності на апарелях.


3. Виїзд з будмайданчика у Копенгагені. Грунт прикрито металевими листами. Знайомий, що свого часу працював будівельником у Португалії, розказував, що на його тодішній фірмі взагалі було прийнято першим ділом розмічати пляму забудови, застилати все довкола неї тимчасовим асфальтом і лише після того починати рити котлован. Звісно, все це коштує грошей, але у португальських реаліях покласти на будові тимчасовий асфальт вочевидь було дешевше та спокійніше, ніж нариватися на штраф за забруднення довколишньої території.


4. З тим же успіхом можуть бути і бетонні плити. Основна ідея - звести непотрібний контакт техніки з відкритим грунтом до мінімуму - приклад з Амстердама.


5. Інша ситуація - демонтаж будинку у Відні. Зараз не будемо дискутувати, наскільки це правильно з точки зору збереження архітектурної спадщини. Зверніть увагу на інше - в процесі знесення будівлю поливають водою, щоби пилюка не летіла на сусідні будинки.


6. Приклад із польського Кракова. Ремонтують бічну дорогу, яка перетинає тротуар. Щоби пішоходи не місили болото, поки тривають роботи, поверх грунту постелили агроволокно. Копійчані витрати зберігають чистоту та хороший настрій пішоходів.


7. Дорожні роботи у німецькому Ляйпцигу. Зона робіт відділена від пішоходів яскравим пластиковим парканом.


8. Все яскраве і додатково блимає вночі. За таких умов випадково потрапити кудись не туди практично нереально.


9. Це, здається, Норвегія.


10. Будівельні майданчики переважно огороджують прозорими сітчастими парканами, завдяки чому вулиці нормально проглядаються та не перетворюються на лабіринти з глухими стінами.


11. Якщо же паркан все-таки глухий, то у ньому облаштовуються спеціальні віконця, крізь які видно, що відбувається на будмайданчику.


12. Елементи, об які можна травмуватися, як ці металеві труби, закриваються спеціальними пластиковими заглушками. Це особливо актуально для випадків, коли будівельні риштування стоять просто на тротуарі, яким рухаються пішоходи (в нас таке буває досить часто).


13. Нерідко буває, що важкій будівельній техніці доводиться їздити по вже готовому чистовому покриттю. Щоби воно залишилося в цілості, його додатково захищають. Ось приклад з пішохідної зони Ляйпцига, де біля виїзду з будмайданчика на бруківку постелили тимчасовий асфальт.


14. Інший випадок - важка гусенична машина їде набережною Копенгагена. Щоби захистити покриття, під гусениці підклали товсті дерев'яні дошки.


15. Схожий приклад із голандського Ротердама.


16. Неминучий наслідок великих будівництв та маленьких ремонтів - будівельне сміття. Погані хлопці просто навалюють його в купу у найнезручнішому місці і лише після 100500-го нагадування приганяють вантажівку та починають закидати все до неї, піднімаючи куряву. Хороші хлопці використовують спеціальні контейнери.


17. У потрібний момент цей контейнер швидко та елегантно забере спеціальна вантажівка.


18. Ще фото з Копенгагена.


19. У Швеції для таких випадків використовують також ось такі "великі торби", які після наповнення забирає вантажівка з маніпулятором.


20. Невеликий епізод із власного досвіду. Коли привезли грунт для висадки рослин на вул. Курбаса, ми не стали висипати його просто на хідник, а підстелили під низ поліетиленову плівку. Звісно, нічого надзвичайного в цьому немає, але плитка після цього лишилася чистою і дощі не розмили цей грунт довкола. Коштувало це зовсім небагато.


21. Ще один важливий момент - захист дерев та сусідніх будівель. Погані хлопці будують так, що лишають після себе дерева з обідраною корою та поламаними гілками - "екскаваторник не помітив, вантажівка не вписалася". Хороші хлопці, щоби уникнути такого облаштовують захист всіх важливих об'єктів на території. Наприклад дерев.


22. Ще приклад з Ляйпцига (фото Дем'яна Данилюка)


23. Чи елементів будівель, що знаходяться у небезпечній близькості від зони робіт.


24. Коротше кажучи, нехай погані хлопці стають хорошими, адже чистота - запорука здоров'я.


Деякі фото у цьому дописі мої, але більшість взята з різних сторінок форуму Skyscrapercity/

техніка, як це робиться, будівництво

Previous post Next post
Up